De dag van de waarheid.

De dag van de waarheid.Het was vandaag een pure Momotaro dag met ontzettend veel indrukken die ik geprobeerd heb op foto vast te leggen.

Het was de bedoeling dat we meerdere kwekers gingen bezoeken, maar dit was helaas niet meer mogelijk. Ik kon de koi maar niet vinden die ik zocht, en werd stilaan ongeduldig.

Dan heb ik het lef genomen om toch maar de forcing door te voeren om echte high quality showa te zien. Speciaal hiervoor heeft Maeda en zijn zoon Daisuke een mudpond laten leegmaken, waarvan je nu de reportage kan zien.

Je zult misschien denken dat dit bluf is, maar volg de reportage maar die hierop staat. De koi die ik aangekocht heb zijn helaas niet voor ieders beurs, maar het zijn in ieder geval koi, die buiten Maeda en zijn staff, nog nooit iemand gezien hebben en die recht vanuit de mudpond door de master himself geselecteerd zijn. Je zult uit de fotoreportage ook kunnen zien dat hij, en hij alleen alle koi persoonlijk selecteert. Niemand anders krijgt de kans om ze te keuren.

De mannetjes worden onmiddellijk van de vrouwtjes gescheiden en de vrouwtjes worden onmiddellijk in een aparte bowl gekeurd. Van de 50 nisai die in deze mudpond zaten heb ik mijn selectie van vandaag gedaan, samen met Maeda en Olav van Koibito. Deze koi zullen ook niet op de veiling te zien zijn en ik kan je garanderen dat deze er ZEKER niet voor moeten onderdoen, integendeel….. en ik heb de koi van de veiling gezien…

Ik heb op alle vissen een garantie dat het vrouwtjes zijn, maar dat kan je trouwens ook zien. Deze koi heb ik zelden of nooit in Belgie of Nederland gezien. Nu kan je denken dat dit bluf is, maar niets is minder waar. Van de gekochte vissen zullen er 4 hier blijven, waarvan er 1 in de 1500 ton vijver van Momotaro zal gezet worden om naar 90 cm door te groeien. Dit is de garantie van Maeda. Ook heb ik de garantie dat hij binnen 2 jaar ingezet kan worden in iedere koibeurs met naam, en nog kan winnen ook…

Om even verder te gaan over de bloedlijnen. De aangekochte showa zijn uit de top bloedlijn van Dainishi (vrouwelijke oyakoi) met Shiro Showa (mannelijke oyakoi). (2 stuks) en de andere zijn uit de bloedlijn Shiro Showa x Takeda bloedlijn. (6 stuks) De beste showa die hier blijft doorgroeien heeft ook de toepasselijke naam gekregen van “daishiro” De andere heeft de naam “Anshiro” gekregen.

Verder heb ik op de fotoreportage ook enkele foto's geplaatst van koi die lichtjes bijgewerkt worden. Dit om even te tonen hoe het er werkelijk aan toegaat. ik kan je garanderen dat het in alle respect voor de koi gebeurd...

De kohaku van vandaag komt uit de bloedlijn van Sakura hime  eagle (vr.) en Seio (man). De betekenis van Sakua Hime is “bloem prinses” en die van Seio is “echte koning”

De bloedlijnen van de koi die gisteren aangekocht (sanke en kohaku) werden, zijn Momoko x Mako. Momoko wil zeggen perzik vrouw (zie ook Momotaro = peach boy) en Mako = Magoi girl. De kohaku van gisteren is uit de bloedlijn Bentley x Eagle.

Ten slotte heb ik nog enkele foto's toegevoegd van het huis van Maeda en op de laatste foto nemen wij afscheid van de vrouw des huizes. Het is een zeer charmante familie...

Mensen die interesse hebben in deze koi, mogen mij een mail sturen voor meer informatie. Ik kan je alleen garanderen dat dit top of the bill koi zijn, maar helaas uit de iets hogere prijsklasse.

Meer afbeeldingen

Reacties

14 reacties tot nog toe

amaai luc,wat mooie showa's en kohaku's is zeker mijn smaak.doe zo verder!!!!

greetz rudy

rudy on 22/10/2007 18:27

ga zo door graag ook wat kleinere topkoi,s echt super

groetjes rick

rick on 22/10/2007 18:34

Hallo Luc,

Mooie reportage, maar waarom worden de koi met een mes bewerkt?
Alle respect voor de dieren? maar op deze manier??

Ik denk dat ik het niet begrijp

René

Rene Tol on 22/10/2007 19:38

Dit zijn kleine correcties en die gebeuren overal hier. Er zijn hier veel vragen over, daarom dat ik het open en bloot laat zien. Het is in principe een schoonheidscorrectie, en het stelt in principe niet zoveel voor; Vrouwen durven ook wel eens naar een plastische chirurg gaan bij wijze van spreken. Het is echt niet onmenselijk hoor, want er wordt enkel een beetje huid weggenomen. De vissen worden in ieder geval met alle respect behandeld. Nu zie je hoe het werkt...

luc on 22/10/2007 20:00

Wauw Luc,
Heb er eigenlijk geen woorden voor! Wat een schoonheid allemaal.
Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke resultaten.
En Rene, dit is iets wat in Japan de gewoonste zaak van de wereld is en je kan er van uitgaan dat vele kwekers dit doen. Misschien niet humaan maar hoe zou je het willen noemen als de koi die in Japan in prachtige mudponds zwemmen opeens in ons koude kikkerlandje(s) een vijver in moeten van 10-20 of 50 kuub en daar met vele soortgenoten ons mogen vermaken met hun schoonheid. Ik denk dat ze daar minder blij mee zijn dan de oppervlakkige kleur vlekjes weg te laten halen... Ik snap je wel, maar het gebeurt nu eenmaal en is minder erg dan je denkt. En ook in Japan zijn ze commercieel gaan denken. :-( Jammer voor ons maar zo is het nu eenmaal!
mvg
Ton

Ton on 22/10/2007 20:06

Je moet iemand nemen zoals die is, je vriendin laat je toch ook niet even bijwerken omdat ze een "foutje" heeft. Ik vind het niet nodig, de koi's waren daarvoor ook al mooi en ik neem aan dat je het beste voor je koi wilt, niet voor jezelf. Maar zo heeft ieder zijn mening.

De rest van de foto's zijn prachtig!!

Romana on 22/10/2007 20:22

Hai Romana,
Ach ik ben het helmaal met je eens maar je moest eens weten hoeveel esthetische klinieken er in Belgie en Nederland zijn :-) die zoals jij dat noemt bijwerken of in sommige gevallen verwijderen... Geintje uit de polder.
mvg
Ton

Ton on 22/10/2007 20:58

Hoi Luc je koopt prachtige koi in, het geeft mij nog meer zekerheid dat we bij jou zeker een bezoek moeten brengen. M.i. de top wat je inkoopt...ga zo voort!!

Wat betreft de schoonheidscorrecties, ach we weten al jaren dat dit gebeurd en nu zie je het eens klinklaar op foto. Heel veel kwekers doen het , Grote kwekers maar ook de kleinere kwekers in Niigata, maar ja het is NOT DONE om erover te praten, en het gebeurd in achteraf schuurtjes. Maar het gebeurt dus WEL en daar is geloof ik een woord voor ...effe denken H......sie.!!!
Op een forum word je al neergesabbeld als 'idioot' Luc omdat je deze foto's plaatst en dat is voor mij gewoon narrow thinking..als ik voor iedere koi die in Nederland rond zwemt een dubbeltje zou krijgen zou ik zo'n exemplaar kunnen aankopen.
Ik zou zeggen carry on......

mvg,
Ingrid

Ingrid on 22/10/2007 21:04

Ach.. het is iets wat we allemaal weten en niemand wil het onder ogen zien.
En dat mensen gelijk woorden als idioot en dergelijke beginnen te roepen, tja.....
Durf je het dan niet onder ogen te zien, of steek je gewoon je kop in het zand.

Nu laat iemand het een keer zien en laat dan een ieder weten wat hij of zij er van denkt. Als je dit zeker niet wil, ben ik bang dat je gewoon met zelfkweek moet gaan werken.

groeten,

Joost

Joost Verbeek on 22/10/2007 22:53

Hoi Luc,
Ik zie duidelijk dat je je aan het ammuseren bent ginder ;-)
Goh prachtige exemplaren zijn het!
Helaas niet voor mijn budget vrees ik, maar zeker mooi om mee te volgen.
Veel plezier nog ginder.

afbeelding 10 is een gewoon zeer mooie klasieke showa... dream on Raf ;-)))

Raf on 23/10/2007 07:48

hey broer
je amuseert je wel goed he ik zie het ,vind het heel leuk voor jullie.
groetjes ann en co

borgmans ann on 25/10/2007 19:42

Wat een gedoe om dat verwijderen van ongewenste plekjes.
Als je een lelijke plek op je wang hebt dan laat je hem toch ook weg halen.

Na het verwijderen word de koi waarschijnlijk een showtopper en daardoor krijgt hij/zij de beste behandeling. Komt in de vijver van een vermogende koiliefhebber die hem/haar het beste voer geeft, een grote leefruimte, veel liefde en noem zo maar op.

en ja, als mijn vriendin een wrat op haar neus heeft dan dwing ik haar het ding te laten verwijderen.

Rody on 28/10/2007 10:09

Hoi Luc,

Mooi koi, man.

Dat snijden, ik vermoedde/wist wel dat het gebeurde, maar niemand komt er voor uit. Ik waardeer je lef om het openlijk te tonen. Het schept vertrouwen. Ik kom binnenkort eens bij je langs.

dirk on 07/11/2007 21:09

Dit zijn kleine correcties en die gebeuren overal hier. Er zijn hier veel vragen over, daarom dat ik het open en bloot laat zien. Het is in principe een schoonheidscorrectie, en het stelt in principe niet zoveel voor; Vrouwen durven ook wel eens naar een plastische chirurg gaan bij wijze van spreken. Het is echt niet onmenselijk hoor, want er wordt enkel een beetje huid weggenomen. De vissen worden in ieder geval met alle respect behandeld. Nu zie je hoe het werkt...

Hallo,
Erg mooie koi, maar wel erg jammer dat hier een mes aan te pas moet komen.
Al leg je het nog zo mooi uit, deze dieren hebben niets te zeggen.
Een mens die naar een plastische chirurg gaat heeft het altijd nog zelf voor het zeggen !!!

Zolang mensen denken, dat dieren niet voelen, moeten dieren helaas voelen, dat mensen niet denken.

Chantal van lopik on 17/11/2007 22:19