De bakki showers staan er

De bakki showers staan erZij het wat amateuristisch op dit moment...maar daar komt volgende week verandering in.

Deze bakki showers zullen binnenkort ook door Interkoi verdeeld worden, zowel leeg als gevuld. De richtprijzen zullen zijn:
Bakki showers, 4 elementen, 1 m. zonder vulling: 825 euro (BTW in.)
Bakki showers, 4 elementen, 2 m. zonder vulling: 1175 euro (BTW in.)

De prijzen inclusief vulling zullen binnenkort meegedeeld worden.

Meer afbeeldingen

Reacties

9 reacties tot nog toe

Luc het ziet er goed uit en volgende week als Peter langs is geweest komt het allemaal goed.
Je zou nu eigenlijk een soort dagboek moeten bij houden wat je bevindingen zijn nu de showers mee hebt draaien lijkt mijn wel interessant om dit te volgen op je site.

willem on 17/11/2007 10:15

Wij hebben sinds dit voorjaar ook een trickleshower meedraaien.
Zeer tevreden over, een hoop extra zuurstof.
Maar jullie hebben ook oesterschelpen in de trcickle.
Ik weet dat in Japan een hoop oesterschelpen gebruikt worden.
Wij proberen altijd te kijken of we iets nog kunnen verbeteren....maar wat is het voordeel van oesterschelpen? Wat wordt verbeterd aan de waterkwaliteit?

mvg,
Ingrid



Ingrid on 17/11/2007 12:01

eindelijk een echt filtersysteem

roland on 17/11/2007 15:24

Dag Ingrid,
Vermoedelijk zal Rini ook nog wel reageren,en dan met een uitleg die nog beter ondersteund wordt, maar oesterschelpen is vooral voor het stabiel houden van de Ph-waarde. Nu is het zo dat de glafoam ook is samengesteld uit gemalen oesterschelpen en glas. Het geeft mij een zeer degelijke indruk. De ervaring zal het ons leren.

luc on 17/11/2007 17:19

Hoi ,

De oesterschelpen zijn dacht ik om de ph beter gestabiliseerd te houden doordat de kh stabiel gehouden kan worden met deze oesterschelpen.

Raf on 17/11/2007 18:28

Mooi systeem Luc!
Ben benieuwd naar je bevindingen!
mvg
Ton

Ton Janssens on 17/11/2007 20:19

Luc en Rini,

ik heb enkele vragen omtrent de bakki shower.

deze bakki showers zijn toch alleen bedoeld als een extra toevoeging van je reeds bestaande filterlijn? en wat is zijn meerwaarde?

hoe wordt eventuele vervuiling afgevoerd met deze bakki showers?

moeten er minimaal 4 boven elkaar gestapeld zijn om een goede werking te waarborgen?

graag zie ik jullie reactie tegemoet.

Groeten Stephan

Stephan van Westen on 18/11/2007 17:43

We hebben inderdaad voor oesterschelpen gekozen (en ook voor Glafoam, waarin oesterschelpengruis is verwerkt) om het water te bufferen en te stabiliseren. De GH waarde (3 dh) van ons water is namelijk vrij laag. Wanneer GH- en KH-waarde verder zouden zakken geven de oesterschelpen evenredig meer kalk en zouten af, zodat het water stabiel blijft. Bovendien zijn oesterschelpen goede dragers van bacterien.
De belangrijkste functie van de showers is drieërlei: in de eerste plaats ontgassing van het water (met name co2), maar ook ammonium. Ten tweede een snelle groei van bacterien (vrijwel alle proffesionele viskwekerijen hebbben trickletorens) en ten derde het creëren van een zuurstofrijke(re) omgeving.
Om deze reden is het zaak om zeker vier segmenten op elkaar te hebben.
De minimale hoogte van het vrij vallende water moet 15 cm zijn (de afstand dus tussen de diverse medialagen).
Als het goed is hoeft de media niet meer schoongemaakt te worden, zodra een voldoende populatie heterofe bacterien is ontstaan. Die breken het vuil af en zetten het om in ammonium, stikstof e.d. De nitrificerende bacterien ruimen de ammoniak dan weer op.
Rini

rini on 18/11/2007 18:03

ja luc ziet er nu nog vrij amateuristis uit maar ik veronderstel wel als marc is langs geweest dat het er proffesioneel uit zal zien buiten dit veronderstel ik dat het zeer zeker zal goed komen groetjes en men complimenten marco