Alles is goed verlopen.

Alles is goed verlopen.Het was alsof de duivel ermee speelde, maar ik kan nu zeggen dat vrijwel alles goed is verlopen.

We hadden prachtig weer in het oprijden naar Schiphol, en de koi stonden al klaar om opgeladen te worden. Toen begon het echter te stortregenen, en dat was echt niet aangenaam. Onderweg naar België werd het weer kurkdroog en we waren blij dat we de koi niet in de regen zouden moeten uitpakken. Mis poes...

We waren nog maar pas aan het uitladen of de weergoden dankten ons weer met een serieuze plensbui. De koi waren echter belangrijker, zodat we de regen er maar bovenop moesten nemen. Bovendien werd het in razendtempo donker, zodat we de grote koi in principe niet goed hebben kunnen zien.

Voor zover ik kan beoordelen zag het er allemaal meer dan goed uit. Dat is nu eenmaal het probleem als je buitenvijvers hebt. Nu zou het probleem kunnen opgelost worden met lampen, maar die was ik vergeten klaar te leggen en kon ze niet dadelijk vinden. Dan maar de auto van Stephan erop laten schijnen....

Binnen was het een stuk eenvoudiger. De indeling van de vijvers gebeurde in functie van de kwekers, zodat er zo weinig mogelijk kwekers samen zouden komen in dezelfde vijvers. De noorderlingen gingen allemaal in één vijver, Momotaro en Sakai broederlijk samen, en Taniguchi in de laatste grote binnenvijver. Voor de Sekiguchi had ik een grote quarantaine bak buiten klaargezet.

In totaal werden er 116 vissen uitgeladen, waarvan 50% jumbo koi en de overige waren tosai, voornamelijk van Sekiguchi en Taniguchi.

Ik was blij met de hulp, want ditmaal zou ik het niet alleen geklaard hebben. In totaal waren het 40 boxen, waarvan velen boven de 60 kg. Mijn pijpje was uit na de zware avond, ik was kletskliedernat, en ik wist dat ik vroeg op moest om snel een nieuwsitem in elkaar te zetten, want de meesten onder jullie verwachten snel nieuws, en liefst nieuws dat positief is. Ik heb het nieuws dan maar doorspekt met 58 foto's, en de foto die ik als eerste gekozen heb "says it all".

Over het algemeen was alles prima in orde; Hier en daar wat transportschade en enkele tosai die het wat moeilijker hadden. Laat ons hopen dat dit zo dadelijk in orde is. Bedankt aan allen die komen helpen zijn....




Meer afbeeldingen

Reacties

27 reacties tot nog toe

Mooie foto's Luc ;-)

Was weer een toffe avond! Zweten maar veel plezier gehad!

Matthijs on 08/04/2014 08:22

ziet er mooi uit, de foto's en de koi natuurlijk

johan frentz on 08/04/2014 08:41

Ziet er goed uit allemaal !
Complimenten,wat een teamwerk....goed bezig!

jack on 08/04/2014 08:41

Ziet er heel goed uit luc succes ik hoop dat alle vissen nu in orde zijn .

Danny on 08/04/2014 08:52

Zoëven gecheckt, en alles zwemt rustig rond. Ik heb geen grote problemen gezien, buiten wat builen en butsen, maar dat is normaal. Binnen 14 dagen zie je er niets meer van. Het shiroji moet nog wat bijtrekken, maar ik ben tevreden.

De Momotaro's en de Sakai hebben precies niets geleden, en doen of ze al jaren hier thuis zijn.

luc on 08/04/2014 09:44

Oh ja, vergeten te vermelden. Ik heb alle klantenvissen voor zover mogelijk bekeken, en ik geloof niet dat er iets fout is...

luc on 08/04/2014 09:46

Bij het afhalen en uitpakken van de koi is het allemaal wat druk en daarom niet veel fotos kunnen maken ,het was ook al donker geworden zoals Luc ook al schreef .
Maar het belangrijkste is dat de koi het vervoer goed doorstaan hebben en alles goed verlopen is ,de rest kan later nog !
Het zal dringen worden bij de vijvers voor al dat moois te kunnen zien ,deze keer is alles zeer kleurrijk .Een kop koffie erbij en het komt goed en ik zal op de eerste rij zitten hehe .grtjs

paul on 08/04/2014 09:55

Zo te zien toch een hoop volk om te helpen. Ziet er allemaal goed uit. Zal wel eens komen kijken.

Roland on 08/04/2014 11:14

Ondertussen een filmpje gemaakt deze morgen:

Bekijk het filmpje van de nieuwkomers

luc on 08/04/2014 11:24

mooie selectie Luc,wat een kanjers :)

jurgen on 08/04/2014 12:33

Mooie koi's!
Op de laatste 3 fotos zie ik mijn Koi, met certificaat nog wel!

Karel on 08/04/2014 13:40

Ik heb geprobeerd mijn 2 sekiguchi oogappeltjes zo goed mogelijk te fotograferen!

Super visje Karel!

Matthijs on 08/04/2014 15:16

Ze staan er mooi op Matthijs! heb jij de andere gekocht ?

Karel on 08/04/2014 16:10

Leuk dat er een foto is gemaakt van de Tanaguchi tosai Kohaku 1310027. De vijver staat klaar om deze wedstrijdvis naar grote hoogte te tillen….
(Even de stemming tussen de eigenaren van wedstrijdvisjes oppeppen….)

jaap on 08/04/2014 16:29

Hoi Karel,

dat was eerst wel mijn intentie... echter meldde zich er een klant voor.. en dat was dan ook de reden dat ik deze aan Luc heb gelaten... Die 2 zijn echt bizar goed... druipt eraf!

Matthijs on 08/04/2014 17:03

@ Matthijs ,
De Tosai lijkt onderscheidend in body / beenderstructuur.
Vermoed dat je de Tosai daarop geselecteerd hebt,de ander meer patroon.

Jij hebt de Taniquichi Tosai goed gezien. Deze lichting lijkt meer lengte in de body te bezitten ten opzichte van de Tosai van vorig jaar.
Klopt dit ?
Moet zeggen dat ze er goed uit zien zover !

jack on 08/04/2014 17:15

Zou het bijna vergeten , Luc je hebt een verdomd goede selectie bij elkaar gescharreld !

jack on 08/04/2014 17:18

Dat ziet er geweldig uit! Wat een jumbo geweld en wat een kwaliteit!!! Ik kan me goed voorstellen dat je alle hulp goed kan gebruiken. Ik kom snel langs om al dat moois te bekijken. Goed werk Luc en helpers.

Remco on 08/04/2014 19:05

Klopt als een bus Jack... de vis van Karel is momenteel de betere... Echter is in mijn ogen de andere beter voor de toekomst... maar das omdat ik eigenwijs ben...
Vooral op bodyshape... en omdat ik opgelet heb wat de broers zeiden over het sumi dat ze het liefst op een jonge showa zagen... Het sumi dat de "double dot" bezit is precies wat zij aangaven...

Overigens sprong mij de "double dot" echt direct in het oog toen we binnen kwamen... Bloedmooi!

Overigens denk ik dat je nu Taniguchi en Sekiguchi door elkaar haalt ;)

Matthijs on 08/04/2014 19:14

Ik denk dat wij beide hetzelfde naar Tosai kijken Matthijs, en beoordelen.
Mij vinden ze ook altijd eigenwijs , resultaten uit het verleden bewijzen dat ik dat voorlopig ook blijf !
Hoe mooi de ander ook is , in de bowl is er voor mij maar een!
Die "double dot"gaat trouwens wel door een Menware die nu nog onderhuids ligt mooi geaccentueerd worden in de toekomst.

Zou kunnen dat ik de twee kwekers door elkaar haal,ging er automatisch vanuit dat het Taniquichu was.....slordig weer ;-(

jack on 08/04/2014 20:03

Jack... Bekijk de "double dot" maar eens in het echt...
Bizar beestje... En die gaat het sumi exact krijgen waar wij het zouden wensen Jack! De bouw vind ik ook bijzonder voor een tosai! We moesten deze anders eens samen onderkwijlen!

Matthijs on 08/04/2014 20:07

Dat gaat wel goed komen Matthijs.
De bouw is inderdaad bijzonder , dat was ook de reden voor aanschaf.
Net als bij de twee Shiro's blijf ik Luc ook over deze Showa jaarlijks van een up date voorzien. Leerzaam toch !

jack on 08/04/2014 20:33

Ik vind ze beide prachtig... ;-) het zwart in de borstvinnen vind ik gewoon iets hebben.

Karel on 08/04/2014 20:34

Haha... Karel... ook voor de jouwe geldt... als je die in het echt ziet... dan raak je pas echt onder de indruk!

Huidkwaliteit.. kwijlen geblazen... overigens vonden de gebroeders sekiguchi de jouwe beter Karel!

Matthijs on 08/04/2014 20:42

Mooi om te zien hoe rustig ze zwemmen, heb mooie dingen gezien .

Johan on 08/04/2014 21:27

Mooi om te zien dat alle kois er naar zo'n lange reis er al weer zo goed bij zwemmen. En erg leuk om weer foto's van m'n taniguchi 1310012 voorbij te zien komen. :-)

Niels on 09/04/2014 00:17

Mijn pet af voor het puike teamwork, dat vind ik in die moeilijke omstandigheden nu eens echt getuigen van zoiets als een Interkoi spirit. Tevens een pak van mijn hart dat de vele jumbo koi toch min of meer ongeschonden in Arendonk gearriveerd zijn, want ik had er verleden maandag maar een klein hartje bij.

Kijk echt uit naar een bezoekje nu zaterdag om ze irl te bewonderen.

Martin on 10/04/2014 15:50