Dat was me een strijd

Dat was me een strijdIk wist niet goed wat ik me bij de OpenSales van vandaag moest voorstellen, maar ik had mijn persoonlijke strategie ontwikkeld.

Met een team van 5 man, zaten we deze morgen achter de computer om zo snel mogelijk de koi te bestellen die we wensten aan te kopen. We hadden een grote selectie van tosai gemaakt die we in ons bezit wilden hebben, want wij beseffen maar al te goed dat dit een unieke kans was om dit soort koi aan te kopen, en we wisten vooraf niet wat de impact was van deze eerste Open Sales omdat deze in meer dan 10 landen werd aangeboden.

Wij weten als geen ander wat je moet betalen voor een goede tosai als je in Japan bent, en ik geef het je op een briefje….. dat is niet zo eenvoudig en zeker niet aan deze prijzen. Ik vind de opzet dan ook een buitengewoon pluspunt, en de gemiddelde aangeboden kwaliteit dan ook buiten proportie meer dan goed.

Ik had de opdracht gegeven om ieder een deel voor zijn rekening te nemen en het is me uiteindelijk gelukt om 22 koi aan te kopen. Ik ben er dan ook bijzonder blij mee. Indien je een koi wenste die ik ondertussen heb aangekocht, kan je die natuurlijk ook bij mij reserveren tegen dezelfde voorwaarden, dat is evident. Voor mensen die interesse hebben om een koi in deze selectie te kopen heb ik nog een speciaal voorstel. Hiervoor moet je me echter contacteren..

Ik ben bijzonder blij met volgende top aankopen: Torazo 8 en 9, Matsunoseke 10 en ISA-06.

Ik ga nu de evolutie even afwachten om te zien wat er zoal overblijft en ga dan proberen prijs/kwaliteit af te wegen om te zien of ik er nog bij zal kopen. Ik heb snel even de koi die ik aangekocht heb op een rijtje gezet, want ik moet nu weg om de koi uit de groeivijver te gaan ophalen.

Lekker hectisch, lekker spannend, en avontuurlijk….daar hou ik wel van.

Meer afbeeldingen

Reacties

16 reacties tot nog toe

Dus jij was dat die de karashigoi voor me neus weg haakde.
Mooie aankopen!!

Jurian on 16/04/2011 09:00

Toppie !

Jeroen on 16/04/2011 09:08

Luc, Tak 16 is bij deze gereserveerd.

Frank on 16/04/2011 09:16

Luc, je heb het weer geflikt. Mooie aankopen. Frank,zou ook mijn keus zijn geweest.

Groeten Dick

Dick on 16/04/2011 09:24

Luc,

Kan het zijn dat er iets mis is met de site van de open sales?

Als ik nu kijk zijn er maar 29 vissen van de 200 ongeveer die als verkocht staan. Daarvan heb jij er 22. Dan blijven er maar 7 meer over die door anderen zijn aangekocht?
Dat kan toch niet kloppen? Hoe weet ik welke nog vrij zijn?

Dirk on 16/04/2011 14:08

Goed bezig Luc!
Alleen waar is Dainichi sp08 ?

Gr.Jack

jack on 16/04/2011 14:58

Hallo Luc,

Wat een strijd, dat was het zeker.
Maar uiteindelijk heb ik er een kunnen bemachtigen.
In de selectie die jij nu hebt aangekocht zitten er twee die ik maar niet kon bemachtigen maar nu weet ik waarom ;-)
Dat ziet er allemaal goed uit.
Ik hoor wel wanneer de vissen zijn te bezichtigen

Groeten Jent

Jent on 16/04/2011 15:58

Wij hebben een probleem gezien in het tweede hi patroon en vinden de koi voor die prijs te risicovol. Dat is de reden waarom ik hem niet gekocht heb. Maar wij kunnen ons ook vergissen...

Luc on 16/04/2011 16:00

Luc,

De 4-staps sanke van Yamamatsu ziet er erg mooi uit. De koi heeft alleen een vergroeiing in de staartvin. Volgens de kweker zouden ze de staart bijwerken. Komt dat goed? Ook zag ik dat deze koi nog in Japan blijft. Ben wel benieuwd hoe deze als nisai wordt.

Net als Dirk bevreemdt het me dat er nog maar zo weinig koi als verkocht staan.

Groeten, Alex

Alex on 16/04/2011 18:19

Dag Alex, een kans zoals deze met die staart is er eentje uit de 1000. Die kans laat ik me niet voorbij gaan. Die staart is absoluut geen probleem, daar zie je straks niets meer van. Dit wordt een top exemplaar.

luc on 16/04/2011 18:50

op speciaal verzoek van Rini, ik zou en moest deze inazuma kohaku bijkopen. Aub mijnheer Groothuis...

luc on 16/04/2011 18:52

Dus dat wordt Rini's project? Gaat Domino zich erover ontfermen?

Ton on 16/04/2011 19:32

Het was misschien een strijd, maar daar ben je dan toch als winnaar uit gekomen...

Je hebt precies de beide sanke te pakken die ook mijn voorkeur hadden. Vooral die van yamamatsu. Zelfs al blijft de staart wat krom, is dat nog een prachtvis. Met een correctie en een extra seizoen mudpound moet dit goedkomen. In ieder geval zal die koi dan al een behoorlijke lengte hebben! En anders: ach ik ken ook prachtige mensen met een mankementje, daar houd je ook niet minder van toch? :-)

Ik heb het lef niet voor zo'n veiling. Nooit gehad, zal ik ook nooit hebben. Gelukkig dat anderen dat wel hebben en zorgen dat dit soort koi naar onze contreien komt!

Noëlle on 16/04/2011 21:27

Rini:

Jij een tosai ? Rini? De Rini van Domino en zijn jumboharem?

Een t o s a i ?

Vertel.... ik ben maar een klein beetje nieuwsgierig...

Noëlle on 16/04/2011 21:31

Luc,

Voor mij graag de Tak-14

Jeroen on 16/04/2011 22:19

Ik zou er nog eentje willen kopen :s (ben niet de Jeroen van hierboven).

Maar € 7 voor TAK-17 ? Dan mag je die voor mij reserveren ;)

Jeroen on 17/04/2011 16:11