De shows gaan beginnen.

De shows gaan beginnen.De Wakagoi show werd dit jaar voor de 29ste keer gehouden.

Een jaar later dan gepland, want men vond het niet gepast om verleden jaar de show te houden, met de tsunami in het achterhoofd. De Wakagoi show is na de All Japan show, één van de belangrijkste wedstrijden voor koi in Japan.

De Wakagoi show is een jaarlijkse show waar koi in gezet worden tot 63 cm. Van over heel Japan worden koi ingezet, en als je bedenkt dat men soms 1000 km moet reizen om aan de show mee te doen, dan begrijp je dat het een hele opgave is voor kwekers en koi.

Ongeveer 1500 koi werden ingezet, en de plaats waar dit allemaal plaatsvind is Ojiya.Dit jaar werd de 63 cm sanke van Sakai Fish farm kampioen. Voor ons zijn dit natte dromen, maar het blijft toch mooi om te zien.

Hier een filmpje dat gemaakt werd door Mark Gardner van Niiagata Nishikigoi
en op dit filmpje zwemt de adult champion van deze show.


Meer afbeeldingen

Reacties

17 reacties tot nog toe

Mooie vissen maar zoals je al aangeeft Luc zal dit wel een droom blijven
Maar als ik een keus zou mogen maken zou mijn keus de Kohaku zijn.

Jent on 23/04/2012 18:48

Let the show begin!!!

kurt on 23/04/2012 20:48

"Dit jaar werd de 63 cm sanke van Sakai Fish Farm kampioen", zo lees ik hierboven in het nieuwsitem.
Wablief . . . Sakai who? Uitzonderlijk eens een totaal onbekende en onbenullige kweker die met de hoogste eer gaat lopen, je moet het maar doen! Is niet aan elke kweker gegeven, en zal zich ook niet elk jaar opnieuw voordoen. Begrijpe wie begrijpen wil :-)

Martin on 23/04/2012 22:10

Sakai , nooit van gehoord :)

johan on 23/04/2012 22:19

Ik ook niet, Johan; van Momotaro des te meer, want die pakt de GC prijzen aan de lopende band! :-)

Martin on 23/04/2012 22:32

Momotaro, wie is dat Martin?

CHRIS on 23/04/2012 23:33

Ik heb het hierboven toch al gezegd, Chris, met name de kweker die de GC titels aan de lopende band binnenrijft, en waar SFF een puntje aan kan zuigen!

Martin on 24/04/2012 01:04

Vergeten toe te voegen aan mijn laatste reactie: hahahahahahahahahaha :-)

Martin on 24/04/2012 01:06

Weet niet of Luc hier ook zo mee kan lachen. Durf het betwijfelen, hahaha :-)

Martin on 24/04/2012 01:19

Volgens mij was het toch echt dainichi die de grootste show van japan gewonnen heeft.

ben on 24/04/2012 07:49

Dat is uiteraard ook waar, Ben.
Maar je had toch wel begrepen dat onze voorafgaande reacties (ik bedoel die van mij, Johan en Chris) louter voor de fun bedoeld waren?

@ Luc,
Vind het eigenlijk spijtig dat men bij het posten van een reactie op een nieuwsitem geen gebruik kan maken van smileys (om de lezers beter ook je gevoelens te kunnen overbrengen), terwijl dat bij het minder bezochte tagboard wel mogelijk is.
Kan uw zoon Robby er misschien eens voor zorgen dat zulks bij de nieuwsitems ook kan? Zou ongetwijfeld een verrijking zijn.
Thanks in advance!

Martin on 24/04/2012 15:37

martin, ik heb een hekel aan smileys in een website zoals deze. Op het tagboard heb ik het toegelaten, maar hier ga ik dit zeker niet doen.

En wij weten allemaal in welke gemoedstoestand jij altijd bent hoor...

luc on 24/04/2012 16:45

Akte van genomen!

Maar wat bedoel je eigenlijk met uw laatste zin? Moet ik dat mss opvatten als een verwijt naar mij toe, of als een compliment?

Martin on 24/04/2012 17:02

Ik zal het zeggen Martin.Zonder jou wordt het een saaie boel.Reacties als wow en amaai kan iedereen geven.Jij hebt toch steeds een eigen mening waarin ik me dikwijls kan vinden en die toch iets uitlokt.Voila dat is mijn mening.

johan on 24/04/2012 20:48

Ik bedoel hiermee 'een uitlokkende gemoedstoestand' Martin...hahaha

luc on 24/04/2012 20:58

Dan toch een compliment dus . . . nu heb ik mijn gemoedsrust terug!

Martin on 24/04/2012 22:49

Het valt me op dat beide koi (gedeeltelijk) maruzome kiwa hebben.
Gaat dit dan ook de nieuwe trend (mode) worden?
Prachtige koi trouwens.

Marc Janssens on 25/04/2012 11:37