Helaas een saaie dag vandaag.

Helaas een saaie dag vandaag.Ik heb dan ook niet veel te vertellen. De reis van Noord naar Zuid met de Shinkansen duurde ongeveer 7 uur, en we hebben ± 800 km afgelegd. Saai een reis zoals deze, maar helaas noodzakelijk.

Een Japans madammeke wees plotseling naar buiten om de mount Fuji aan ons te laten zien. Sympathiek dat wel, en voor Polleke en Matthijs natuurlijk de eerste keer dat ze dit zien.

Voor de rest is het buurten en wat bijpraten totdat we in het hotel zijn. In Okayama aangekomen ken ik mijn weg, en dat maakt het iets makkelijker. Na enkele meisjes geactiveerd te hebben bij de uitgang van het station om enkele foto's te maken, zijn we rustig naar ons hotel gewandeld. Die foto's komen morgen, want Matthijs had een zwaar hoofd en hij had de foto's op zijn camera staan.

Tijdens onze reis ben ik in communicatie met Olav, om toch nog te proberen een bijzonder toffe showa op de kop te tikken. Niet dat hij zo geweldig van kwaliteit is, maar ze is vooral mooi omdat ze zo zwaar gebouwd is, net onze stijl. Het is eigenlijk een ginrin showa, maar het gin is niet nadrukkelijk aanwezig. De huidkwaliteit daarentegen is bijzonder, maar het is vooral die bouw....Hopen dat mijn bod wordt geaccepteerd en anders is het ook maar zo...

Hier nog een filmpje van Arnold. Zou een koi zoals deze jullie kunnen bekoren ? Ik hoop dat ik toch wat reacties samensprokkel om een oordeel te vormen of dit een populaire showa zou zijn....

Er is echter wel één ding dat me van het hart moet, en ik weet dat ik weer op zere tenen ga staan. Er wordt op dit moment veel gepromoot om gratis Japan reizen weg te geven. Ik krijg daar een week gevoel van in mijn maag, en ik hoop dat mensen slimmer zijn dan dat. Er bestaat niet zoiets als gratis iets weggeven....denk je dat nu echt. Het klinkt mooi, maar het is niet zo, en als je wil zal ik het je nog uitleggen ook, maar dan moet je me maar eens contacteren.

Ik ga hier niet teveel over doordrammen, maar iedereen heeft op dit moment zelf toch voldoende verstand in deze tijd, dat zoiets niet gedaan wordt. Dat geld moet op de één of andere manier terugkomen, en dan hoef ik daar toch geen tekening bij te maken hoe dat gebeurd, nietwaar ?

Dat is net hetzelfde als je boven de 50 euro gratis verzendingskosten aangeboden krijgt als je online iets besteld. Die moeten ook door iemand betaald worden hoor, en degenen die het verkopen doen dit echt niet voor je schone ogen. Ergens is dit ingecalculeert....

Ik hou van duidelijkheid en zuiverheid, en die is dikwijls zoek....

Meer afbeeldingen

Reacties

12 reacties tot nog toe

dan is de shinkansen toch even 5 uur sneller als met de auto, ik kan me de autorit van noord naar zuid Japan herinneren.

we hadden in de ochtend het koi museum in Niiagata bezocht en gingen rond het middaguur rijden. rond middernacht kwamen we aan, alhoewel dit nog even spannend was want Brain had niet voldoende brandstof meer in zijn tank en er waren bijna geen tankstations meer open waren op dat tijdsstip.

veel succes in het zuiden. welke kwekers staan er gepland de komende dagen?

stephan on 16/03/2014 16:11

morgen Sakai en Takigawa

luc on 16/03/2014 16:30

Die showa zou voor mij hier best komen zwemmen!
Voor mij is dit een mooie, degelijke, Showa zoals een showa mag zijn!

raf on 16/03/2014 16:41

Echt meen je dat nu, zijn er mensen die denken dat transport gratis wordt ?? Ja dat kan als je voor vele duizenden euro's koopt . Dat zit gewoon in de winst verrekend .Maar als je voor 50 euro koopt , begrijp ik niet hoe het mogelijk is om gratis transport en winst te maken ? Iemand hier een uitleg voor

Johan on 16/03/2014 17:43

De Showa lijkt mij persoonlijk erg snel saai worden.
Gin Rin Showa ,voor de een fantastisch , voor de ander is het niks !
Hier komt hij er niet in.

Succes morgen !

jack on 16/03/2014 18:20

Kan niet goed beoordelen of er nog veel sumi door gaat komen zeker op het witte gedeelte zou dat wel bevorderlijk zijn.

Vind wit en body absoluut mooi rest erg tegen vallen en zal niet mijn voorkeur hebben.

Gr

Johan on 16/03/2014 19:49

Morgen Sakai en Takigawa, dan gaan we misschien nog eens wat andere kleppers te zien krijgen dan veel van die kleine (Sekiguchi) spechten uit Niigata, nietwaar Matthijs? Op hoop van zegen aldaar jongens!

Martin on 16/03/2014 21:13

Ik ben ook zeer benieuwd Martin en volgens mij zullen we het nu bevestigd krijgen wat het verschil is tussen Niigata en de zuidelijke kwekers ! Voor mij is het niet zo moeilijk want ik hoef niets meer te zoeken haha (maar dat doe je toch wel he)grtjs

paul on 16/03/2014 22:12

Omdat je er zo lief en nadrukkelijk om vraagt Luc, wil ik mij nog wel eens opofferen voor een (wellicht zeer subjectieve) beoordeling van die getoonde showa. Evenwel niet boos worden om mijn reactie, want je hebt mij hiermee nu eenmaal zelf de mond opengebroken.

Om met de deur in huis te vallen, samen met Jack vind ik dat deze showa het zelfde predicaat verdient als de titel van dit nieuwsitem, en dit laat aan duidelijkheid niets te wensen over neem ik aan.
Geweldige body en goede huidkwaliteit, dat wel, en waarbij de ginrin "shmink" gelukkig onopvallend blijft, maar daarmee is ook alles gezegd. Erg onevenwichtig (hi-)patroon, waarbij het (samen met Johan) te betwijfelen valt of het onderliggend sumi rechts en vooral links in de grote shiroji platen nog wel voldoende zal doorkomen, gezien het sumi elders op het lichaam al lakzwart is.
Liefhebbers van kindai showa zullen mij misschien tegenspreken, maar dan hebben ze in mijn ogen ongelijk omdat het vele shiroji niet mooi verdeeld is over de body van de koi en te stereotiep aanwezig is.

Mijn besluit is dan ook het volgende: als je echt nog een bijkomend muurbloempje wilt verwerven om ettelijke jaren in Arendonk te slijten, dan is het maar te hopen dat uw bod op deze koi zal aanvaard worden. Wil je dat liever niet, dan zou ik mijn bod zo snel mogelijk intrekken. Tenzij je natuurlijk een potentiële klant hebt die (om voor mij onduidelijke redenen) smoorverliefd is op deze showa, dan heb ik uiteraard niets gezegd, en dan is die persoon wellicht veel meer koikenner dan ik . . .

Vind het wel jammer dat we geen info krijgen over een aantal belangrijke bijzonderheden en/of kenmerken van de koi (kweker, leeftijd, geslacht, oyakoi, . . .). Dit zou de beoordeling misschien iets objectiever hebben kunnen maken. Vermoedelijk ook eentje van Isa, of heb ik het mis?

Martin on 16/03/2014 22:18

Kweker: Maruhiro (zoon van Marusei, beter bekend als Hirasawa)
Geslacht: laat ik aan je verbeelding over, maar wil er wel bij vertellen dat er bijna geen mannen gehouden worden die ouder zijn dan nisai.
leeftijd: Sansai

Dit kan echter de koi niet beter of slechter maken. En toch zou ik willen dat ik haar te pakken had. Haar imposante verschijning maakt veel goed, dat geef ik je op een briefje...en bovendien, je kan niet alleen Pamela Andersen aankopen.

Luc on 16/03/2014 22:49

Inderdaad mooi lichaam , make up . . .zeker geen Pamela.
ze zou hier en daar nog wat bij gepoederd moeten worden.

nico on 17/03/2014 08:42

Pamela is zo 90's...