Een mooi werkje gedaan.

Een mooi werkje gedaan.De komst van de vissen is een feit. Volgende week komt het gros binnen, waar menigeen al naar uitgekeken heeft.

De juiste datums zijn nog niet bekend, maar ik ga ervan uit dat we tegen zaterdag alle vissen binnen hebben. Het wordt tijd, want het is maar een leeg gedoe hier momenteel.

Niet minder dan 48 nisai en sansai komen eraan, en dan nog een 170 tosai die hun plaats moeten krijgen. De meesten zullen binnen opgevangen worden, maar ik heb buiten ook alles in orde gemaakt voor de opvang.

Zij hebben wij de ganse week gewerkt om de quarantainebakken in orde te maken door ze volledig te isoleren en een deugdelijke afwerking te geven. Temperatuur is overal op 16° gezet, zowel binnen als buiten.

Zoals je kan zien op de foto's hebben we alle bakken (in totaal 12 kuub) geisoleerd met styrofoam, waarop we een laag zwarte plastic hebben geplakt om het doorschijnen te vermijden. Hier komt een soort "heide" -achtige structuur tegen die een natuurlijke aanblik geeft. Nog wat rietplanten in potten erachter, en we kunnen er weer even tegen.

Het geheel wordt op temperatuur gehouden door onze onmisbare warmtepomp, die al enkele jaren haar dienst heeft bewezen.

Wij zijn er klaar voor en ik hoop dat er genoeg interesse is om tijdens de koude winterdagen ook eens naar al dit moois te komen kijken.

Meer afbeeldingen

Reacties

14 reacties tot nog toe

Het ziet er weer prima uit.
De visjes zullen je dankbaar zijn.
Gr.

Jurian on 27/11/2011 08:19

Het resultaat mag er zijn na de barre koude gestrotseerd te hebben .
En dat het verwarmd word dat is een groot pluspunt al is het maar om de temp van de bovengrondse bakken stabiel te houden .grtjs

paul on 27/11/2011 08:32

Mooi resultaat! Het harde werken is weer beloond zo te zien. Wel heb ik een vraag over de trickels (of zijn het showers?) op de achtergrond: worden die nog geïsoleerd in verband met de afkoeling als het straks echt koud wordt?

Egon on 27/11/2011 08:45

De achterste trickle blijft draaien, maar daar maak ik volgende week nog een koffer overheen van polycarbonaatplaten. De andere zal ik uitzetten, zodat ze geen koude meer genereren.

luc on 27/11/2011 08:51

zo mannen dat ziet er weer verzorgt uit. zal na volgende week mijn vijver afdekken, heb nog wat in productie staan om de overkapping te kunnen realiseren. inmiddels wel de bakki shower al ingepakt.

Stephan on 27/11/2011 09:23

ziet er prima uit luc

rudy on 27/11/2011 11:11

Dat hebben jullie weer netjes opgelost, ik hoop eigenlijk dat we de isolatie niet nodig hebben want ik word echt niet goed van dat koude donkere klote weer. Als iets deprimerend werkt is het de komende tijd van het jaar.

Marco on 27/11/2011 11:25

Goed gedaan , net op tijd klaar .
Laat de nieuwe maar arriveren , ze gaan niks te kort komen .
Hopelijk krijgen we een zachte winter deze keer .
Veel succes met de opvang deze week.

Marcel D on 27/11/2011 11:37

Dat ziet er weer netjes uit geheel in de stijl van Interkoi
Veel succes gewenst met het ontvangen van de nieuwe gasten.

Jent, on 27/11/2011 11:42

Ziet er mooi en verzorgd uit Luc!

Ton on 27/11/2011 11:59

Goed bezig Luc!
Hoe staat het trouwens met de interesse voor de open deur weekenden?

Gr.Jack.

jack on 27/11/2011 12:54

@Jack. Alles is gegroepeerd op 10 en 11 december. Er zijn er ongeveer 25 verkocht. Ik had gerekend op 40-50 stuks, dus dat valt me wat tegen. Ik denk ook niet dat de mensen beseffen hoe goed deze koi zijn. Ze zijn klein, maar wel goed.

Ik zal dus de 17 de en de 18de een gewone opendeur houden, zonder dat mensen zich moeten aanmelden, want ik ben bang dat ze denken dat ze verplicht zijn om een koi aan te kopen, maar dat is niet zo.

Ook werd ik afgerekend op het feit dat men vooraf al mocht kiezen, en dat er dus een aantal gereserveerd werden. Ze denken dat de beste eral uit zijn, maar dat is niet zo.

Morgen of overmorgen zal ik deze dagen gepast aanpassen.

luc on 27/11/2011 13:27

Ziet er weer goed uit Luc ! Ik zal de 17e of 18e zeker even langs komen om een kijkje je te nemen. De verkoop zal wel aantrekken als de mensen de vissen in het echt zien. Ze kopen waarschijnlijk minder snel vanaf een foto/ filmpje.

Ray on 27/11/2011 15:03

Mooi !
Ik zal (proberen) de 18de ook nog 's binnen te springen, 't is voor mij te lang geleden dat ik nog bij Interkoi geweest ben :-)

Jeroen on 27/11/2011 20:02