1 koi per liter.

1 koi per liter.Wat is de bezettingsdichtheid van jouw vijver ? 1 koi op 1 kuub ?

Dit filmpje is me ter beschikking gesteld door Paul Ashton, één van mijn begeleiders in Japan. Hier zie je 1 koi van 7-9 cm zwemmen op 1 liter water. Ofwel 20 000 koi op 20 kuub. Het filmpje is gemaakt bij de kweker Kawakami.

Ik krijg het er in ieder geval aartsbenauwd van, en zal dit nooit leren. Het is wel mooi om te zien...op een ander, maar niet in mijn vijvers. Zelf probeer ik minder en minder koi per kuub te plaatsen in de hoop dat de koi beter zullen ontwikkelen, en ze toch ook een bepaalde mate van bewegingsvrijheid te gunnen.

Maar ja, hoeveel van deze kleine koi gaan er in een koi van 70-80 cm. Volgens mij moeten er toch een 7-800 tal van deze miniatuurtjes in een kilo koi gaan. Als je dit terugtelt naar het aantal grote koi op 20 kuub, dan kom je toch maar op een 12 -15 koi van 70-80 cm. Dit is nog veel voor een 20 kuubs vijver, maar toch...een haalbare kaart.

Ik hou het maar bij mijn systeem, daar heb ik al voldoende zorgen voor. Zolang er nog geen webcams staan, zul je het moeten doen met deze filmpjes die ik af en toe maak. Zo kunnen klanten ook hun koi spotten.

Lopende promoties.
Kohaku promotie momenteel 2050 euro, 1025 x bekeken.
Opensales evenement zaterdag 6 april...niet te versmaden
Veiling Momotaro 11 april. Liefhebbers kunnen zich aanmelden
20 april, voorstelling van onze "2013" koi. (info volgt)

Reacties

15 reacties tot nog toe

hier een antwoord op jou vraag wat is de bezettingsdichtheid:
5 vissen op 33m3 komt neer op een leuke 6,5 m3 per koi
De vissen zijn ongeveer 65, 60, 55, 45 en 40 cm dus een 2,25 meter koi.
gr johan

johan frentz on 13/03/2013 08:57

Hier zwemmen zes koi op 13m3
Graag zou ik er nog een of max twee bij hebben........en dan de vijver groter ;-)

Gr. Gerry

Gerry on 13/03/2013 09:26

Hier een Koivijver van 50 KUB met 46 Koi
Gem lengte 50 cm

Rob on 13/03/2013 10:02

Hier 11koi's en één steur op 35 kub gefiltert met nexus op airlift en bakki shower pompgevoed , koi's zijn één 40cm de rest 60+
Gr Bart

bart on 13/03/2013 10:20

Vroeger kon men op de kermis in de schietkraam een goudvis winnen als men een pijpje helemaal kapot schoot. Dit doet me er bijna aan denken.

Hans on 13/03/2013 11:35

Ha Luc,

Wat zou je zeggen van 13 koi op 130 kub dus 1 vis per 10.000 ltr.
Wat een luxe, gemiddeld zijn ze 70 cm , ook de vissen van jou gemiddeld 70 cm, doen het dus erg goed.

Groeten en hopelijk tot snel.

Bart DH on 13/03/2013 19:02

Momenteel 12 op 25m3 ik wil terug naar 8 stuks op 25m3 dus een 3-3,5 m3 per vis

Arjan on 13/03/2013 19:10

Haha ik dacht bij die titel dat is een schrijffout maar met die kleintjes kan het dus wel .Het gaat helemaal niet om de hoeveelheid koi maar wel om het gewicht want dat moet gevoerd worden he .En hier worden het binnen een paar weken 11 koi op 50cuub ,het zal ong 70kg koi zijn dan .grtjs

paul on 13/03/2013 19:33

Bij mij 11 koi op 18 kub, ik ga in ieder geval terug naar 9 koi in het voorjaar.
Het is zo moeilijk afscheid nemen, ook al zijn het niet de mooiste.
Terwijl ik ze ook wel wat meer ruimte gun, wat ook weer beter is voor de ontwikkeling.

Michel on 13/03/2013 19:33

vijver 25 kub
8 kois
80-70-65-65-55-40-40-40 cm
totaal 455 cm per 25 kub

pascal on 13/03/2013 20:25

Hier zwemmen 13 koi in 22 m3
Gemiddelde lengte 40cm
Er zullen een paar weg gegaan, ik wil naar 10 koi voor mijn vijver

Jent on 13/03/2013 21:58

zo weer terug van vakantie en meteen de nieuws items weer 1 voor 1 lezen. merk dat ik het wel heb gemist maar des te leuker om veel items te lezen. terug te komen op de vraag momenteel 4 koi op 20 m3 water.

stephan on 15/03/2013 17:06

Een vraag. Tellen jullie de filterinhoud ook mee ?

Johan on 16/03/2013 10:29

Filter ???? wat is dat johan ?

hahahahah

luc on 17/03/2013 08:29

Eu,een filter is die bak die naast mijn vijver staat te wachten om aangesloten te worden