Het einde van Interkoi.

Het einde van Interkoi.Vandaag 1 juli is het begin van een nieuw hoofdstuk. In principe verandert er niet veel voor jullie, alleen voor Interkoi Arendonk is dit het einde van een tijdperk.

Was de verkoop van koi vroeger gekoppelt aan de vennootschap B-Sign bvba, dan gaat Interkoi vanaf vandaag een eigen leven leiden, en wordt dus omgevormd naar een nieuwe vennootschap.

Wezenlijk zal er niets veranderen, maar het is toch het einde van een hoofdstuk dat afgesloten wordt. In de loop van de volgende dagen zal er trouwens een groot deel informatie van de website verdwijnen.

Wie nog graag de historie doorbladert moet vlug zijn, want alle oude informatie zal verdwijnen tot en met het jaar 2012. De bibliotheek barst uit zijn voegen, en moet dringend opgekuisd worden, evenals het archief met alle koi zal grotendeels verdwijnen. Het aantal koi dat verkocht werd gaat over de 1000 stuks momenteel, en ook dat zal plaats moeten maken voor een nieuwe lichting.

De maand juli en augustus zal in het teken staan van een doorgedreven verkoopstrategie om de nieuwe opstart een boost te geven.

Vanaf morgen zal ik dan ook op regelmatige basis koi aanbieden op een speciale manier, waarvan ik zelf nog niet precies weet hoe ik het ga doen. Ik heb echter nog een hele dag om erover na te denken...

Hou de website in de gaten en laat je verrassen., want de aanbiedingen zullen niet van de poes zijn. Heb je bepaalde koi in de gaten die je opvolgt en eventueel wil aankopen....stuur een mail, je zal niet ontgoocheld zijn over de aanbieding.

Ik ben gisteren ook begonnen met de kleintjes binnen te zetten. Er wordt totale rust voorgeschreven voor de overblijvende Sekiguchi Clan. Ze zitten nu op 25° en zullen zo weinig mogelijk gestoord worden.

Reacties

17 reacties tot nog toe

Ben benieuwd Luc... Van de oude nieuwsberichten zijn de meeste foto's helaas al verdwenen... Neem aan dat er wel een back-up komt van alle "oude" info?

Matthijs on 01/07/2014 07:29

Er komt inderdaad een backup, maar tja, wat moet je ermee ? Ik zit momenteel al boven de 5 Gig qua website...

luc on 01/07/2014 07:48

Als je dan eens een update krijgt van een vis aangekocht in 2007/2008 kan je nog de oude foto's terughalen ;)

En natuurlijk de evolutie van Domino... post die nog eens... Waar is Domino eigenlijk gebleven?

Matthijs on 01/07/2014 08:14

Is er een koffie tafel voorzien ?
Ik ben benieuwd naar het idee van vandaag .
De naam blijft toch dezelfde hoop ik ?

Johan on 01/07/2014 08:31

Er veranderd in principe niets Johan. Alles wordt gewoon uit de vennootschap gehaald en in een nieuwe vennootschap gestoken. Het enige dat in de toekomst veranderd is de BTW nummer....

interkoi on 01/07/2014 08:45

Ik wens je dan weel suc6 met je nieuwe onderneming.
Ga zo door zoals je altijd gedaan heb.

johan frentz on 01/07/2014 08:58

Dat het archief verdwijnt is wel zonde , kijk er nog weleens in terug.
Indrukwekkende verzameling items en Koi geworden.
Jammer dat er eigenlijk zo weinig terug koppelingen zijn betreffende de
ontwikkeling van de Koi die allemaal verkocht zijn in de afgelopen jaren.
Er zitten toch juweeltjes tussen !

jack on 01/07/2014 09:32

Jack, als je mijn YouTube account volgt dan kan je via mijn kanaal makkelijk het bijhorende codenummer intypen en dan vind je altijd alles terug van iedere koi. Het enige probleem is dat je het codenummer moet kennen.

Alle filmpjes op youtube blijven natuurlijk bestaan.

interkoi on 01/07/2014 10:06

De vlag van dit nieuwsitem dekt niet de lading ervan! Een meer gepaste titel zou dan ook geweest zijn: 'Een nieuw begin voor Interkoi' of 'Doorstart van Interkoi'. Maar dat even ter zijde . . .

Ik sluit mij overigens volledig aan bij de mening van Jack. Vooral het verdwijnen van het archief van nieuwsitems vind ik zeer jammer. Een back-up hiervan lijkt mij toch meer dan wenselijk.

Martin on 01/07/2014 14:07

Wat is precies de reden van deze nieuwsitem. Zijn er financiële problemen of komt er een nieuwe of mede eigenaar bij want zo maar van bv switchen lijk mij zonde van het geld en tijd.
Luc kennende doet hij dit met een bewuste reden.

Johan van R on 01/07/2014 16:07

Het zou beter zijn dat er WEL iets veranderd voor de klanten en dat in positieve zin whahahaa .(nee doe zo maar voort Luc) grtjs

paul on 01/07/2014 16:28

Je moet er niets speciaals achter zoeken Johan. Ik zal het je proberen uit te leggen. Vissen en digital printing horen belastingtechnisch niet same. De koi is mijn hobby, en het bedrijf van mijn zoon is zakelijk. Om de 2 volledig gescheiden te houden hebben mijn 3 zonen, wat tegelijkertijd ook hun erfenis kan zijn een nieuw bedrijfje opgestart onder een VOF, en dat kost niet zoveel geld. Bovendien was het de wens ook van mijn zoon om dit zo te doen.

Zo is alles gescheiden en loop je belastingtechnisch niet tegen de lamp. In principe verandert er niets...


interkoi on 01/07/2014 17:45

Geluukig Luc begrijp het nu wat beter en ben blij dat het puur om praktische reden is. Dan is het alleen een administratief verhaal en een opschoning van de website en zal er voor ons klanten niks veranderen. De titel van het nieuwsitems deed even anders vermoeden.

Johan van R on 01/07/2014 18:43

Heel België gefeliciteerd met de overwinning op de VS

Johan van R on 02/07/2014 00:14

Het is niet handig om het archief te verwijderen. In Google is er nu een mooie basis opgebouwd en dat kan wijzigen als er informatie weg wordt gegooid of niet meer bereikbaar is, terwijl er wel links blijven bestaan. Dat even gezien mijn ervaring als zoekmachine marketingbedrijf.

Brian on 02/07/2014 00:14

Dag Brian, je hebt overschot van gelijk en daar is mijn zoon zich zeker van bewust...maar.... ik heb te veel foto’s gebruikt over de jaren. Hier zal ook rekening mee worden gehouden, en het is mogelijk dat enkel de afbeeldingen en eventuele filmpjes die vroeger toen YouTube nog niet zo gebruikt werd, rechtstreeks op de server zijn gezet zijn, nog worden verwijderd.

De tekstuele inhoud die eigenlijk belangrijk is voor google blijft vermoedelijk bestaan. Mijn zoon is ook vrij ervaren in zoekmachine actualisatie en zal er zeker rekening mee houden.

Mogelijk kan ik een soort informatieve database aanleggen op een andere locatie, wie weet...

Zelf interesseert het me minder of ik scoor in google of niet, als ik maar scoor met de koi, en ook met de rode duivels momenteel...

luc on 02/07/2014 10:55

Ik ben erg benieuwd Luc! Succes in elk geval!

Matthijs G on 10/07/2014 14:03