De nieuwe koi zijn binnen!

De nieuwe koi zijn binnen!Gisterenavond vertrok het vliegtuig met onze koi vanuit Osaka. En vanmorgen waren ze veilig op Schiphol gearriveerd.

Het was voor ons de eerste keer dat we op een zaterdag onze koi op Schiphol moesten ophalen. En hopelijk niet voor de laatste keer, want wat was het relaxed. Weinig verkeer op de weg in de vroege ochtend, een supersnelle veterinaire controle en een verbazingwekkende vlotte douaneafwikkeling in het dierenhotel en voor dat we het wisten waren de 31 dozen ingeladen en terug op weg naar Arendonk. Ik had amper de tijd om een shaggie te rollen!

Om 12.00 uur waren we terug in Arendonk, waar onze "crew" ongeduldig stond te wachten op al dat moois uit Japan. Hieronder een tiental geweldige 80plus cm. jumbo's van Momotaro. En niet te vergeten een imponerende selectie VHQ Momotaro nissai, waaronder een aantal werkelijke droomvissen.
Altijd een stressvolle aangelegenheid, de aankomst van koi: de dozen openen (zijn alle koi wel in orde); uitpakken, water matchen, vis acclimatiseren enz. enz. Maar laat ik er niet veel woorden aan besteden: de foto's vertellen genoeg. Overigens de coverfoto van de liftende ochiba vond ik wel een supershot van mezelf.

Rini

Meer afbeeldingen

Reacties

11 reacties tot nog toe

Fijn dat alles goed is gegaan en aan goede medewerkers geen gebrek.
Rob interkoi Zeddam

Rob on 29/11/2008 21:55

Maar ik mis iemand op de foto''s .
Rini waar zit je ?
Rob

rob on 29/11/2008 21:58

Foto's maken!

rini on 29/11/2008 22:02

Natuurlijk stom van mij ,ik weet zeker dat dit weer een echte dag is waar men met ze allen naar toe leeft.
Kom ze gauw bekijken in Arendonk.
Rob.

rob on 29/11/2008 22:07

Was weer goed om in Arendonk te zijn vanmiddag, absoluut de 2 uur rijden weer waard. wat is er weer een hoge kwaliteit koi uitgezocht in Japan door Luc en Rini en geleverd in Arendonk. erg indrukwekkend.

Stephan on 29/11/2008 22:12

Zat de hele tijd al te gluren of de koi er al op stond. En inderdaad. Wat een plaatjes! Zo te zien hebben jullie hard gewerkt, maar enorm genoten. Ik ben zo benieuwd ze in werkelijkheid te zien.

Rini, ik bied bij deze aan om de volgende keer de foto's te schieten, kun jij je actief met de koi bezighouden en sta jij ook op de foto's. Geheel zonder eigenbelang natuurlijk he, dat snap je. ;-)

Groet, Noëlle

Noëlle on 29/11/2008 23:21

Hoi Luc en Rini,

De vissen hebben de reis weer goed achter de rug zo te zien.
Zijn de showa's uit de nieuwe bloadlijn van momotaro nu ook binnen gekomen
ik zie hier volgens mij geen foto's van.

Ik ben er de 13de in iedergeval om deze schoonheden te bekijken.

Patrick (Interkoi Veenendaal) on 29/11/2008 23:29

hoi
altijd weer een heel avontuur die dozen openmaken spannend !!!!!!!
het ziet er weer allemaal piekfijn uit

michel

michel (interkoi brakel) on 29/11/2008 23:44

mooi dat alles nu zo soepel is verlopen zowel de aankomst ,de thuisreis als het plaatsen van de koi in de vijvers.
ik ben net als noelle altijd beschikbaar voor welk karweitje dan ook bij volgende aankomsten van koi want dit is toch wel kicken.
De komende dagen graag nog veel foto's en informatie, want jullie weten alles is voor ons interessant

Geerard on 30/11/2008 12:00

Die zijn weer gezond overgekomen zo te zien...
inderdaad een schitterende foto van de ochiba!
ook ik ben er de 13e!

Matthijs on 30/11/2008 13:00

Geweldige foto Rini, complimenten, dat heb je goed verborgen kunnen houden.

luc on 01/12/2008 07:54