Einde van de trip

Einde van de tripNa rijp overleg over een aantal koi hebben we besloten verder geen koi meer aan te kopen.

Een en ander heeft te maken met de toch wel twijfelachtige economische situatie, het feit dat we toch al een 35 koi hebben aangekocht, en toch ook wel door het opmerkelijke verschil in prijs tussen de goede koi en de minder goede koi. Opvallend is, tenminste dat vinden wij, dat het laatste jaar de prijzen tussen de echt goede koi en de budgetkoi serieus uit elkaar gegroeid zijn. Misschien is dat een vaststelling van ons, maar misschien ook niet.

We hebben besloten het bij dit te laten, en Ben heeft van de gelegenheid geprofiteerd het park te gaan bezoeken. Het weer was daar ook niet bijster goed, dus ik denk dat Ben blij zal zijn als hij thuis is. Ik ben er heel blij mee dat hij speciaal voor interkoi alleen op reis is geweest, want achteraf bezien, had ik anders mijn werk hier niet kunnen uitvoeren. Ik persoonlijk vind dat hij een geweldig subtiele collectie heeft samengesteld voor zeer aanvaardbare prijzen.

Zaterdag zijn Rini en ik op de zaak geweest, en vermits er niemand kwam, hebben we maar enkele koi gecontroleerd en gebowld, waaronder de fraaie kohaku van Torazo, en de ongelooflijk knappe showa van Sekiguchi. Woorden zijn niet nodig, ik laat je zelf oordelen. Op het ogenblik dat we aan het bowlen waren werd het plotseling toch ineens druk en was het "volle bak". Het wordt tijd dat het zomer is, dat we lekker aan het terras kunnen genieten van onze koibelevenis.

Geniet ondertussen hier maar van, want geloof me, dat hebben Rini en ik ook gedaan.

Nisai Kohaku Torazo 01
Nisai Kohaku Torazo 02
Nisai Kohaku Torazo 03
Nisai showa Sekiguchi 01
Nisai showa Sekiguchi 02
Nisai showa Sekiguchi 03



Meer afbeeldingen

Reacties

19 reacties tot nog toe

Ik denk dat het een verstandige keuze is! Eerst maar eens afwachten hoe het verder zal verlopen komend jaar. Belangrijkste zal zijn dat de temperaturen omhoog gaan en we van de vorst en sneeuw af zijn.... Dan komt de rest vanzelf..
Wat zijn de koi van Torazo en Sekeguchi mooi ontwikkeld, je kan goed zien dat ze body hebben aangemaakt de afgelopen maanden! Dit zijn nu echt top nisai en een buitenkans voor de echte liefhebber.

Ton on 21/02/2010 09:31

Wat een geweldige showa van Sekiguchi! Echt een topper.
Zouden jullie mij de prijs van deze showa kunnen mailen.
Alvast bedankt.

René on 21/02/2010 10:37

Zo van de muziek wordt je wel wakker.
En ik vindt de vissen ook mooier dan de muziek.

bj en j on 21/02/2010 11:01

Luc,

vraagje: waarom kopen jullie de meeste vissen bij momotaro?
hij zal zeker goeie vissen hebben, maar je betaald daar ook de hoofdprijs.?

als je kijkt naar bijv. Kondo of Oomo, ik heb daar vissen van gezien bij een dealer en niet de minste, die hq tosai van +/- 30-35cm aanbied voor een prijs van 450 tot 650 euro, en die koi doen zeker niet onder voor momotaro!

Randy

Randy on 21/02/2010 11:26

Ps: mijn vraag is overigens niet demigrerend bedoeld!
ik vroeg het mij alleen af. :-)

Randy on 21/02/2010 11:54

Jongens wat een ontwikkeling van de Showa's,hoezo body....
De Torazo's zijn een plaatje aan het worden.
Goed bezig Luc!

Qua prijsvorming vind ik persoonlijk dat er op een hoop plaatsen koi verkocht word
die gewoon veel te duur is.Het gaat dan om koi zonder potentie doorgaans.
De echte goede koi word te duur bevonden,kijk naar Momotaro.
Men ziet de toekomst van de vis niet,gaat appels met peren vergelijken.

En als er nu te weinig tosai binnenkomt,is er ruimte in de markt voor goede nisai
in het najaar!

Het word alleen eens tijd dat de hobbyíst die geintresseert is in echt goede koi vooruit kijkt en dan gaat nadenken over wat duur is.......

Gr.Jack

jack on 21/02/2010 12:11

Wat is goeie koi ?

die keus is persoonlijk. het gaat erom wat jezelf in die koi ziet, en of deze voldoet aan jou eisen.
voor de een is dat een koi van 100euro, en voor de ander een koi van 1000euro. is maar net waar je tevreden mee bent, en welke verwachtingen je hebt. en wat je kan betalen.
dus, de reactie van Jack vind ik waardeloos!

Randy on 21/02/2010 12:30

Jongens jongens... het is geen forum hier dus laten we het gezellig houden.
Misschien is het handig dit soort vragen te stellen bij een bezoek aan Arendonk of via de Vraag het aan Ben/Rini mogelijkheid en hier gewoon te rageren op de mooie filmpjes die Luc wederom heeft gemaakt.
Ik maak wel even van de gelegenheid gebruik om aan te geven dat alle "budget" tosai van ca. 25 cm van Momotaro via Interkoi Almere te koop zijn nu. Kijk daar maar voor een speciale aanbieding op deze tosai.

Ton on 21/02/2010 13:04

Hoi Randy,
Ik heb reeds veel kwekers gezien en ik heb reeds veel tosai gekocht van veel kwekers. Ik schep ontzettend veel plezier in de positieve ontwikkeling van de Momotaro koi, voel me goed thuis bij Momotaro, en wordt 100% correct behandeld. Ik zeg niet dat dit bij andere kwekers niet is, maar het is anders.

Bovendien heb ik het voornemen genomen om niet bij te veel kwekers te kopen. Op dit ogenblik staat Momotaro nog altijd nr. 1, probeer ik goede vrienden te worden met Dainishi, want dat is buiten proportie, Yamamatsu blijf ik opvolgen, en Sekiguchi zijn gewoon perfecte showa, alhoewel gelimiteerd om mee te dingen naar de grote prijzen, vermits ze in Japan niet groot genoeg worden.

Geloof me, het is vrij moeilijk om goede koi aan te kopen voor een schappelijke prijs. Waar je vooral rekening mee moet houden is het kleine verschil in kwaliteit een enorme verhoging geeft in prijs. Ook zijn wij gekend om heel veel vrouwjtes aan te kopen die 100% vrouwelijk zijn. Geloof me, dit is niet zo evident. Mooie mannen zijn ook goed, maar echt goede vrouwtjes zijn onbetaalbaar.

Ik weet dat mijn koi duur zijn, en geloof me, ik weet ook wat het betekent om 1000 euro uit te geven. Ik heb bewust gekozen voor deze strategie, en ik blijf hier mee doorgaan. Ik weet van mezelf dat ik met Ben en Rini, kwaliteit kan beoordelen en kwaliteit kan kopen. Ik weet ook dat er weinig plaatsen zijn, waar koi positief ontwikkelen en niet na een jaar 30% van hun klasse verloren hebben.

Voila Randy, een hele boterham zou ik zeggen, maar dit is hoe ik erover denk, en geloof me, mensen die ons kennen, weten waar wij voor staan.

luc on 21/02/2010 13:12

Ik wil geen ophef maken ofzo en het gaat mij ook helemaal niet om de prijzen.
de vraag was alleen, waarom er zoveel bij momotaro gekocht word, terwijl er ook andere goede kwekers zijn, die misschien wel de zelfde kwaliteit koi aanbieden tegen een andere inkoopprijs. Momotaro heeft zeker goed spul, maar is het niet zo dat je daar ook een beetje de naam mee betaald ? en als interkoi de zelfde kwaliteit kan inkopen voor een lagere prijs, is dat toch in hun voordeel, en of ze dat voordeel aan de klant door berekenen moeten zij dan zelf weten.

Hier wil ik het dan ook bij laten.

Gr.

Randy on 21/02/2010 13:14

Luc,

zie net toen mijn reactie geplaats is, dat jij al gereageerd hebt. dus ik weet niet of mijn antwoord aansluit op jou reactie.

Gr.

randy on 21/02/2010 13:16

Hoi BJ en J, je wil toch niet vertellen dat je mijn stem liever hoort dan de muziek ???

@ Randy: bij iedere kweker zitten hele goed vissen, maar geloof me, de koi die ik wil aankopen en verkopen kan je bij kondo of iedere andere kweker ook niet aankopen tegen de prijzen die jij laat vallen. Geloof me maar....

luc on 21/02/2010 13:39

Dag René, welke prijs van welke showa wil jij weten ? Het beste is om me een mail te sturen: luc@interkoi.eu. Wat betreft de Seki's, die zullen vermoedelijk allen te zien zijn in Aperltern, tenzij ze verkocht zijn.

luc on 21/02/2010 13:45

nog 1 nachtje slapen en dan is hij weer thuis,,,eindelijk :-)

Riny D on 21/02/2010 15:59

@Riny Weet je het zeker? ;-)

Ton on 21/02/2010 18:07

Groot gelijk dat je stopt, je moet deze ook verkocht krijgen hé.De prijzen van deze tosai ligt ook een stuk hoger dan de vorige lichting,wat normaal is natuurlijk als je ziet wat een grote ze al hebben en hun kwaliteit. Wel spijtig dat Ben niets voor mij gevonden heeft maar ik blijf verder zoeken.

johan on 21/02/2010 18:12

Zit er niets voor je tussen bij de kleinere tosai dan Johan?
En wat zoek je precies....
mvg
Ton

Ton on 21/02/2010 19:52

nee dat bedoel ik niet Ton,had aan Ben gevraagd om uit te kijken naar een tosai ochiba .Er zat een mooie maar deze is verkocht