Ik krijg ze niet verkocht.

Ik krijg ze niet verkocht.Keer op keer probeer ik het opnieuw, en koop ik enkele shiro utsuri aan.

Al is het bij Omosako, Okawa of Kaneko, het is altijd een probleem om ze te verkopen. Waar ligt dit toch aan ?

Misschien kunnen jullie me helpen en evalueren waar het probleem zit. Als ik alles op een rijtje zet, dan kan het aan enkele faktoren liggen. Ofwel zijn ze niet goed genoeg, ofwel is het niet de goede kweker, ofwel zijn ze te duur.

Misschien is het iets waar ik zelf niet bij stil sta, en maak ik een fout. Wat denken jullie dat het zou kunnen zijn ? Mijn persoonlijke mening doet er natuurlijk niet toe, en met mijn beperkte kennis zou ik zeggen dat ze er geweldig uit zien. Zowel huidkwaliteit, patroon, grootte, of algemene uitstraling lijkt mij in orde te zijn.

Ik heb er nog 3 en die zijn tussen de 63 en 70 cm, ik heb ze niet precies gemeten, maar leggen jullie me nu eens uit waar mijn miskoop zit. Ik heb zelfs nog de keuze tussen een shiro met toekomst en een shiro die nu al het gewenste patroon heeft.

Maar weet je wat ? Tegen zaterdag heb ik een vijver in gereedheid gebracht waar mijn shiro samen rondzwemmen met een prachtserie showa, waarvan de verwachtingen ook hoger gespannen waren, en die ik bijna niet aan de straatstenen kwijt kan. Deze zijn tussen de 50-58 cm van een topkweker wat betreft showa, namelijk Isa...

Bekijk nu deze bowl eens goed. Ik heb het filmpje lang genoeg gemaakt zodat je ze allen goed kan zien. Dat zijn toch de koi die menigeen zoekt ? Dat zijn toch de showa met het glanzende sumi, de showa die iedereen zomaar in zijn vijver wil zetten, of zie ik dat nu verkeerd ? Dit zijn toch pracht shiro's, al zeg ik het zelf....

Nu zaterdag vanaf 11 uur en zondag van 10 tot 12 uur zal ik deze selectie aanbieden op de volgende manier: de eerste keuze uit dit 9-tal voor de prijs van 2000 euro. Het maakt niet uit welke je kiest. De volgende keuze wordt telkens 50 euro goedkoper, dus 1950 - 1900 - 1850 - 1800 - 1750 - 1700 -1650 en tenslotte 1600 euro.

Je kan dus ook de laatste keuze voor 1600 euro nemen, maar dan kies ikzelf de 8 voorgaande koi, en neem je de overblijvende. Als je de derde keuze wil, dan kies ik de 2 voorgaande.

Bovendien krijgt iedereen die een koi koopt uit dit 9-tal, is het nu de eerste, de vierde of de laatste keuze, een waardebon van 200 euro, enkel te besteden voor de aankoop van Probites. Dit mag gewoon voer, zinkend voer of voer met Chlorella zijn.

Als dit geen mooie aanbieding is....



Meer afbeeldingen

Reacties

17 reacties tot nog toe

Ik snap er ook geen bal van... die 2 shiro's van Kaneko zijn echt bizar goed... en ik vind ze voor wat je krijgt goedkoop....

Als iemand nog een shiro zoekt...ga ze vrijblijvend eens bekijken.. eenmaal in de bowl zijn er geen woorden meer nodig om iemand te overtuigen das een ding dat ik zeker weet!

Matthijs on 08/07/2014 08:16

1403004 vind ik een mooie man

johan frentz on 08/07/2014 08:46

Voor mij is een shiro een vis waar ik totaal geen klik mee heb ,ondanks het feit dat deze wel mooie vissen zijn.
Ik heb dit eigenlijk bij de meeste buiten de gosanke .
De isa showa , daar heb ik geen verklaring voor . Is het de naam van de kweker ? Ik vermoed het want aan de prijs en kwaliteit zal het niet liggen .
Maar de vraag die je stelt kan je ook voor de karashigoi stellen , iedereen wil er een ,hier staan er nog twee goede op de site en die blijven ook staan .
Raar

Johan on 08/07/2014 08:50

Machtige mooie shiro, s. Van n erg goede shiro kweker.
Ik heb ze vaak naast shiro van omosako zien zwemmen. En geloof me die van kaneko werden steeds beter! Vooral het wit!
En ik weet wat ze bij andere koizaken moeten kosten. Het dubbele. .....

pascal on 08/07/2014 08:53

Shiro's moeten perfect patroon bezitten anders worden ze niet verkocht(geldt voor vele klanten)Vooral met rood heeft in de benelux de voorkeur.....(showa ;-)
@Pascal ,kaneko gebruikt omosako ouderdieren!

jack on 08/07/2014 10:21

@ jack dat weet ik. Maar dat zegt niet alles! Bloedlijn betekend niet de zelfde ouderdieren.
Prijs kwaliteit is van kaneko beter. Omosako heeft de naam.
Er is echt wel verschil tussen omo en kaneko....
Ik heb er veel gezien en gehad.... maar je hebt gelijk zelfde bloedlijn

pascal on 08/07/2014 10:32

Ik denk simpelweg dat de vraag naar shiro's kleiner is. Omdat bijna iedereen MAXIMAAL 1 shiro in de vijver wil. En met de go-sanke groep kunnen de meeste kwartetten ;-) Zijn trouwens zeer mooie vissen, van een heel mooi formaat.

Ronald on 08/07/2014 16:55

Luc, als ik zo vrij mag zijn mijn persoonlijke mening te geven.

Voor mijn zijn al deze vissen absolute TOPPERS. De prijs Kwaliteitsverhouding zal het ook zeer zeker niet aan liggen.

Maar wel denk ik dat het niet zomaar voor iedereen is weg gelegd om vissen aan te kopen van een €1500 a €2000,- Dit is voor de meeste hobbyisten onder ons toch een hele smak geld. Daardoor denk ik dat er meerdere van dit soort vissen langer zullen blijven zitten.

Tim on 08/07/2014 17:00

Showa 1403007 voor mij een topvis

Bart on 08/07/2014 18:22

Shiro zit aardig vol met kuit zo te zien :) Allemaal mooie vissen ik ben het met eerdere reactie eens de meeste vijvers hebben 1 Shiro en meerdere Go Sanke zwemmen. Ook ik ben voorzien van 1 mooie Shiro Utsuri

Johan van R on 08/07/2014 18:55

Mijn aanvoelen is dat in de eerste plaats Ronald en Johan van R. dicht bij de waarheid zitten; in tweede orde ook Jack, onze topkenner ter zake. Wat Jack zegt geldt in mijn ogen des te meer voor de drie hier getoonde shiro utsuri: hoe goed ze ook zijn van body en huidkwaliteit, zij hebben geen van de drie een mooi en evenwichtig uitgebalanceerd patroon.
En als er van deze variëteit doorgaans maar één exemplaar in de vijver mag, in tegenstelling tot de meestal overheersende go-sanke, tja dan moet het patroon natuurlijk mooi evenwichtig zijn om niet uit de toon te vallen. Qua patroon wordt de lat bij shiro volgens mij (bewust of onbewust) veel hoger gelegd dan bv. bij showa (want tweekleurige tgo. driekleurige vis, een minder patroon valt dan sneller in negatieve zin op).

Heb je het nu begrepen Luc?

Het argument van Tim betreffende het prijsniveau volg ik minder of niet, om de eenvoudige reden dat dit in mijn ogen niet alleen geldt voor shiro in het bijzonder, maar voor goede en mooie koi in het algemeen.

Martin on 08/07/2014 20:14

Tussendoor even off topic: al een tijdje niks meer gehoord over het Solidariteitsfonds Interkoi, in het leven geroepen net na de Belgische koishow met zijn spijtige calamiteiten voor Interkoi. Vraag mij af wat de huidige stand van zaken (lees: fondsen) is en wat er nu op korte termijn mee staat te gebeuren. In het desbetreffende nieuwsitem werd ter zake volledige objectiviteit, openheid en transparantie voor de Interkoi gemeenschap aangekondigd, vandaar ook mijn vraag . . .

Martin on 08/07/2014 20:24

Ik volg Martin.
Mijn budget (en ik ben niet beschaamd hiervoor) is beperkt.
Maar dus beperkt voor zowel Shiro als Gosanke.
Echter is het mss wel zo dat je met dat beperkt budget toch meer iets sneller dan voor Gosanke gaat.
Ik denk een combinatie van antwoorden.
Volgens mij daarbij ook dat men bij Gosanke ook nog graag de heel grote stevige koi wil en volgens mij (al is het onbewust) hoeft de Shiro niet de grootste te zijn.
Het patroon wel. zwarte vlekken met hier en daat wit in de vlek is al snel wat minder. Een inazumi patroon is dan weer top...

Raf on 08/07/2014 20:25

Er zijn geen geheimen over het solidariteitsfonds. Als er geen veranderingen en geen stortingen zijn, dan is er niets meer te melden.

De stand is nog altijd hetzelfde als de laatste keer: 1270 euro....

luc on 08/07/2014 22:15

Het zijn in mijn ogen allemaal zeer mooie vissen. Ik denk dat het vooral het prijskaartje is. Voor veel mensen is 500 euro zeer veel geld voor een vis. Daar komt dan nog bij dat je er ook een goede omgeving voor moet hebben en dat kost ook zeer veel geld. Er is helemaal niks mis met jou vissen Luc. Ik denk dat we moeten beseffen dat voor de meeste van de mensen het hier gaat om hoge bedragen. Met alle respect voor jou zeer mooie hobby.

De Clercq Peter on 09/07/2014 19:46

Suggestie: Mogelijke oplossing voor je probleem. Vraag eerst aan de mensen voordat je naar Japan gaat of ze een dergelijke koi willen kopen. Indien ze dat willen vraag een voorschot. Dan ben je zeker dat je ze verkocht krijgt. Je kan dan nog altijd met je eigen marges rekening houden. Je kan dan zo je stock verminderen en je hebt minder risico's.

De Clercq Peter on 09/07/2014 19:56

Mooi bakje , al is het altijd een beetje het zelfde geweest met de shiro... Moeilijk verkoopbaar! Al vindt ik jouw bakje uitdagend Luc.
Wel een mooie actie.

kurt on 09/07/2014 20:41