De meester is het nog niet verleerd.

De meester is het nog niet verleerd.Met broertje nog eens op karper-hunt.

Het was lang geleden, maar Rini en broer Bram kunnen het nog steeds, maar wat was het koud (water 4 graden), volgens Rini. De karpertjes werden wel teruggezet nadat er een foto van genomen was.

Meer afbeeldingen

Reacties

16 reacties tot nog toe

Volgens mij heeft Bram toch wel de grootste en de zwaarste gevangen. Die van Rini wordt volgens mij ver naar voor gehouden om het effect van een grote karper te krijgen op de foto.

luc on 01/12/2007 08:58

volgens mij ook luc maximaal 12 pond

roland on 01/12/2007 09:01

Blijft mooi hoor Rini! Groot of klein maakt bij dit soort formaten niet meer uit met vissen! Blijft stevige strijd!
mvg
Ton

Ton Janssens on 01/12/2007 10:06

Prachtige schubkarpers zeg..!

Matthijs [Interkoi Zwolle] on 01/12/2007 18:31

Prachtige vangst broertjes Groothuis

Frank Borgmans on 01/12/2007 23:07

Toch wel een grote tegenstrijdigheid. Enerzijds er werkelijk bijna alles voor over hebben om de mooie jongens en/of dames uit Japan het naar de zin te maken en anderzijds de in het wild levende karpers op een brute manier uit het water halen.

Han on 02/12/2007 11:13

Bram's vis was 86 cm. bij 25 pond (gewogen en gemeten). De mijne zo'n 75 cm bij ongeveer 14,15 pond (niet gewogen, gemeten). Een kleintje dus. Maar daar ging het niet om. Beide vissen werden gevangen in ondiep polderwater bij extreem koud, nat en guur weer. Ik had mijn vis binnen tien minuten na inworp. Waar het mij om gaat is dat we altijd die discussies voeren over wanneer we in onze vijvers met voeren stoppen: bij 8, bij 10 of bij 12 graden?
Welnu, deze vissen werden gevangen bij 4 graden watertemperatuur. Vorige week lag er nog katijs op. Zoveel voor vissen die swinters niet eten......

Han, je hebt een punt. Ik kan het ook niet uitleggen, alleen dat het vissersbloed al vanaf kindszijn door mijn aderen stroomt. En bij veel (ex)karpervissers die koivijvers hebben. Misschien is een andere reden dat ik geen binding heb met zo'n gevangen vis want ik kende hem niet. Overigens worden de gevangen karpers uitzonderlijk voorzichtig behandeld.

rini on 02/12/2007 12:09

Ik denk dat ik Rini en Bram begin jaren '90 nog zien karperen heb in Vossem (park van Tervuren)?
Het virus "karpervissen" is niet dodelijk maar verdomd verslavend, ik denk dat Rini dit zal beamen. Bij mij heeft dit virus 15 jaar zwaar gewoed totdat ik in 2000 op Sarulesti (Roemenie) heb gevist. Goed ziek geweest en toen heb ik besloten om het wat zachteraan te doen. Ga nog altijd 2 sessies per jaar vissen in Frankrijk hoor, maar dat is het. En toen heeft het "karpervirus" zich "herschoold" naar "koïvirus". en ja hoor, even verslavend.

etienne on 03/12/2007 15:06

Heb het vroeger toen het in de lift begon te raken veel gedaan.
Voornamelijk de nieuwkoopse plassen. Helaas geen tijd meer daarvoor.
Een aantal jaar nadat ik gestopt ben ving de man waar ik veel mee viste (Hans Vlek) ook een keer de nieuwkoopse recordkarper. Kwam ik jaren later pas achter toen ik het in een blaadje zag staan.
Begon toen te twijfelen of ik hem zelf niet had gevangen, want ik had een keer in Nieuwkoop een "jaap" eraan jangen van 91 cm, die op dat moment maar 21 pond woog..

maar ja... we zullen het nooit weten.........

groeten gerwin

Gerwin on 03/12/2007 17:08

En zoals bijna iedere koi liefhebber heb ik dus ook jaren gevist op karpers. Eerst samen met opa en oom in de bosbaan in Amsterdam en rond het Amsterdamse bos en in een later stadium van mijn leven (ouder dus) alle wateren rond Amsterdam onveilig gemaakt. Mijn persoonlijke record is hier 86 cm en een 27 pond. Gewogen en gemeten. En dat in een watertje om een sportveld in Amsterdam Noord. Ik heb mijn hengels nog wel (ik zag ze tenminste met mijn verhuizing) maar denk dat de molens en zeker het snoer wel een opknapbeurt kunnen gebruiken. Dus als er een dag gepland gaat worden dat alle klanten van Interkoi die willen een keer gaan vissen met de "meester" wel ruim van tevoren graag. Ik heb nog een hoop werk te doen dan :-)
mvg
Ton

Ton Janssens on 04/12/2007 13:47

Zal het Rini eens voorleggen, als hij het nog niet gelezen heeft. Wie de grootste koikarper vangt trakteert met een etentje....

luc on 04/12/2007 14:17

Gaan we bij Rini in de vijver zitten dan? :-)

Ton Janssens on 04/12/2007 15:54

Haha,

Leuk om te zien dat grootmeester Rini het nog niet verleerd is....

Helaas heb ik zelf ook niet meer zoveel tijd om te karperen en is bij mij het Koivirus toegeslagen in 1998.

Vraagje aan Rini--> we hebben het laatst nog gehad over een zekere hoge dertiger van ruim 1 meter lang in Tilburg. Wanneer ga je daar nou eens jacht op maken? Of moet ik meehelpen?

groeten Richard uit Tilburg

richard on 04/12/2007 16:36

Zou je willen, Ton, maar helaas, de vergunningen daarvoor zijn onbetaalbaar. Ha. Voor de grootste koikarper gaan we volgend jaar naar japan en kiezen we een paar forse meiden uit.
En laten we die maar inzetten. Ik maak vantevoren alvast een voerplekje onder de bakki showers in Luc's nieuwe bassins!

rini on 04/12/2007 16:44

die komt nog wel een keertje aan de beurt, Richard.
Bram had twee weken geleden zeven twintigplussers en een dertiger, dus denk ik, laat ik een uurtje meegaan, ondanks de kou. Vang ik natuurlijk weer de (waarschijnlijk) kleinste vis van het water!

rini on 04/12/2007 16:58

schoon viskes Rini zowel van jouw als van je broer. En toch moet er weer gezaagd worden over de hengelsport. Als echte sportvisser behandel je de vissen met respect en dat zal bij Rini zeker het geval zijn. Dus laat ons onze mooie hobby in alle rust uitoefenen.
En Rini tight lines
Bert

pocquet bert on 05/12/2007 16:02