Dag 6, onze laatste dag

Dag 6, onze laatste dagVandaag stonden Matsue en Ehara op het programma.

Ik ga er echter niet te veel over uitwijden, want het is ondertussen al half drie en ik moet er zo dadelijk om 6 uur uit om terug te reizen. Mijn koffers zijn ook nog niet gepakt, dus dat staat me ook nog te wachten.
Matsue is één van mijn lievelingskwekers. Hij kweekt prachtige kohaku en doitsu kohaku. Het was de eerste keer dat ze doitsu nisai van deze grootte hadden. Ze waren zeker 55 cm lang, van goede kwaliteit en machtig om te zien. Ik heb er 3 kunnen aanschaffen, samen met een tancho. De moeder van de doitsu kohaku is uit de Sensuke bloedlijn en de vaderkant is uit Sakai. Zij was toch 85 cm en 4 maal kampioen geworden in Japan. We hebben de oyakoi ook mogen zien, en hebben dan ook nog een blik mogen werpen op Miko.

Ehara was de volgende op onze lijst. We hebben hier een plaatje van een tancho showa aangekocht. Zij had enkele minpuntjes, maar die vielen echt niet op tegenover de uitstraling en de bouw van deze zalige koi.

Dit is het einde van mijn reisverslag. Ik hoop dat men er van genoten heeft, en indien je eens reageert, weet ik hoeveel mensen mijn reisverslag gevolgd hebben. Het is verschrikkelijk inspannend en dan weet je toch graag of het de moeite is of niet.

Meer afbeeldingen

Reacties

18 reacties tot nog toe

Luc,
zowel je berichtgeving als de mooie beelden, de gerichte aankopen, beheersbare kwaliteit voor je klienten, prijs/kwaliteit, hot items...dat is TOP.

EN DAT MAG OOK DE HELE WERELD WETEN !!!!!!!

Willy on 26/10/2007 19:13

Willy, bedankt voor je lovende reactie, ik zou er bijna rode oortjes van krijgen. Ik moet toch eerlijkheidshalve toegeven, dat dit niet mogelijk was zonder jullie en van Olav van koibito. (www.koibito-japan.com). Olav is mijn contactpersoon in Japan, spreekt vloeiend Japans, en heeft nog een stukje meer kennis dan ik in huis.

luc on 26/10/2007 19:19

Luc,
ga nu .... slapen. We willen je nog fatsoenlijk terug zien in Belgie, niet Mevrouw?

Willy on 26/10/2007 19:24

Luc,

Was zeer leuk om je een week te mogen volgen in Japan. Maar ik wil het liever toch een keertje zelf meemaken. Lijkt mij een hele mooie ervaring als koi liefhebber.

Patrick (Interkoi Veenendaal) on 26/10/2007 19:41

elke dag hebben we met veel plezier je koi hunt gevolgd.
het was meeeeer dan de moeite waard.
we hopen zeer snel de nieuwe koi te komen bewonderen.
en graag zou ik van je willen weten, wat de prijs van showa nr 6 is .
deze is top.

Ben en Riny on 26/10/2007 20:02

Geweldig genoten van je reisverslag! Prachtige foto's ook!

Mark Julian Op 't Hoog on 26/10/2007 21:05

Een prachtige verslaggeving die ik elke dag op de voet gevolgd heb en nog te zwijgen van de prachtige foto's. Echt top

wim on 26/10/2007 21:33

Luc het was weer een dagelijs genoegen om uw reisverslag te lezen en te zien welke prachtige vissen er naar arendonk komen.
Ik kom deze vissen dan ook graag lbij u bekijken.
Een goed thuisreis

Geerard on 26/10/2007 21:42

luc men complimenten voor deze rondleiding door japan ik heb genoten van elk plaatje foto koi en achtergronden ik wens jou en je zoon frank een veilige terugreis naar belgie en ik heb ondertussen je nieuwe koifarm kunnen bewonderen door eeen rondleiding van robby dank bij deze en ik hoop dat je nummertje vijvendertig hebt aangekocht groetjes maro

marco on 26/10/2007 21:59

Prachtig verslag met heerlijke foto's !!
Tot ziens in Arendonk.

Joost Verbeek on 26/10/2007 22:20

Ik sluit mij aan bij al het bovenstaande, prachtige foto's, veel mooie en leerzame teksten en wat een prachtige vissen! Tot binnenkort in Arendonk!

Ton on 26/10/2007 22:30

het was gewoon fantasties en een zeer goed reis verslag
ik heb er echt van genoten


groetjes rick

rick on 26/10/2007 22:47

Zonder woorden


sprakeloos,


en mooie doitsu's




groeten Willem.

Willem on 27/10/2007 00:40

Hallo Luc

Je hebt me de laatste dagen een stukje Japan laten zien waar ik met veel plezier naar gekeken heb. Ik hoop de koi binnenkort in je nieuwe binnen bakken en in levende lijve te mogen zien

Paul van de bolus on 27/10/2007 09:54

Beste Luc,

Ik heb maar 1 woord nodig: FANTASTISCH!

Brian on 27/10/2007 11:24

Hallo Luc,

Zeer genoten van je verslagen en foto,s.

Groetjes,
Simon.

simon on 27/10/2007 11:31

Beste Luc,
Heb genoten van je reisverslagen,fotos en je aangekochte toppers.
kom ze gauw bewonderen.


groet
Wilfred vd Pol

wilfred vd pol on 27/10/2007 19:52

Mooi reisverslag !
Informatief, authentiek en boeiend.


Frank on 28/10/2007 23:19