De overkapping van John.

De overkapping van John.Als afsluiter van de overkappingen, een laatste blik op deze constructie.

Hoi Luc,
Bijgaand 2 foto’s van mijn vijver zonder en met kap. De kap is gemaakt door een timmerman. Het zijn 3 vurenhouten scharen met een balk over de volle lengte van de vijver. De 16mm poly carbonaatplaten zitten in een aluminium u-profiel op de balk en dan klem tegen de schuurmuur. 2 delen zijn mbt rvs scharnieren op de balk bevestigd.

Dit jaar heb ik een kleine aanpassing gedaan boven het plantenfilter, zodat mijn Japanse holpijp meer ruimte heeft gedurende de winter. Ik houd de temp op 8-10 graden door middel van de cv ketel in de schuur en doe een voerstop van 6 weken van begin januari tot midden februari.


Dit was dan ook de laatste informatie die ik dit jaar doorgekregen heb over de overkappingen.

Ik sta momenteel op het punt om te vertrekken naar Japan voor 1 week. Ik vlieg ditmaal niet over Seoul, maar vlieg rechtstreeks naar Osaka. Daar stap ik over op de JR trein richting Shin Osaka, en stap dan over op de Shinkansen richting Okayama.

Als er bepaalde wensen zijn wat betreft films, het hoeft niet persé over koi te gaan...geef maar door, ik zal zien wat ik kan doen.

Meer afbeeldingen

Reacties

12 reacties tot nog toe

Goede reis.

Johan on 15/11/2013 08:15

Mooie vijver John. Zwemmen zo te zien een paar mooie exemplaren tussen...
Goede reis Luc.

Tom on 15/11/2013 08:50

Goede koihunt . Laat de filmkes maar komen...

kurt on 15/11/2013 09:16

Succes daar Luc !
Word weer een akelige klus....

jack on 15/11/2013 09:46

Als je bijverwarmd dan heb je de kap zeker nodig ,en met die temperaturen zullen de koi niet de minimum van temperatuur moeten trotseren .
Ja de Luc zal zenuwachtig zijn want zoveel koi achterlaten in de mudponds !Maar we zullen zien .grtjs

paul on 15/11/2013 12:32

zit ondertussen in Schiphol lekkere pizza Carne te eten. Je kan ook altijd mijn facebookpagina opvolgen voor meer info of deze facebook pagina. Nog een halfuurtje en ik ga inchecken voor de reis die 10.30 uur duurt tot Osaka

luc on 15/11/2013 13:29

Ja dat was te denken, dat hij in de eerste plaats weeral niet aan een lekkere hap zou kunnen weerstaan. Want gezien die onnozele prutsen die je tijdens zo'n vlucht maar krijgt om achter de kiezen te steken, ik kan begrijpen dat hij dan zijn "voorzorgen" neemt. Eigenlijk nog jammer dat ze daar op Schiphol geen authentiek Belgisch frietkot hebben, want anders weet ik zeker dat het geen pizza zou geworden zijn :-).

Een goeie reis, en een fijne en vruchtbare koihunt gewenst Luc!
En oh ja, je hebt uw rekenmachientje toch niet vergeten hé?

Martin on 15/11/2013 14:18

Luc vooral geen te grote schokken maken ginder in Japan . Reactor 4 kan dat niet verdragen .

Johan on 15/11/2013 18:36

succes in japan!!!!!

pascal on 15/11/2013 19:29

Goede reis Luc!

Arjan on 15/11/2013 20:20

Hoi Luc een mooie reis toegewenst en een mooie koi hunt gr johnny

Johnny on 15/11/2013 20:25

Je slaat spijkers met (kern)koppen, Johan!

Martin on 15/11/2013 22:06