kohaku nr. 5

" />

Kohaku Momotaro nr. 5- 34 cm.

Kohaku Momotaro nr. 5- 34 cm.Vermits vorige showa vrij vlug verkocht was, en ook omdat het zondag is, wil ik van de gelegenheid gebruik maken om jullie vandaag een tweede aanbod te doen, zij het van de minste koi van de veiling. Ik heb me dan ook veroorloofd zelf een omschrijving te maken.
Kijk vooral NIET naar het filmpje: kohaku nr. 5

Beoordeling: door mezelf

Dit is een zowat de lelijkste koi die ik ooit heb gezien. Nooit heb ik dergelijk monster in de koiwereld tegengekomen, en ik zou deze dan ook nooit kopen. Hier vind je dus niets terug van de geldende standaardnormen die op zijn minst aanwezig moeten zijn zoals kiwa – sashi – maruzoma kiwa – ozutsu – shiroji enz. Ik bied dan ook oprecht mijn verontschuldigingen aan dat ik dit misbaksel aan u presenteer en hoop uit de grond van mijn hart dat jullie me dit vergeven. Wil je alsnog eigenaar worden van dit hallucinant beestje, dan mag je me altijd mailen met een bod. Misschien leg ik er wel geld bij op om deze koi kwijt te raken.

Prijs van deze koi: € uw bod

Deze koi kan ook aangekocht worden op volgende voorwaarden.

- U betaald bij aankoop: € uw bod

Transportkosten: 100 euro te betalen bij levering.

Indien de koi in quarantaine moet blijven in onze verwarmde vijvers zal hier een vergoeding van 200 euro gevraagd worden. (Periode van aankomst tot einde maart.)

Reacties

23 reacties tot nog toe

Quote van Luc,
"Ik kan het echter niet nalaten om mede te delen dat ik mijn absolute lievelingskohaku uit de bloedlijn van Bentley heb kunnen op de kop tikken...."

Waar stond dit ook alweer bij, bij welke koi was dit toch? Je bent echt een grappemaker Luc! Lekker geslapen zeker en met een zonnetje opgestaan vanmorgen? hahaha

Verder zeg ik er niets over allen maar "kwijl kwijl kwijl.....Doekje............"

Ton on 06/04/2008 09:41

Ik kan niet antwoorden Ton, ik ga met mijn kleinkinderen in het bos wandelen en daarna lekker pannekoeken met spek bakken voor deze Tategoikes.

luc on 06/04/2008 09:43

Inderdaad echt een lelijke kohaku, als je deze niet verkocht krijgt zoals ik ook denk neem ik hem wel.
Groeten David

David on 06/04/2008 10:00

hoi luc
je weet dat mijn ingrid met veel dingen heel snel medelijden heeft (waaronder ook mij)
vandaar ook dat ze deze maand al 4 koi bij je heeft gekocht

ondanks dit wil onze ingrid toch deze kohaku adopteren
wat de rest ervan vind zegt ze is niet haar probleem
wij horen van u wel wat deze koi moet kosten

john en ingrid tilburg on 06/04/2008 10:11

Loterijtje gewonnen John....?
O shit nee, dan had ik er ook 1 moeten winnen.....hahaha
ach dan maar niet op vakantie dit jaar toch......:-)
En ja adoptie is een goed plan!

Ton on 06/04/2008 11:27

ik bied wel dan hahaha 300 euro

bernd on 06/04/2008 11:32

Poe Poe Bernd, das wel gewaagd hoor.... Doe ik er 50 euro bij... 350 euro dus :-)
Nee zonder gekheid... denk dat we in de duizendtallen moeten gaan zitten... Maar ik dit jaar niet meer........

Ton on 06/04/2008 12:35

Het jaar is net begonnen.
En deze kohaku is iets heel speciaals .
Rob

Rob on 06/04/2008 13:10

Op deze vis wil ik toch graag even reageren, omdat het ook mijn persoonlijke favoriet was. Ik zeg expres peroonlijke. De tekening is allerminst alledaags en volgens de richtlijnen en dat is nu net wat mij in deze vis aantrekt. Ondanks het rommelige vind ik hem toch min of meer in balans.
Schitterende kohaku.
Eigen vijver Luc!!

groeten
Gerwin

Gerwin on 06/04/2008 13:22

Ja dat weet ik Rob.... Maar voor aankopen al weer geeindigd voor mij :-)
Gebruik de rest van het jaar om ze op te laten groeien....

Ton on 06/04/2008 13:35

Ton deze groeit mooi nog in japan op dus je krijgt de kohaku volgend jaar pas .
Een goed begin dus voor 2009 .
Het enige nadeeltje is dat je haar dit jaar moet betalen.
Rob

rob on 06/04/2008 13:39

Schitterende opvallende kohaku met een heel apart patroon, wat je mooi vind of niet.?.Ikke wel!!!
En aankopen dit jaar doen wij niet meer, bodem van portemonnee is bereikt en ligt er bijna uit! We wachten eerst af hoe onze nisai kohaku eind van dit jaar de mudpond uit komt en dan zien we wel verder..en gaan nu eerst sparen voor een mooie nisai of sansai showa..

mvg,
Ingrid

Ingrid on 06/04/2008 13:59

Nou ja, ik heb nog hoogste bod toch :-) Enne komt nog meer aan Rob!
Ik wacht even op een showa.... Heb al een Matsue kohaku op het oog en al een kohaku van de vorige veiling gekocht......(zie koi aanbod kohaku - Tamora) Moet wel beetje evenwicht in komen en mag van Luc en Rini niet teveel koi in de vijver meer doen dus......

Ton on 06/04/2008 15:09

persoonlijk denk ik dat deze een 4 stappen kohaku word
en bijzonder groot gaat worden
maar ben nog een leek
als ik hem zou kopen
heb ik een probleem
wil meer kohaku hebben en heb er teveel andere soorten in

mvg
bernd

bernd on 06/04/2008 15:14

Ton..dan bied ik bij deze over jou heen..351 euro is mijn bod hehe

Matthijs[interkoi zwolle] on 06/04/2008 15:29

Wat komt er dan nog wat beter is als deze kohaku Ton.
Rob
interkoi Zeddam

rob on 06/04/2008 15:51

Matthijs die kohaku van yamatoya met dat hele aparte patroon en sublieme huidkwaliteit heb je dan toch voor een vrienden prijsje gekocht, maar ik gun hem jou.
Rob.

rob on 06/04/2008 15:59

Eerlijk gezegd Rob is dat een kwestie van afwachten en of het een patroon is wat je aanstaat! Dat dit een kohaku is van een buitengewone kwaliteit zijn we het over eens maar ik zou deze persoonlijk niet kopen. De eerder genoemde kohaku die ik dan wel gekocht heb vind ik meer van mijn smaak en dat telt toch echt voor mij. Dus Matthijs, ik zal niet meer bieden :-)

Ton on 06/04/2008 16:31

ALs we er dan toch een veiling an maken, dan ga ik het bod verdubbelen!
euro 702 is mijn bod.
Succes jongens.

Gerwin on 06/04/2008 18:26

verdubbel ik die. 1404 euro.

rody on 06/04/2008 18:45

mijn bordje heb ik laten zakken Rody!

Gerwin on 06/04/2008 19:17

Helaas, de inkoopprijs is nog niet benaderd, zelfs niet als je verdubbeld...en dat zeg ik echt niet om de prijs van de koi op te drijven. De echte paradepaardjes zijn niet om te betalen. Ik heb het er zelf ook moeilijk mee, maar anders kan ik dit soort koi niet aanbieden.

luc on 06/04/2008 19:19

niet onbegrijpelijk, echt super kohaku.

rody on 06/04/2008 20:24