De juiste prijzen zijn bekend.

De juiste prijzen zijn bekend.Het heeft wat lang geduurd, het was wat omslachig en soms niet heel duidelijk, maar uiteindelijk hebben we 3 eerste prijzen en 2 tweede prijzen gewonnen.

Geen slecht resultaat als je bedenkt dat ik toch de beste stuurlui aan wal heb laten staan voor Arcen. Waar ik terecht trots op ben, is het feit dat ik totaal andere vissen meegenomen heb dan in Hilvarenbeek, en toch nog een goed gescoord heb, terwijl de meesten toch dezelfde vissen jaar op jaar inzetten.

De tosai uit Ben's Bakje hebben bewezen wat ze waard zijn, namelijk een dikke eerste en tweede prijs in hun klasse. Dan mijn keuze uit de 42 selectie die tweede was, mijn lievelingssanke uit de Sadazo Matsunoseke bloedlijn die eerste was en de Showa van Momotaro die eigenlijk een Sanke is, maar wie maalt erom...

De Showa van Momotaro, winnaar klasse 8 verhuist naar Jeroen, de tosai sanke uit Ben's Bakje die 1ste was wordt eigendom van Interkoi Almere, de tosai sanke uit Ben's Bakje die 2de was wordt eigendom van Paul, de Sadazo blijft lekker bij mij zwemmen, en de showa van de 42 reeks wordt eigendom van Martin.

Zo is de 3de uitgave van de Belgium Koi Meeting weeral een feit. Op de organisatie is niets op aan te merken, op de kwaliteit van de aangeboden vissen ook niet, maar de "drive" ontbrak in het geheel. Alle ingrediënten zijn aanwezig om hier een geweldig evenement van te maken, maar de extra touch ontbreekt. Als er enkele creatieve mensen moesten opstaan om het geheel op te smukken, de uitstraling te optimaliseren, de publiciteit te ondersteunen, zou dit, samen met Arcen, de beste koishow van Europa kunnen worden, daar ben ik zeker van. De troeven zijn voorhanden...

Na deze 2-daagse stressperiode zwemmen de vissen nu lekker in quaranataine op 22°en kunnen ze genieten van hun welverdiende rust. Nu op naar de volgende koishow....Arcen 2009, maar eerste koishow in Arcen.



Meer afbeeldingen

Reacties

10 reacties tot nog toe

Wederom een geweldig resultaat voor Interkoi en dit keer ook voor Ben persoonlijk! Als je 2 van je kinderen in de prijzen ziet vallen zal je best trots zijn! En dat mag!
Op naar Arcen!

Ton on 22/06/2009 12:00

zo gisteren terug gekomen van een vakantie en kon dus niet bij de show aanwezig zijn, maar gezien bovenstaande bericht heeft interkoi weer behoorlijk gepresteerd. gefeliciteerd daarmee.

Luc, naar mijn idee ben je creatief genoeg om de finisching touch te geven aan deze show. heb je al ideeen om deze show nog iets extra's te geven? waar schorte het aan?

succes in ieder geval.

Stephan on 22/06/2009 12:51

Hoi Stephan, alles behalve het hart mankeerde aan deze show. Als je iets organiseert, moet je het met je hart doen, en dat moet kloppen. Het hart hier stond stil...

luc on 22/06/2009 13:04

Dat heb je heel goed verwoord, Luc, volgens mij de nagel op de kop!
Maar wat wil je, met een vereniging van (en in de eerste plaats ook voor) dikke nekken bestuursleden (en dan heb ik het niet over Ronald, want die kunnen ze voor de show niet missen), die niet gedragen wordt door haar eigen leden, tenzij door een handvol vrijwilligers van wie velen al het zelfde predikaat verdienen.

Hoofdambitie van die bestuursleden en zogezegde "vrijwilligers" is om zelf zoveel mogelijk in de kijker te lopen, als je het mij vraagt, want dat streelt toch zo hun imago. Dat daarbij de grote meerderheid van betalende leden in de kou blijft staan en het jaarlijks moet stellen met een inmiddels bijna inhoudsloos geworden magazine en twee banale koi-dvd's, dat zal hen worst wezen . . . Een vereniging of organisatie waarvan de basis niet eens af en toe geraadpleegd wordt, laat staan een stem heeft in het kapittel, verdient in mijn ogen het predikaat "ondemocratisch" en is op termijn gedoemd om te mislukken.
Of nog: als er bloedarmoede heerst, wat wil je dan dat het hart klopt?

Martin on 22/06/2009 15:08

In al mijn concentratie (ja zelfs lichte ergernis) bij het verwoorden van mijn vorige reactie vergeet ik nog jullie (Luc, Rini en Ben) van harte geluk te wensen met de behaalde prijzen. Heel mooi resultaat toch, wetende dat de echte kleppers uit voorzorg (Arcen, weet je wel . . .) thuis waren gebleven. En hopelijk voor jullie een stimulans om op de ingeslagen weg verder te gaan, maar daar twijfelt wellicht niemand onder ons aan.

Groetjes,

Martin on 22/06/2009 15:17

Dat heeft precies deugd gedaan Martin ?

John on 22/06/2009 16:42

hoi luc en de rest van het interkoi team,

van harte gefeliciteerd met de mooie prijzen.
wij konden er helaas niet bij zijn maar,
in arcen zullen we samen voor een aantal mooie prijzen gaan !!!!!!

groetjes,

michel en pascale
interkoi brakel

michel on 22/06/2009 18:06

@ John,

En of . . ., maar in mijn ogen volkomen terecht hoor, want ik kan het weten. Was verleden jaar als vrijwilliger bij de voorbereiding van de koishow immers een "bevoorrechte getuige". Wat ik daar zoal gezien en meegemaakt heb, heeft mij toen bij afloop doen besluiten: eerste keer, laatste keer, dus nooit meer!
Je mag wel weten dat ik van nature uit nogal een slecht karakter (lees: kritische geest) heb.

Martin on 22/06/2009 19:00

Luc en vrienden,gefeliciteert met het resultaat!
Goed bezig mag je wel zeggen.Heb het al eens eerder geschreven,aan de kwaliteit
mankeert niets.
Luc,zou die Sanke van je ook wel op Arcen durven in te zetten.Wat een kanjer.

@martin;nieuwe baasje van de 904246? Laat eens over een tijdje een plaatje zien van de ontwikkeling als je wilt. Een van de betere showa's die ik de laatste tijd heb gezien.Succes ermee!

Tot Arcen!

jack on 22/06/2009 21:39

@ Jack,
Ik heb deze bekoorlijke en door zovelen begeerde showa gekocht in het kader van het Azukari-project van Luc; hetgeen ik, ondanks dat het succes ervan nog goed en wel op gang moet komen (maar dat zal wel), een formidabel en lovenswaardig initiatief vind. Op die manier koop je eigenlijk, als alles wat meezit, een mooie nisai in spe, en dit aan de prijs van een beloftevolle jumbo tosai.
Als men dan ook nog een Azukari tosai showa van dezelfde reeks in Japan heeft tot volgend voorjaar, dan kan men uiteindelijk de resultaten van beide gaan vergelijken, met name welke koi tegen dan het best geëvolueerd is, de Azukari in Japan of die in Arendonk. Wait and see, het zijn dit soort dingen die onze hobby zo boeiend maken, vind ik.
Als Azukari blijft de showa 904246, zoals de overige Azukari's touwens, in principe nog tot einde maart 2010 in Arendonk, zodat we met z'n allen samen met Luc de ontwikkeling ervan zullen kunnen volgen. En ook dit vind ik een pluspunt van dit project. Bij welke andere dealer vind je nog zoiets?

Martin on 26/06/2009 01:00