De overkapping van Rini.

De overkapping van Rini.Velen vragen zich misschien af hoe Rini zijn vijver overkapt, want de vorm van de vijver laat niet alle constructies toe.

Eventjes op bezoek gegaan bij Rini, maar mijnheer was niet thuis. Dan heb ik maar wat fotokes gemaakt om te laten zien hoe creatief Rini dit probleem oplost. Zoals je kan zien heeft Rini een aluminium profiel met bijhorende rubbers, waartussen de dubbelwandige polycarbonaatplaten geschoven worden.

Door de moeilijke structuur van de vijver, wordt de constructie gewoon op de vijver gelegd, en zijn de platen op verschillende lengte gezaagd. De hele constructie wordt op zijn plaats gehouden door op de zijkant een reeks stenen te leggen die de zijkanten naar onder drukt, ik zou zeggen: op Rini’s manier….

Een luikje zorgt ervoor dat je de vissen af en toe kan zien glijden in het water, en wat ik zag, zag er goed uit. Hij zal er wel achterkomen bij het lezen van dit nieuwsitem dat ik bij hem geweest ben….

Meer afbeeldingen

Reacties

9 reacties tot nog toe

niet echt af met de stenen er op maar doet wat het moet doen. ik zie die bladeren liggen en moet alweer aan de bladeren bloesem takjes en wat voor een ongein nog meer aan de situatie hier denken, erg vervelend zoon boom van de buren. de kap gaat er dan ook op zogouw de bladeren beginnen te vallen.

ron on 26/11/2010 19:25

he rini ziet er goed uit doet ze werk goed .
zie ik daar gaat het om ik zie mindere bouwwerken .
mvg rik slijkoort

rik slijkoort on 26/11/2010 19:44

Functioneel ten top...simpel doch effectief...wat wil een mens nog meer....
daar zullen de buffels het prima naar hun zin krijgen denk ik zo!

Matthijs on 26/11/2010 20:10

Het wordt tijd voor een flinke hond Rini er schijnt van allerlei gespuis door jouw tuin te struinen.

willemhummel on 26/11/2010 21:58

Willem...volgens mij had hij de pitbull in de tuin hoor... ;)

matthijs on 26/11/2010 22:13

Je moet toch maar durven hé, "stalking" tot op het privéterrein van zo'n vermaarde auteur! Huisvredebreuk, of hoe noemt men dat? Welke straffen staan daar weer op? Ben benieuwd of het slachtoffer hiertegen klacht gaat neerleggen. Vermoedelijk niet, want twee handen op één buik!

Overigens een overkapping die mij zeer functioneel lijkt (ondanks de stenen aan de rand), zelfs in die mate dat ik er een beetje jaloers op ben.

Martin on 26/11/2010 22:59

Alvast Sinterklaasinkopen aan het doen.
De constructie oogt weliswaar niet mooi, maar is wel uiterst effectief. De platen bollen ietsje op waardoor bij regen het water er aan weerszijden afstroomt. Bij sneeuwval is het een kwestie van wat zout op het midden strooien met hetzelfde effect. Ik moet nog de zijkanten afstoppen met bubbeltjesfolie en de vijver is airtight. Bij normale winters is bijverwarming niet nodig en blijft de watertemperatuur op 8 a 9 graden. By the way: ik heb vorige week nog 20 kruiwagens met blad weggebracht en er ligt nog voor zeker 10 kruiwagens. Mooi hoor, al die bomen.

rini on 27/11/2010 01:10

Beste mensen van Interkoi , Rini,

Met verwonderlijke blijk volg ik dit item, ik vind, bij mijn koivijver laat ik de vijver vrij in de winter... Voor diegenen die hun vijver afdekken zal dit wel goed zijn voor de vissen maar ik maak men berekening, als u de vijver afdekt vanaf Oktober tot pakweg maart dan zien jullie helemaal niets van de vijver en de kostelijke koi's!! Dan is het maar een half jaar dat jullie kunnen genieten van de vijver en koi's! En eerlijk gezegd zijnde , het oogt allemaal niet degelijk en netjes!! Nu, deze morgen lag er hier bij ons in de vlaamse ardennen een laagje sneeuw en de koivijver in het midden , dit was zo heerlijk om te zien en het kabbelend beekje daarrond was bijna een sprookje!!

kurt on 27/11/2010 14:43

Zo zie je maar dat iedereen een andere koibelevenis heeft, en gelukkig maar. Sommigen vinden afdekken beter, sommigen niet.

john on 27/11/2010 15:08