Ik zou haar Lazarus noemen.

Ik zou haar Lazarus noemen.Als je opstaat uit de doden, dan is Lazarus een geschikte naam, maar ik zou het toch maar houden bij Mutske.

Ze is ondertussen terug opgestaan uit de doden, zoals je kan lezen in het vorige nieuwsitem. Zo te zien is ze gezond en wel, en met 69 cm geen uitschieter qua size, maar dat is niet zo erg. Haar genetische grootte zullen wij er wel uithalen.

Laat ons blij zijn dat ze terug gevonden is, en bedenk ook wat een werk erin gestoken wordt om alles zo goed mogelijk op zijn plaats te krijgen, en iedereen proberen tevreden te stellen.

Hier een filmpje van Mutske

Wat wel goed nieuws is, en waarom ik ontzettend blij ben, is dat de sanke van Yamamatsu die ik op de reservebank heb zitten, door Toshiaki verkozen is als beste tategoi in zijn koihuis op dit moment, en dat is niet niets. Ik weet dat dit weer op tegenspraak zal botsen, maar dat zijn de woorden van Toshiaki en niet van mij. Indien het aan Toshiaki lag, zou hij deze sanke ten allen tijde houden als oyakoi, en misschien wil hij ze misschien wel van mij overkopen, wie weet.

Hier zit ook nog een heel verhaal achter, van kommer en kwel, maar dat ga ik nu even niet vertellen, want dat is zeer triestig. Ik ben al blij dat de sanke zo gewaardeerd werd. Hier het filmpje van haar, nu 71 cm

Reacties

10 reacties tot nog toe

Ik denk dat deze kohaku vanaf nu nooit meer uit de vijver van Ans en Frans zal verdwijnen... Daar zit nu toch een verhaal aan vast!
En is trouwens wel heel mooi ook! Of beter fantastisch :-)

Ton on 14/11/2011 16:27

prachtige kohaku (mutske) wens frans en ans er zeer veel plezier met en al goed dat ze ,hebben terug gevonden in japan.

mvg

rudy on 14/11/2011 17:34

geweldig nieuws dat deze super kohaku nu toch weer naar frans en ans komt maakt alles toch nog tot een mooi einde van een trip met mooie en minder mooie dingen

pieter on 14/11/2011 17:39

ik zou haar nu toch echt lazarus noemen.
het is wel een geweldig mooie kohaku

bj en j on 14/11/2011 18:22

Man o man, wat een pracht van een kohaku, en bovendien een duiveltje uit een doosje! Nog een geluk bij een ongeluk!
Een beetje gezonde jaloezie tegenover Frans en Ans, die hun koitjes echt wel weten uit te kiezen, is hier wellicht niet misplaatst. Maar het is hen van harte gegund, na al de emoties die ze de voorbije weken hebben doorgemaakt.
Ik zou ze zeker niet Lazarus noemen, want dat klinkt nogal makaber en voor zover ik weet was Lazarus een man! Dat zou haar dus zeker niet tot eer strekken.

En die sanke, woorden schieten mij tekort, en ik neem aan voor de potentiële tegenstanders ook. Ge moogt uw pollekes kussen, Luc, zoals dat heet. Je hebt een jaar geleden een formidabele keuze gemaakt. Ik hoop alleen maar dat je deze niet terug zult verkopen aan Toshiaki, daar is ze te goed voor.

Martin on 14/11/2011 19:32

Wat twee heerlijke koi zijn het! Gewoon helemaal goed.
@Luc,plaats voorlopig alleen maar plaatjes.Voor een hoop mensen VEEL beter.

Gr.Jack.

jack on 14/11/2011 19:45

Ton, dit was ook precies wat ik me bedacht. deze koi zal de vijver nooit meer verlaten, hier zit een dusdanig verhaal achter. die doe je nooit meer weg.

Ans en Frans, ik wens jullie heel veel plezier en geluk toe met Dutske maar bovenal heel veel goede gezondheid.

tot snel!

Gr. Stephan, Joyce en Lian

Stephan on 14/11/2011 20:17

Prachtige kohaku Frans , maar dat zijn we ondertussen gewoon van jou .
Wat een verhaal zit hier aan vast , je zou er een film van kunnen maken .
Geef de defenitie van emotie , dat zit hier allemaal in.
Gelukkig zit er een happy einde aan vast, ben zelfs blij voor jou .

Marcel D on 15/11/2011 10:37

Hoi luc,.

we zijn het wel is niet met elkaar eens..
maar dit is een plaatje van een Sanke.. geweldige body voor de toekomst.

gr,

edwin1 on 16/11/2011 00:20

Niet eens zijn moet kunnen, geen probleem. Het moet echter niet ontaarden in datgene wat het aan het worden is, want daar heb ik geen boodschap aan.

luc on 16/11/2011 06:27