2009 is geweest, 2010 meld zich aan.

2009 is geweest, 2010 meld zich aan.Eerst en vooral natuurlijk onze beste wensen aan iedereen, en dat 2010 beter mag worden dan 2009. TUSSENDOOR NOG EVEN MEEGEVEN DAT IK MORGEN AANWEZIG ZAL ZIJN VANAF 11.00 UUR TOT MINSTENS 16.00 UUR.

2009 was een jaar met ups and downs, en is geen inspirerend voorbeeld voor de volgende jaren. Laat ons hopen dat 2010 het vorige jaar vlug doet vergeten. Mijn diep uitgesproken wens die ik even openbaar zal maken, is dat de nieuwe zaak van mijn 3de zoon, voorspoedig zal verlopen. Wie zijn wensen openbaar durft maken is altijd welkom om dit even in de reacties te vermelden.

Reacties

20 reacties tot nog toe

allemaal de beste wensen en veel heil en zegen voor 2010
en dat het een mooi koi jaar mag worden

fgerrit on 01/01/2010 09:59

iedereen de allerbeste wensen voor 2010 !!!!

mijn nieuwjaarswensen : te veel om op te noemen !!!!!
zolang we maar gezond blijven dan is de grootste wens al vervuld

michel

michel on 01/01/2010 10:26

Iedereen een gelukkig nieuwjaar en een goed koi-jaar 2010 toegewenst.

Wilfred on 01/01/2010 13:09

Aan iedereen de beste wensen en een GEZOND 2010.

henry/fatma on 01/01/2010 13:13

gelukkig nieuwjaar en de beste wensen 2010

theo on 01/01/2010 15:01

DRAMA - HELP A.U.B.
Beste iedereen,allemaal de beste wensen
Voor mij is het jaar dramatisch geindigd, al mijn lieve, mooie, zorgvuldig geselecteerde koi zijn dood.Kohaku,s ,showa,s van 70-75 cm chagoi 90 cm etc
Je kan je niet voorstellen hoe verschrikkelijk dit is tot het je overkomt.......
Wat is er gebeurt, er is een waterval geplaatst en er is cement in het water terechtgekomen. Voor zover ik heb kunnen achterhalen is salpeterzuur de oorzaak van de sterfte. De aannemer neemt zijn verantwoordelijkheid en schakelt zijn verzekering in, u kunt mij helpen door mij aan informatie / documentatie
te helpen om zo bewijs te verzamelen Alvast erg bedankt.
Mijn wens, ooit weer plezier te kunnen krijgen in onze mooie hobby maar nu nog even totaal kapot
Bart

Bart on 01/01/2010 15:08

Sterte Bart...

en voor zover mogelijk ook voor jou en voor iedereen die deze website verder bezoekt...
gelukkig nieuwjaar allemaal!

Matthijs on 01/01/2010 15:52

Oei dat is een minder goede start :(

verder nog veel koi plezier aan ieder .

johan on 01/01/2010 16:43

iedereen de beste wensen voor 2010

bj en j on 01/01/2010 17:16

Iedereen het allerbeste voor 2010 in goede gezondheid voor uzelf en uw koi.
Ik hoop dat 2010 een jaar wordt waarin iedereen weer eens positief gaat denken en niet op de minpuntjes gaat letten. Dit voor zowel het dagelijks leven als bij het beoordelen van koi.

@Bart Heel veel sterkte met je verliezen en ik hoop dat je er met de aannemer uitkomt! Ik zou niet weten hoe het een en ander te bewijzen en hoop dat je iemand vindt die dat voor je kan uitzoeken. Verder hoop ik dat je het plezier in de hobby snel terug vind. Er zijn meerdere voorbeelden van dit soort zware tegenslagen en ik weet dat deze mensen allemaal weer helemaal aan de koi zijn verslaafd. Ik hoop je ooit eens in Almere te zien als je alles weer op orde hebt!
Succes ermee en hou ons op de hoogte!

Ton on 01/01/2010 17:28

Voor allemaal de allerbeste wensen en een gelukig en gezond 2010.

Heel veel sterkte Bart met dit verlies.

gr patrick

ps Luc ben je morgen aanwezig?

patrick on 01/01/2010 17:37

Dag Patrick, ik ben morgen aanwezig van s'morgens tot een uur of 4

luc on 01/01/2010 18:01

Alles wat wenselijk is allemaal!

Dit jaar graag een goed pilletje of spuitje om M.S de wereld uit te krijgen.
Weer eens een jaar zonder problemen zou best lekker wezen.

@Bart,sometimes life suck's,but what don't killed you make's you stronger!

Gr.jack

jack on 01/01/2010 19:58

Bart, als er sprake is van salpeterzuur moet er een abrupte pH-crash geweest zijn. De pH moet dan onder de 5,5 gezakt zijn. Heb je de pH gemeten? Heb je nog kunnen zien of de kieuwlamellen verbrand/aangetast zijn.

Verder iedereen een hele goede gezondheid in 2010 toegewenst.

rini on 01/01/2010 20:14

Allereerst aan iedereen mijn allerbeste wensen voor 2010! Een jaar vol vreugde, voorspoed en geluk gewenst; en dit op alle vlakken die jullie na aan het hart liggen, dus uiteraard ook op het stuk van de koihobby.

En dan - in alle openheid en vanuit het hart - mijn ontboezemingen omtrent mijn persoonlijke nieuwjaarswens(en): dat ik nog lang een goede gezondheid mag behouden en van grote of kleine accidenten (zoals onlangs nog tegengekomen) mag gespaard blijven; dat mijn derde zoon na de nakende beëindiging van zijn studies (bachelor ICT) snel een goeie job mag vinden waardoor ook hij eindelijk op eigen benen kan staan (ergens zit hier wel een zekere parallel, hé Luc); dat ik in de beleving van mijn koihobby op meer betrokkenheid, begrip en enthousiasme mag rekenen van mijn naaste omstaanders/familieleden, zodat ik mij hierin mentaal wat minder eenzaam zou voelen; dat deze deprimerende winterperiode snel voorbij zal gaan en dat de 14 koi in mijn (afgedekte maar onverwarmde) vijver, waaronder reeds 2 jumbo's van Interkoi, goed deze winter zullen doorkomen, om vervolgens samen met hun baasje te mogen genieten van een "long hot summer" vol van vijvergenot; dat . . . (zo zou ik nog een tijdje kunnen doorgaan, maar omdat het voorgaande al heel wat is, zal ik als gewone sterveling hier maar wijselijk stoppen).

@ Onfortuinlijke Bart,
Ik vind het verschrikkelijk wat je bent tegengekomen en, al ken ik je niet persoonlijk, ik voel echt wel met je mee; dit gezien ik de voorbije jaren ook een aantal mooie koi verloren heb, zij het door andere oorzaken.
Vind de oorzaak van de koisterfte die jij aanhaalt wel zeer onwaarschijnlijk en ongeloofwaardig. Waarom? Een snelle opzoeking (via Google) op Wikipedia leert dat er bij de grondstoffen van cement van salpeterzuur geen sprake is en dat, omgekeerd, het chemische product salpeterzuur hoegenaamd geen toepassing vindt bij de productie van cement. Het is mij dan ook een raadsel hoe je komt bij salpeterzuur in je vijverwater als schuldige van de koisterfte. Moet je het toch niet ergens anders gaan zoeken, bv. in één of andere onvoorzichtigheid met andere producten bij de bouw van de waterval?

Martin on 01/01/2010 20:24

Allemaal een voorspoedig en gezond 2010.

Geerard on 01/01/2010 20:26

iedereen bedankt voor het medeleven
@ Ton ik heb al div kandidaten op je site gezien

@ Rini inderdaad ph crash en zwaar verbrande kieuwen heb hier ook foto,s van
gemaakt en autopsie laten verrichten , wacht nog op de uitslag.

@ Martin het uitharden is een chemisch proces, google maar op cement in vijver,
of cement in beekloop

ik weet het ook niet precies en vraag daarom ook om info wie weet er meer over laat het mij a.u.b. weten je helpt mij er erg mee, bedankt
Bart

bart on 01/01/2010 21:12

Cement en beton zijn alkalische producten met een pH van 11 of 12 die, zoals bekend, de pH van het water enorm doen stijgen. Water zou met toevoeging van cement dus alkalisch worden, waardoor het mogelijk zou kunnen zijn dat het aanwezig ammonium omgezet wordt naar gifitig ammoniak. Dat zou een oorzaak kunnen zijn. Verder is bekend dat bij het uitharden chemicalën vrijkomen.

rini on 02/01/2010 10:45

Aan alle koivrienden een gezond en goed koi jaar toegewenst .
Kijk er al lang naar uit om in 2010 eindelijk te kunnen starten met de nieuwe vijver .

@ Bart
Verschrikkelijk om mee te maken , wens jou een veel beter 2010 toe .

Marcel on 02/01/2010 12:43

iedereen een gelukkig nieuwjaar.

@ bart , heel veel sterkte ermee.

Mark on 02/01/2010 16:50