De voermethode van Rini

De voermethode van RiniGisteren even naar Rini gereden om te zien of alles in orde is met zijn vissen.

Daar aangekomen word je altijd overweldigd door de enorme mate van rust. De grootmeester zit dan rustig langs zijn vijver om zijn koi te bestuderen, elke beweging gade te slaan, van de rust te genieten en niet te vergeten...het voeren. Telkens wordt je enorm getroffen door de serene sfeer die er hangt, waardoor het koigebeuren een extra dimensie krijgt. Dit gevoel ervaar je op weinig plaatsen.

Ondertussen smijt Rini regelmatig zijn bollen pasta op het ondiep gedeelte van de vijver, dat hij speciaal heeft aangelegd om zijn koi naar dit gedeelte te lokken met voeren. Je kan dan de prachtige lijven in alle glorie bewonderen, terwijl ze de bollen pasta met een zucht opsoeperen. Mondje open, bolletje erin, slagje van de staart en weg zijn ze weer. Het is en blijft een boeiend schouwspel. Geniet vooral van de bijgevoegde filmpjes en geniet van de rust die deze vijver uitstraalt.

Voermethode Rini - 01
Voermethode Rini - 02
Voermethode Rini - 03
Ervaar zelf de rust van deze vijver.

Tevens heb ik nog enkele foto's gemaakt van de geintegreerde clarity skimmer. Deze staat neutraal opgesteld aan het einde van de vijver en het water loopt in de plantenfilter. Storend ? Voor mij helemaal niet. Hij staat erbij of hij er altijd bij gehoord heeft...

Er zijn gisteren 5 nieuwe Clarity skimmers geleverd, en deze zijn allemaal in een nieuwe kleur gestoken. Vandaag zal ik er eentje uitpakken om te zien hoe ze er uitzien. Wij zullen deze ook mee naar Arcen nemen om in onze stand te zetten.




Meer afbeeldingen

Reacties

13 reacties tot nog toe

hallol luc ,rini en ben
dit is het ultime gevoel en rust die je krijgt om zo je koi die grote slag schepen door het water voorbij zien glijden
heb er geen woorden voor ..................................................praaaaaaachtig

gerrit on 01/07/2009 10:22

pfffffffff wat een genot om dat te zien.. en die rust... heerlijk!
Ik zie je al zitten in de stoel Rini met een goed glas bier in je handen..... Je hebt het maar slecht hoor :-)

Ton on 01/07/2009 12:23

Helemaal top Rini .
Ben fan van jouw manier van vijveren .

Marcel on 01/07/2009 12:35

Dit is waar we allemaal naar streven. Dit ziet er zalig uit. Het is een plezier om dit te mogen zien en meebeleven. De clarity skimmer stoort in principe helemaal niet, maar brengt het ook een meerwaarde aan je vijver Rini ?

Johan on 01/07/2009 12:40

.............................................................................................sprakeloos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

willem on 01/07/2009 13:31

Prachtig... Rini, jij moet genieten, dat kan niet anders!
Erg mooi, erg rustgevend.

Ook ik ben 'om': in onze vijver komen straks niet meer dan 7-8 koi. Nou zullen wij kleiner beginnen, maar ooit hoop ik zo'n zelfde filmpje te kunnen maken als wat hierboven is aan te klikken: grote duikboten die rustig door het water glijden...

Ik kan me er nu al op verheugen. Nu eerst zien dat de waterkwaliteit optimaal is en de filtratie goed op gang komt, dan kan ik m'n meiske gaan halen.

Noëlle on 01/07/2009 15:52

Erg mooi om te zien hoe het ook kan en wij leren daar veel van.
Woon je aan een drukke weg ik hoor in het laatste filmpje erg veel verkeer langs rijden?
Rob.

rob on 01/07/2009 16:20

Sssst..hier word je toch stil van...
wat een prachtig gezicht..een paar van die grote kanonnen lekker rustig baantjes trekkend en smullend in de vijver...

Matthijs on 01/07/2009 18:38

wat een prachtig schouwspel. echt om enorm van te genieten. Rini zo aan het zien draait de vijver goed. ik hoop voor je dat dit in werkelijkheid ook zo is. wat wij zien op de filmpjes is natuurlijk maar een moment opname. echt genieten.

stephan on 01/07/2009 23:24

dit is echt helemaal af !!!
de koi die in allle rust hun baantjes trekken,
het plantenfilter in volle glorie,
kort samengevat de ultime droomvijver.

michel en pascale
interkoi brakel

michel on 02/07/2009 09:38

Luc, welke nieuwe kleur heeft de clarity skimmers gekregen?

stephan on 02/07/2009 21:57

Dank jullie voor de enthousiaste reacties.
De vijver is nog wel vrij instabiel (een keertje te veel voeren en prompt een ammoniakverhoging) maar dat is een kwestie van tijd.
@Rob. Normaal gesproken door de week een heel rustige weg, maar ja nu kwamen er toevallig wat auto's langs.
@Stephan: denk maar aan PVC-grijs.
@Noelle. Goeie insteek. Overigens is het al een hele dame geworden.
@Ton het bier schuimt als de Clarity, maar laat zich beter smaken.

rini on 03/07/2009 21:42

Kleur van de kleine proteine skimmers is rustig grijs. Zij noemen het met een duur woord "graniet"... De grote CL 10 zijn allemaal verkocht.

luc on 04/07/2009 16:57