10-11-12 mei Shinkokai koi show.

10-11-12 mei Shinkokai koi show.Vanaf dit jaar een nieuwe locatie, namelijk in Rijswijk, op 125 km van Arendonk.

Het was voor mij een uitgelezen show enkele jaren geleden. Slechts 20 km van mijn deur in Hilvarenbeek. Ik was er blij mee, en vermoedelijk hebben ze hem daarom verplaatst, namelijk naar Appeltern 2 jaar geleden. Ok, het was ook nog te doen. Het was precies op 100 km van Arendonk en met de locatie was totaal niets mis mee.

Qua infrastructuur, locatie, bereikbaarheid vond ik het een pluspunt. Het uurtje rijden was ook geen probleem, en ik vond het telkens een aangename show. We zullen hem dan nog maar eens verzetten zei Henny, en nu is de show weer naar een nieuwe locatie verhuisd, namelijk Rijswijk. Wel 125 km van mijn deur, en ook moeilijker te bereiken, in die zin dat de wegen over het algemeen drukker zijn. De show zal ook niet meer buiten, maar binnen worden gehouden, en dit is zeker een pluspunt als het slecht weer is.

Zal ik de showa meedoen dit jaar ?
Dat ligt eraan. Ik zal geen stand hebben zoals andere jaren, en eerlijk gezegd ben ik geen showkikker. Ik show liever thuis, maar ik kan goed begrijpen dat mensen een show willen bezoeken.

Ik heb toegezegd om mee te doen als ik een groot vat krijg, wat in principe geen probleem is. Alleen moet je een stand hebben wil je over een groot vat mogen beschikken. Het wordt dan heel eenvoudig voor mij, ofwel krijg ik een groot vat en zal ik aanwezig zijn met een aantal vissen, ofwel zal ik niet aanwezig zijn. Afwachten is dus de boodschap.

Mijn eerste deelname was in 2006. Ik wist niet hoe het in zijn werk ging, maar ik had een aantal showa ingezet van Momotaro. Het stomme was dat ik mezelf concurentie aandeed met allemaal showa van dezelfde maten in te zetten. Ik zet hier de foto's van toen nog eens op een rijtje....

Ik heb er zelfs nog een filmpje gevonden van één van deze showa:
Deze werd eerste als sanke, maar was volgens mij een showa (ook volgens certificaat)

Ik heb de show echter altijd een warm hart toegedragen, en hoop sowieso dat ze veel succes zullen hebben met hun nieuwe locatie. De show zal doorgaan op 10, 11 en 12 mei in de broodfabriek in Rijswijk. Ik heb er een kleine kaart bijgevoegd, zodat de Belgische kijkers zich kunnen oriënteren op de kaart.

Ik heb gisteren echter wel een koi gebowld, die zeker iedere show kan meedingen naar een goede ereplaats, zoniet als eerste eindigen. Op vraag van Paul, die de koi opvolgt heb ik deze Goshiki van Kanno even gebowld om te zien hoe het sumi zich ontwikkelt. Zeer gewaardeerd in Japan, helaas in Europa niet zo geapprecieerd, is de goshiki variëteit. Paul was toch onder de indruk van deze goshiki en zou haar zeker mee naar de show nemen...

Als ik toch aan het filmen was, moest ik toch nog even deze tancho die ik onlangs gekocht had op de veiling filmen. Tijdens het transport had hij wat onplezierige verschijnselen vertoond, eigen aan een tancho. Zoals je kan zien is het nu bijna volledig opgeklaard.

Lopende promoties.
Kohaku promotie momenteel 2250 euro, 802 x bekeken.
Opensales evenement zaterdag 6 april...niet te versmaden
Veiling Momotaro 11 april. Liefhebbers kunnen zich aanmelden
20 april, voorstelling van onze "2013" koi. (info volgt)

Meer afbeeldingen

Reacties

25 reacties tot nog toe

Jammer, Appeltern was goed te doen voor mij met een uurtje. Nu word het 1¾ uur....

Arjan on 09/03/2013 08:05

Nu hoef ik maar 5 minuten te rijden.
Mooie lokatie, makkelijk te bereiken, parkeerplek genoeg.

Groeten Barry.

barry on 09/03/2013 10:15

Normaal wisselen we de show af met de tuinen , dan heeft mijn vrouw er ook iets aan . Maar binnen , neen dit jaar dan maar niet voor mij.

Johan on 09/03/2013 10:21

Jammer dat de show naar de randstad verhuist.
Wat reistijd betreft misschien wat korter voor ons. Maar voor een dag koi en tuinen en of omgeving is dit voor ons dus niet aantrekkelijk om er naar toe te gaan. Helaas.

Jent, on 09/03/2013 12:07

Nou Johan en jent lekker positief,zal wel aan het weer liggen
Fijn weekend allemaal

Rob on 09/03/2013 12:50

Zeker lastig een vaste show locatie te vinden ?
Komen ze hier mee...nog binnen ook!
Gewoon maar weer naar Arcen.

Gr.Jack.

jack on 09/03/2013 14:20

Schitterende goshiki... Gewoon geweldig....
En de show naar Rijswijk en overdekt..... Verstandig in die tijd van het jaar en veel en veel beter voor de koi. Beetje jammer dat er zo zielig en egoïstisch gedacht wordt door een aantal mensen. Eindelijk is er eens iets in de Randstad wat voor een hoop mensen ook een keer fijn is. Een NVN show in het hoge noorden bij Kieta , een show in Arcen, een show in Oldenzaal en nu een show in Rijswijk.... Perfect verdeeld zou ik zeggen... En voor de mensen die hun vrouw anders dumpen in de tuinen... Breng ze lekker naar Scheveningen.. Vinden ze ook vast niet erg....
Ik denk dat er vast een hoop nieuwe gezichten komen dus Jack... Ga lekker naar Arcen... Moet je alleen wel even wachten..
Mvg
Ton

Ton on 09/03/2013 16:09

mooie foto van sofia,bomper,en empire als ik het goed heb

bj en j on 09/03/2013 19:36

@ Ton, laat een ding duidelijk wezen,ik kan alleen maar voor de organisatie hopen dat de show een succes word.
Maar een ruime beurs aangaande tuinen en bijbehorende producten zijn voor een hoop mensen belangrijk.
De Show binnen kan in Mei een voordeel zijn,alleen waardeert iedereen dat ?
Waarschijnlijk nieuwe gezichten door de lokatie,alleen voor een hoop bezoekers is de afstand wel groter geworden.
Dus meer bezoekers,ik hoop het voor koi2000.Maar dat er mensen twijfelen begrijp ik wel.
Wat is bij de NVN het succes achter de Show,al vele jaren een vaste mooie Locatie.Dus zolang die niet op houd te bestaan...juist ja !
Hopelijk ook weer zulk weer als afgelopen jaar,fantastisch!

Gr.Jack.

jack on 09/03/2013 21:06

Het is schijnbaar niet toegestaan om via dit nieuws item eens iets minder positief te schrijven over iets van de koi wereld. Dat vind ik pas jammer.
En dan schijn je je vrouw te dumpen als je de koi show combineerd met een bezoeken aan de tuinen. Zulk soort opmerkingen vind ik jammer, egoïstisch en zielig.

Jent on 09/03/2013 21:10

Vind het ook jammer dat het verplaatst is.
Was een erg mooie en gezellige locatie in Appeltern, en binnen vind ik persoonlijk niks.
Al genoeg binnen gezeten met dit weer!

Frank on 09/03/2013 21:50

Verandering van spijs doet eten frank
En voor de koi is binnen veel diervriendelijker

Rob on 09/03/2013 22:11

Beste jent,bij ons zeggen ze wat een boer niet kent eten ze niet.

Rob on 09/03/2013 22:37

Dit heeft niets met dumpen te maken,even rekening houden dat er ook mensen zijn die zich zich geen uren kunnen amuseren met naar blauw bakken met een vis in te kijken. De tuinen waren een mooie combinatie , en ja ik wil buiten zijn na een lange winter.En kan iemand mij vertellen waarom je steeds uitgescholden wordt als je toch je mening maar geeft.

johan on 10/03/2013 01:30

Johan iedereen mag hier zijn mening geven. Niemand hoeft te worden uitgescholden, wel mag men verwachten dat er mensen tussen zitten die een kritische blik hebben of graag vernieuwing zien. Alles heeft zijn voor en nadelen, zo was Appeltern goed voor de afwisseling en zo is Rijswijk beter voor de vissen omdat het binnen is. Rij afstand... ach voor een dag uit maken een 65 km extra ook niet uit... in mijn geval.

Arjan on 10/03/2013 08:54

@Rob, het is waar wat de boer niet kent eet hij niet.
Maar de randstad ken ik redelijk via mijn werk
En een koi show in een hal is ook niet nieuw voor mij.
Maar ik denk dat ik dan maar naar de Show in Arendonk ga of tewel een bezoek breng aan Interkoi.

Jent on 10/03/2013 09:19

1 of 2 keer per jaar een stukje rijden voor een show van je grootste hobby,dat is toch niet zo erg ??? Zeuren over t slechte weer kan ook niet meer en je vrouw dumpen in winkelcentrum In den Boogaard met 185 winkels vind zij ook niet vervelend (5 min vanaf de beurs)
Beste koiliefhebbers ;tot op de beurs !!!!

Wiegert Spierdijk on 10/03/2013 18:15

Wiegert, ik dump ze liever in een tuin.Beter voor mijn portemonnee :) .

Johan on 10/03/2013 20:46

Lang geleden dat het spel hier nog eens zo op de wagen gezeten heeft, en dan heb ik er mij persoonlijk nog niet eens mee bemoeid . . . Eindelijk nog eens wat reacties om van te smullen (iets waar het de laatste tijd hier wel aan mankeerde)!

Maar los van alle gehakketak pro en contra de nieuwe locatie, kan iemand van de kennelijk hoog ervaren koi-adepten - Ton, Rob en/of Arjan (???) - mij en de andere lezers misschien eens vertellen, met objectieve argumenten dan wel, waarom een show binnen half mei zoveel beter is voor de koi? Mij lijkt dit niet meer dan een banale drogreden; alsof de stress voor de koi er zoveel minder zou door zijn, laat me niet lachen.

Persoonlijk denk ik veeleer dat Rijswijk niet zozeer beter is voor de koi, dan wel voor het budget van KOI 2000 en de portemonnee van Henny.
Daar en nergens anders ligt de hond gebonden, en ja, dat vind ik pas jammer, zielig en egoïstisch (om in de gehanteerde bewoordingen te blijven).

Maar waarom zouden wij Vlamingen de foorkramers van KOI 2000 met hun telkens migrerende show achterna lopen, Luc? Het zou voor Interkoi toch zoveel eenvoudiger zijn om thans het geweer van schouder te veranderen en na zoveel jaren van afwezigheid nog eens deel te nemen aan de show van de BKS in Bokrijk met zijn prachtig openluchtmuseum. Vele bestaande en potentiële Vlaamse klanten van Interkoi zouden dit sterk appreciëren, daar ben ik van overtuigd, waarschijnlijk nog meer dan jij zelf. En laat die geïnteresseerde Nederlanders dan ook maar eens naar Vlaanderen afzakken, in plaats van altijd de omgekeerde beweging. Een beetje stof om over na te denken, niet?

Martin on 11/03/2013 01:45

Martin, bedankt voor het compliment maar ik ben zeker geen koi adept. Mijn kennis en vaardigheden worden wel meer maar het niveau van adept heb ik nog lang niet bereikt!

Bosrijk, nog nooit geweest. Eens googelen of het is wat mij zou kunnen aanspreken.

Arjan on 11/03/2013 08:03

Beste Martin,
Ik wil er nog wel wat over kwijt maar niet meer dan dat.....
@Martin Door het binnen houden van een show zal het water stabieler van temperatuur zijn wat voor de koi alleen maar prettiger is. Er zijn shows geweest (En ja ook in Arcen) waar de water temperatuur bij het benchen in de buurt van de 10-12 graden was. Of waar de temperatuur van het water 's nachts 5-6 graden naar beneden klapte ten gevolge van het weer.
De gevolgen hiervan laten zich raden voor de koi...
Het lijkt mij dat het water binnen tijdens het benchen een stabiele 15-16 graden zal zijn en dat dit ook gedurende de show zeer stabiel is.
Verder heb ik het niet over stress gehad dus Martin lach er gerust op los....
Stress zal bij geen een show minder zijn en is voor mij 1 van de redenen om nooit meer aan een show mee te doen! Ik weet wat voor ellende er van kan komen!
En over Vlaanderen... Als ze daar nu eens een aantal jaar een show op een vaste plaats houden dan kan daar ook wat groeien. Want je beschuldigt KOI 2000 er nu van dat ze de show steeds verplaatsen maar wat is er de laatste jaren in Vlaanderen gebeurt?

En dan nog even dit... ik lees dat iemand zich uitgescholden voelt? Ik heb het een en ander nog even terug gelezen en zou graag mijn excuses maken maar ik heb echt geen idee waarvoor, dus ik laat dat maar achterwege.. Misschien was dumpen een niet geheel correcte benaming maar schelden?

Ton on 11/03/2013 09:29

p.s. heeft er niemand iets te melden over de fraaie koi's die in dit item toch weer worden getoond...

Ton on 11/03/2013 09:31

Dacht egoïsme gelezen te hebben.

Johan on 11/03/2013 12:31

Is dat een scheldwoord Johan?

Zie uitleg hieronder...

Egoïsme in morele zin:
Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen.
Egoïsme in andere zin:
Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.

Dus zeg jij het maar.....

Ton on 11/03/2013 13:29

Lol, en Luc maar zeggen dat er weinig reactie komt op de nieuws items. Kom laat ons stoppen met deze waanzin en verder genieten van deze mooie hobby .Ik ga volgende maand naar een Koi show in België , misschien tot daar .

Johan on 11/03/2013 19:10