De veiling van Momotaro

De veiling van MomotaroEr worden op dit moment een groot aantal mannelijke tosai van de GC aangeboden op de veiling van Momotaro

Al wie een kansje wil wagen moet me even contacteren. Bekijk de foto's want filmpjes hebben ze er nog niet opgezet.

Qua lengte en body gaat het met de mannen serieus opwaarts. Is dit evolutie of manipulatie ? Tja, de vraag van de klant die koning is natuurlijk....

Ik ben helaas zelf niet aanwezig, maar ik zal zeker trachten iets te pakken te krijgen, alhoewel ik het niet moet gaan zoeken in de Lion Queen afstammelingen, want daarvoor zullen ze op een rij staan veronderstel ik...

Reacties

28 reacties tot nog toe

De tosai van Red Tiger zijn ook niet mis.

Alex on 15/02/2014 09:57

132 en 166....

Matthijs on 15/02/2014 11:49

Is dit evolutie of manipulatie ?
Het is een manipulatie op de evolutie, het werkt zoveel is duidelijk.
Met zo een koi zou ik wel eens graag een test doen, alleen niet betaalbaar voor mij.
De test zou zijn hem zo natuurlijk mogelijk te houden en kijken wat zijn bereik zou zijn qua ouderdom en ontwikkelling, daar ben ik wel eens benieuwd naar.
Er zitten prachtige mannen tussen, zonder twijfel, de kassa zal rinkellen.

Marcel D on 15/02/2014 13:02

manipulatie! maar hoe? anabolen? groeihormonen? mannen die met deze body's en lengte naar hier komen zie je haast altijd langzaam verworden tot een vis met een echt mannelijk uiterlijk. De body die de vis in japan toont is hier nauwelijks te behouden. De eindlengte darentegen is inmiddels wel fors hoger dan enkele jaren terug. Hier denk ik dat kweekkoppels en specifieke selectie wel hun vruchten afwerpen. Over de body heb ik echt vermoedens van (al dan niet aceptabele) manipulerende toevoegingen in het voer.

als je bij zo'n kweker bent zou ik de oren van zijn kop vragen hoe ze dit bereiken. een antwoord zal wel uitblijven....

arie on 15/02/2014 14:48

In mijn ogen: Een karper is een karper. En de meeste vissen kan je wel snel tot deze afmetingen laten groeien. Als je ze maar op de topplekken laat opgroeien.

Na de schitterende GC zal er ineens meer vraag (hogere prijzen) zijn naar dit soort mannen. Dus er een paar "goed" huisvesten doet wonderen. Manipulatie. Nee handig zaken doen.
Maar ik ga niet NU zo een man kopen omdat je weet dat er te veel voor zal gaan betalen.

Of ben ik nu heel gemeen :-)

wim on 15/02/2014 18:53

Bij de showa nr 168 ligt het sumi op de mooie plaatsen te wachten .grtjs

paul on 15/02/2014 20:28

Cesenatico, 15 februari 2014.

De geesten van sommigen beginnen blijkbaar te rijpen, die van anderen daarentegen almaar verder te verschrompelen.
Die Momotaro veilingvissen doen mij, als verstokte wielerliefhebber, toch zo sterk terugdenken aan de beruchte Festina Tour van 1998.

Marco on 15/02/2014 23:51

In een natuurlijk water zorgt de natuurlijke mineralisatie voor een controle die fenomenaal is, gekoppeld aan een super gecontroleerde filtratie. ( de belangrijkste wet op aarde is mineralisatie, die kent geen rest afval, elke manipulatie van ons kent op het laatste shit )
Dit is iets heel anders dan de stikstofcyclus die ze ons wijsmaken, dat is een proces van een onnatuurlijke filtratie, namelijk het proces van een filter. ( deze leugen houd in stand dat ze verder kunnen manipuleren )
Een van de grootste misverstanden in koiland is dat een filter een natuurlijk proces heeft, speciaal voor jou Johan zeg ik eens b, dit is geen natuurlijke bioloog.
Niet ene liter water op aarde word door de natuur zelf zo aangepakt, de amonium word rechtstreeks geconsumeerd.
Er zijn biologen die zeggen dat de kringstofkringloop moet herkeken worden want die klopt niet, volkomen gelijk hebben ze, maar de vlieger gaat niet op, er word teveel verdiend aan de manipulaties.
Dit wil zeggen dat de koi of karp in een natuurlijk water gestuurd word om traag, sterk, gezond groot en oud te worden. ( de reden om 60 jaar te kunnen worden )
Elke vorm van filtratie die de mens toepast is een manupilatie of aanval op de natuurlijke mineralisatie .
Hier zit het grote verschil in, je kan van een lichte aanval tot een hele zware aanval gaan, ( verschil in soorten filtraties )
Bij een zware aanval staat heel zijn natuurlijke wereld onderste boven.
Van een natuurlijke mineraal is er geen sprake meer, hij flipt met zijn bakkes open, je kan hem vullen met al wat je maar wil.
Hij word snel bleek groot en is zo mals als een dikbil.
In een goed natuurlijk water bekijkt hij een korrel maar sporadisch, en dat laat hij ook aan zijn uitlaat zien.
Hier heb ik testen op gedaan, fenomenaal verschil in natuurlijk en zwaar onnatuurlijk gestuurd systeem.
Je kan aan de bereikte ouderdom de graad van manipulatie zien, ook zijn kleuren en gedrag laten zien waar hij in rond zwemt.

Marcel D on 16/02/2014 11:01

Leg me nu aub eens uit ,hoe je het ziet om in een waterput van 25 kuub een koi naar zijn eigen eten te laten zoeken .er zal niet veel gevonden worden denk ik .
Wat we dan moeten doen is deze prachtige vissen in een grote natuur vijver plaatsen zodat we ze nooit meer kunnen zien . Ook wel zonde van je mooie vissen.
Natuurlijk vijveren , ok maar dan ook met natuurlijke vissen . Eu koi vallen dus af misschien een forel .

Johan on 16/02/2014 13:59

@ Johan

Waar zwemmen de koi's s'zomers in japan rond, spijtig voor hun duurd het maar zes maanden.
Hier hebben ze het hele jaar rond mudpond time. ( een zeldzaamheid bij de koihobbyisten )
Mijn vissen komen massief de winter door zonder ze te voeren, de temperatuur interresseerd ze geen reet bij zulk natuurlijk water.
Niet een van al mijn vissen ligt er stil in de winter, ze zwemmen allemaal zeer rustig rond, the fuel is always there .
Ik streel mijn vissen zelfs in Januari en Februari nog, net nog gedaan bij mijn karaschi, degene die het koud had was niet de koi.
Doe eens een analyse van wat er allemaal in een alg zit, ge valt achterover van jou stoel.
Het is het eten van de toekomst volgens wetenschappers, er bestaat geen enkele groente die hier in de verste verte aan kan tippen.
Had je nu echt gedacht dat er in natuurlijk water niks zit, meer dan wat je kan begrijpen.
Vandaag is er al een fotosynthese van 1 ph te zien, alles aangepast aan de temperatuur en het licht, de natuur op zijn best, helaas word hij niet begrepen.
Als je de natuur wil begrijpen, dan moet je zijn regels ook respecteren.
Ik heb een van zijn wetten geaccepteerd die niemand wil, dat het water dan groen is, dat is het enige type water dat de titel WATERKWALITEIT mag dragen , dat is zo in alle oceanen en rivieren . ( ik heb het niet uitgevonden hoor )
Er zijn manieren om het visuele op een andere manier bij te trekken, een glaswand bv, het is mogelijk meer koi te houden, andere kleur wand kan je ook toepassen, dit compenseerd zoveel dat je toch nog steeds veel koi ziet.
De koi's zijn jou dankbaar, dat kan je voelen, hier zijn ze zo tam en mooi, verschrikkelijk mooi, dankzij de algjes geven ze me zeer veel terug.
Scheppen om een behandeling of een ziekte is er niet meer bij, het schepnet hangt als decoratie aan de wand.
Alle problemen met koi's zijn eigenlijk het baasje zijn fout zelf, het niet begrijpen of willen begrijpen van de natuurlijke wetten.
Ik heb mijn deel hier ook in gehad, de eigenwijzigheid, maar uiteindelijk ga je op de knieen.
Het koihouden op deze manier heeft me de laatste drie jaren meer bijgebracht dan 27 jaar onderzoek op het onnatuurlijke.
Ik weet verdomd goed hoe ze manupileren, ik had zelfs een van de grootste manupilatie's in Belgie, zonder dat ik het begreep in het begin.
Hoe mooi of helder je de vijver ook maakt, het heeft helemaal niets te maken met de wetten van de natuur, die zitten anders in elkaar.






Marcel D on 16/02/2014 16:50

Tegen groen water zeg ik niet neen. Maar wat als je water niet groen wil worden , is dat dan een slecht teken ? Hier zit ik zo . Soms wel een groene schijn maar dat verdwijnd snel . Draadalgen , tot juni en dan verdwijnen die ook .

Johan on 16/02/2014 18:49

Bij mij hebben ze nu 40 m² plantenvijver,
Tjokvol met drijf,moeras en zuurstofplanten waar ze kunnen schuilen
wroeten en eten.
Een pomp verzorgt het watertransport naar het tweede meer open stuk (ook 40 m²)
van de vijver waar alleen drijfplanten en zuurstofplanten zijn.
Ik filter daarop nog met 3 pompen(geen bodemdrains) naar 2 compactsieves die via een biotec 30 naar een
bewegend bed filter ton 220l met k1 gaat die uitmond op een 2m brede 1,2 m hoge en 0,6m diepe druppelfilter met gewone lava die rondom beplant is met waterkers watermunt en andere kruipende moerasplanten.
Dit geheel staat in 10m² moerasplanten(geen koi) die via een waterval in het open gedeelte uitkomt.Verder heb ik nog 2 luchtpompen in het open gedeelte.
Het totale watervolume is nu 80000 l .
Ik filter 25000l/u
Daar zitten nu 6 koi in.
1 van 72cm,3 van 60 cm en 2 van 35 cm.
Straks komen er nog 2 bij van Luc.
Ik voer weinig,de koi vinden genoeg in de vijver.
Kprobeer het toch nog natuurlijk te houden.

Tommy Victor on 16/02/2014 19:41

Wauw Tommy dat moet mooi zijn in de periode dat het GEEN winter is ,dat riekt naar fotos van koi die tussen de planten schoebelen ?!
En dat eten dat ze tussen de planten vinden dat kan je nergens kopen !!grtjs

paul on 16/02/2014 20:30

@ Marcel D.

Is natuurlijk bij jou dan het ontbreken van bijvoorbeeld een UV lamp (wat ik goed snap want ik heb er al jaren geen een meer) of heb je helemaal geen filter. Maar heb je dan geen vervuiling ? Doe je dan helemaal NIKS om je vijver schoon te houden. Ben nu wel heel schieuwnierig :-)

wim on 16/02/2014 22:36

@ Johan
De strijd om de amonium word uiteindelijk door jou filter gewonnen.
De bacterieen in deze onnatuurlijke filters hebben last van de kou, hier is al de eerste faling van het onnatuurlijke, daarom zit je in het voorjaar met een groene schijn, naar mate het warmer word overwinnen deze kolonies de concurentie om de ammonium van de algen en draadalgen.
De algen en draadalgen hebben jou vissen in feite al geholpen, anders hadden de vissen al een eerste piek te verwerken gehad.
De massa aan filtermateriaal minderen geeft de algen meer kans om de ammoniun te pakken.
Je kan een filter te zwak maken en dan winnen de algen, dan ga je dichter naar het natuurlijke, er komt een moment dat de concurentie niet meer mee doet.
Een cyclus die iedereen eens zou moeten doen, de ogen zouden wel eens open gaan hoe de vissen veranderen, inwendig en uitwendig en gedrag.
Het natuurlijke en onnatuurlijke is gelijk touwke trek, hier is het 100 tegen 0, al het filtermateriaal is er hier uit, en dat was een hoop.
Ik heb het touwke trek gedaan van 0 tegen 100, helemaal niks meer in het water, klinisch dood en met gevolg een ploftechniek op mijn vissen.
Er was bijna geen natuurlijke mineraal meer te vinden, dat lieten ze ook uiterlijk zien.

Marcel D on 16/02/2014 22:43

'Schieuwnierig' Wim? Misschien een nieuw woord voor in den dikke Vandaele, hahaha (al vrees ik dat het niet zal aanvaard worden)!

Vrees dat je met uw 'schieuwnierigheid' grotendeels op uw honger zult blijven, om de eenvoudige reden dat je Marcel D, voor velen (maar niet voor mij) een predikant in de woestijn, niet zult begrepen hebben . . .

Marco on 16/02/2014 22:50

@ Wim

De uv staat uit, zeer belangrijk anders heb je ellende .
Geen filtermateriaal en dan de boel kapotbranden is de vissen verkrachten.
Mijn water loopt nog net het zelfde als voorheen door de mechanische filtering, daar is niets aan veranderd. ( 5 makkies )
Ik ken mijn vijver, weet hoe hij werkt, ook al zie ik de bodem niet meer.
Mijn airliften en eventueel mijn Jebo sturen met de stroming het laatste vuildeelte naar de mechanische filtering.
Vervuiling is te verwaarlozen momenteel want er word niet gevoerd.
Als je de algen gaat manipuleren met filtering, dan neemt de vervuiling toe op de uitlaat van de koi, een mooi proces om eens te doen.
Drie pinten vol stront op een dag ( onnatuurlijk filtering en helder ), naar een paar kleine stronten op de natuurlijke filtering met alg.
Het was me een keer opgevallen bij wat een walvis scheet ( zo weinig ) en die eet wel een beetje kriel, kriel die hopen plankton hadden gegeten.
Dit heeft me aan het denken gezet, de natuur is gewoonweg fantastisch.
Het enigste wat ik nog gebruik is mijn trikkel, met een laag pompdebiet.
Ik kan zodanig hard gaan trikkellen als ik wil dat mijn algen gaan verliezen, maar dat is iets wat ik juist niet wil.
Nu valt het water met de hoeveelheid om het ph gehalte juist op peil te houden.
Mijn oesterschelpen lossen de zuurte van mijn grondwater op tot ph 7 neutraal.
Eigenlijk pas ik de waterkringloop in mijn trikkel toe.
Deze opgeloste mineralen samen met een beetje klei zijn de voeding voor mijn algen, ik voed mijn algen extra, de vissen geven de amonium.
Er bestaat niets wat beter werkt, dat doet die alg volgens wetenschappers al 3.6 miljard jaar, THE MAGIC met factoren die niet begrepen worden
Als je als eerste op aarde bent, dan moet je wel iets speciaal zijn.
Mijn bewondering is alvast zeer groot geworden, ik heb het water van mijn kindertijd terug, alleen nu begrijp ik er meer van dan vroeger.

Marcel D on 17/02/2014 07:23

Dus eigenlijk te veel filteren is niet goed . Oei ik wou nog een pak matten bijbestellen bij Luc .

Johan on 17/02/2014 07:33

Matten is gewoon verleden tijd ,en zonde van de TE grote ruimte ;) .grtjs

paul on 17/02/2014 07:53

Op deze site worden soms toch straffe dingen gechreven??????

MVG Chris

chris on 17/02/2014 09:52

@ Marco; ik weet niet of ik hem niet begrepen heb. Ik kan mezelf grotendeels vinden in het verhaal. Ik heb al jaren geen UV meer !! En ik koester mijn algen. Mijn basis voor mijn vijver is al jaren. Vuil van buitenaf en afval koi zo veel mogelijk wegwerken. Algen de waardes laten opvangen. Verder 6 kamers 1,5 kuub (idd 2 met matten :-)
Vragen aan Marcel D: Hoeveel koi ? Hoe groot de vijver ? Hoeveel verversingen van het water ?

Wim on 17/02/2014 11:55

Chris, het is niet omdat er hier straffe dingen geschreven worden (wat op andere sites meestal niet kan of mag), dat ze daarom in twijfel moeten getrokken worden of onjuist zijn hé!
Aan negatieve insinuaties hebben we niks, liever recht voor de raap!

Marco on 17/02/2014 19:50

@ Paul , matten verleden tijd ?
Parket dan ?

Johan on 17/02/2014 21:05

Ik heb geen straffe dingen geschreven, de natuur zit nu eenmaal geweldig in elkaar. Terwijl je het hier allemaal leest adem je wel de zuurstof van de alg in, daar zorgt 1400 miljard kubieke kilometer water met alg voor. Ge moet eens meer naar de ecosystemen kijken, zondag was er nog een half uur natuur over de koraal riffen, geweldig hoe de alg en koraal samen leven. Zoek eens uit hoe een ijstijd onstaat, als je dat kan dan ga je pas de natuur respecteren, hoe de waterkringloop werkt. Het zelf reinings vermogen van de oceanen, wist je dat een alg zware metalen kan neutralizeren tussen twee celwanden in? Welke rol het speelt op de goede bacterie culturen zowel nitrificerende als hetrotrofe, welke voedingswaarde, antivries in de winter, bescherming in de zomer, aan elk sezoein aangepast, als ik in detail ga heb ik voorlopig al meer dan honderd voordelen van de alg ten opzichte van mijn afgefilterd helder water van vroeger. ( wat denk je dat dat betekent voor een koi )
Ik heb al op een forum geschreven dat mudpond water niet zacht is.
Integendeel als bewijs A heb ik gezegd dat er bergen mineralen op de bodem liggen, loop er een keer door en steek dan jou meter er maar in, allemaal klei . ( regenwater valt van boven op het water, natuurlijk geeft de meter zacht water aan als het stilstaat)
De koi hangt met zijn lippen in 1000tds klei en fourageerd dat gelijk af.
Ik zal jou als laatste nog eens een bewijs geven, namelijk bewijs B.
Een alg kan tot 23 verschillende soorten mineralen bevatten.
Hoe kan je een tds meter in een alg duwen, dat moet je mij eens uitleggen.
Het duidelijkste bewijs, je kan natuurlijk water niet eens meten, alleen onnatuurlijk water is meetbaar. ( nieuw voor vele )
De koi doet hier nog eens 500tds aan mineralen via de alg binnen, zonder dat je het kan meten.
Mijn reacties zijn er gekomen omdat de koi hier de dupe van is, zeker als iets 180 graden andersom word beweerd wat helemaal niet is.
Heel dat zachte onnatuurlijk water is grote shit voor het beestje, dat is de reden waarom ik reageer en voor hem opkom.
Iedereen vijvert zoals hij wil, maar dan moet hij er ook maar voor uitkomen hoe hij het doet.
ik moet mijn vrouw geen 220 kilo maken en zeggen dat is allemaal natuurlijk en gezond .

Marcel D on 17/02/2014 23:11

Over zweefalgen zijn we het eens , maar wat met de draad algen

Johan on 18/02/2014 07:58

De draadalgen worden beconcurreerd met de zweefalgen dat is het mooie eraan MAAR hier gaan eerst de draadalgen lopen met de voeding ipv de filter/zweefalgen .In het voorjaar heb ik een beetje werk met die algen te verwijderen en dan neemt de filter/zweefalgen het stilletjes aan over .grtjs

paul on 18/02/2014 19:37

@ Wim

Voorlopig 30 koi op 65000 liter water, er komen er nog bij.
De uiteindelijke hoeveelheid aan koi gaat het dagelijks verschil in fotosynthese van de alg bepalen.
Ik wil nog opbouwen en na een tijd als ze groter zijn dan zal ik bepalen welke bij de collectie komen en welke naar een grote vijver mogen gaan .
Ik kom al ruim 30 jaar bij een viskweker waar ik goed bevriend mee ben.
Ik ken de mogelijkheden van zijn bezettingsgraad, hoever ik ongeveer kan gaan, ook weet ik waar het mis gaat, onder deze grens ga ik een stukje blijven.
De bezettingsgraad van een onnattuurlijk water kan je het best heel laag houden, wanneer je naar natuurlijk water gaat is dit helemaal anders, andere regels, de soep mag best dik zijn, dan zit er ook meer in en is het een kwestie te weten van wat er zich allemaal afspeeld.
ik wil heel mooie vissen die lang en gezond leven zonder problemen, dat is mijne voorkeur, en dat begint aardig te lukken.
Wat betreft verversingen zit ik rond de 2500 liter per week in de winter, tussen de 7000 en 10000 per week in de zomer.
Ik hecht grote waarde aan mijn mechanische filtering, vaandaar de wissels.
Bijkomend heb ik veel verse mineralen in het systeem die eerst de alg en daarna de koi ten goed komen, en dat laten ze ook duidelijk zien.
Je kan even op koivrienden kijken bij de airlift vijver van Marcel, kijk een keer naar mijn 10 tossai van vorig jaar, dan zie je de huidkwaliteit en kleur, zonder ene gram kleurvoer.

@ Johan

Filtermateriial minderen is minder concurrentie, dus uw alg kan beter winnen.
Een weegschaal in balans qua aanval natuurlijk- onnatuurlijk, dan zijn de mineralen voor de draadalg, dank u zegt die dan.
Touwke trek tussen 5 a 5 man, hier kan niemand vlot winnen, hopelijk begrijp je het nu een beetje, ge moet zorgen dat het goede wint.
Ik heb testen gedaan op de draadalg, laat die komen als ik wil en laat ze ook zo weer verdwijnen als ik wil zonder een middel, ge moet de moraal van de mineraal begrijpen.
De moderne koihobbyist wil het beste voer zijn, daar is niks mis mee ( dat komt dan van een natuurlijk systeem vandaan, want dat is toch het beste wat er bestaat ), dat geeft hij dan aan zijn koi die in een onnatuurlijk systeem moet zwemmen, waar zit de logica?.


@ Marco

Ik kan jou volgen qua predikant in de woestijn.
Zoals je weet is er ook een oase in de woestijn, daar zit ik het liefste.

Marcel D on 19/02/2014 23:01

Met het snel zijn een fout geschreven, moet zijn, koihobbyist wil het beste voer voor zijn koi.

Marcel D on 21/02/2014 20:08