Beter laat dan nooit.

Beter laat dan nooit.Gisteren mocht ik nog enkele foto's ontvangen van de winterse sfeer, een winter die hopelijk niet opnieuw zal beginnen.

Ik zou erbij kunnen zetten: home of Shiba Zakura and Y-tashi, toch wel 2 bekende grootheden uit de Interkoi geschiedenis. Als ik deze namen hoor, dan krijg ik steeds een aangenaam gevoel. Eigenaar geweest te zijn van dit soort vissen doet je ego strelen.

Bovendien blijken beide filmsterren ook nog eens een flinke verbetering in groei te hebben gemaakt. Shiba zou ondertussen dik over de 90 cm moeten zijn, en Y-tashi moet boven de 80 cm zijn. Het zal een plezier zijn om ze in het voorjaar nog eens te kunnen zien, en of het werkelijk klopt dat ze zoveel gegroeid zijn....

Toevallig vond ik nog een filmpje ten tijde van aankoop, oktober 2007 toen ± 55 cm. Als je ze nu eventjes vergelijkt met een filmpje in april 2010. Als ze nu nog boven de 80 cm zou zijn, is ze volgens mij klaar om naar de show te gaan, want zeg nu zelf....ze mag gezien worden of niet ?

Het blijven dan ook mooie momenten om dit terug te zien. Vooral tegenwoordig doe ik er alle moeite voor om alle informatie van de koi die ik aankoop bij te houden. Vroeger keek ik er niet zoveel naar, want och, waar was dat nu voor nodig, maar tegenwoordig probeer ik zoveel mogelijk beeldmateriaal en vooral filmpjes bij te houden.


Discount van de week in Sportselect
Koopjes bij Chiquedings
spandoeken bij B-Sign


Meer afbeeldingen

Reacties

9 reacties tot nog toe

Brrr, laat die sneeuw maar wegblijven!

Vincent on 22/01/2011 09:42

Machtig om deze koi nog eens terug te zien...
zou erg graag een keer deze dames in een close-up zien dit voorjaar...
prachtige vijver trouwens ook!

Matthijs on 22/01/2011 09:56

Japan in Belgie! Schitterende beelden Willy!
Winter is niet fijn voor onze koi en ons mensen :-) maar dit soort plaatjes maakt wel een hoop goed!

Ton on 22/01/2011 12:20

Willy, u moet toch een gelukkig mens zijn met zo een vijver en vissen.

marco on 22/01/2011 12:57

Als het op koi houden aankomt, doet de Willy ons met zijn jarenlange ervaring allemaal de baard af, zoveel is zeker. En dit zowel wat het idyllische karakter van zijn vijver betreft (niet alleen in de winter), als de hoge kwaliteit van zijn koibestand.

Een ongelooflijk goeie neus voor hoge kwaliteitskoi en uitgesproken voorstander om bv. een nieuw aangekochte topnisai met veel geduld nog minstens 2 jaar in Japan te laten doorgroeien (kijk maar naar Y-tashi), dat is volgens mij zijn niet te miskennen handelsmerk. Iemand van wie we met z'n allen nog veel kunnen leren.

Proficiat trouwens, Willy, met je laatste aanwinst uit de Campbell bloedlijn! (En dit weet ik echt niet van Luc of andere insiders, maar uit eigen deductie).

Martin on 22/01/2011 21:20

Ja koivrienden, en toch beginnen de eerste plannen gestalte te krijgen om deze vijver te verbouwen. Ze wordt 25cm dieper, krijgt een nieuw zijstuk van een 7 cub, waarin een brede beek (2m op 5m) haar water loost. Het waterverloop van de beek zou een 50cub/uur bedragen. De totale inhoud van de vijver een 95 cub.
De huidige uitspringen worden ook vergroot zodat meer planten hun werk kunnen doen. ... hoe houdt een koiliefhebber zich bezig in de winter...
Martn heef ten volle gelijk als ik tracht 2jarigen aan te schaffen die dan minstens 2j in Japan blijven. Als ze al mogen blijven getuigd dat er potentieel aanwezig is.
Natuurlijk mogen we niet vergeten dat deze kois al gescreend werden door Luc, Rini en Ben, ik heb dus al een rijke en objectieve bron van informatie. En zoals Luc kan onderhandelen, maakt dat de prijs ook aanvaardbaar is. Y-Tashi kopen zoals ze uiteindelijk als yonsai naar hier kwam, kunnen wij niet en doen we ook niet.
En ja Martin, je kent ook wat van mooie vrouwen. Toch hebben we de benaming gehaald uit het Japans, wat een betekenis heeft als: mooie, sierlijke parel.

willy on 23/01/2011 10:25

Dat zijn serieu wat veranderingen Willy , al eens aan airlift gedacht om deze massa te sturen ?Ik weet dat je voorstander bent om een periode het water groen te laten , wat zeker heel goed is voor de koi's . Als je deze beek en uitspringen vol planten zet gaat het laten groen worden niet meer zo goed lukken als voorheen denk ik .De planten massa is een grote concurrent voor de zweefalg .Als ik zo naar de foto's kijk dan komen ze niks te kort , ze stralen . Voor mij ben je een echte koikeeper , had dit meteen door bij onze eerste ontmoeting .Wens jou veel succes met de verbouwingen .

Marcel D on 23/01/2011 19:03

Hey Marcel,
de beek zal als een soort waterval starten, water zal ingevoerd worden door 2 bakki shower van elk 2m, waarvan de 4 de bak open is ( ik maak gebruik van 5 bakken in totaal), en heeft geen planten. Wel zal ongeveer een 8m2 een bodem kennen van klei. Deze beekloop zal ingedeeld worden in 2 of 3 delen, die ieder onafhankelijk kunnen afgelaten worden.
Voor de sturing van de beek heb ik dus gen airlift nodig, maar in de vijver is dit mogelijk een opportuniteit.

willy on 23/01/2011 20:26

Dat zijn geweldige verbeteringen tesamen Willy ,dat noem ik nog eens serieu plussen.Ben momenteel mijn trickle ( bakki ) aan het vullen en verwacht hier veel van.Deze staat geheel binnen en is 4 meter lang in 4 lagen .Komen regelbare luchtblazers op ,deze dim ik in de winter.Ben ook een grote voorstander van klei , geeft juist die aparte schijn in het water . Als je mijn airlifts eens in werking wil zien , dan kom je maar eens af . Eenmaal het slechte weer voorbij gaat de kap eraf , kan nog even duren .

Marcel D on 23/01/2011 23:42