Koiaanbod tot 15 Maart

Koiaanbod tot 15 MaartIn vijver 2 en in vijver 3 zitten nog koi die voor het einde van de maand weg zouden moeten.

Het zijn winterharde koi van ± 40 cm en meer, die niet dadelijk als eerste keuze staan bij de meeste mensen, maar die toch de moeite waard zijn om te hebben. Er zijn verschillende variëteiten van Kujaku tot Yamato en Shochikubai en zelfs enkele kohaku. Ze hebben de winter goed doorstaan en zwemmen op dit ogenblik supergezond rond op ± 10°

Ik heb deze vijvers nodig om opnieuw te kunnen reorganiseren tegen het nieuwe koiseizoen. Deze koi worden nu verkocht aan 100 euro per stuk, en dat zijn ze meer dan waard. Er zijn reeds een aantal van deze koi verkocht. Ik zal dan vijver 2 indelen met de koi die NIET verkocht zijn, en vijver 3 met de koi die al wel reeds verkocht zijn. Heb je zin om één van deze koi te kopen, kom dan zaterdag langs, kies je koi, en deze wordt dan in vijver 3 gezet, waar je hem voor 31 maart moet komen ophalen. Al de koi die niet verkocht zijn, worden in een natuurvijver geplaatst.

Als toemaatje heb ik er nog een filmpje van gemaakt:

filmpje 1
filmpje 2

Meer afbeeldingen

Reacties

15 reacties tot nog toe

Hoi Luc,
Natuurvijver met of zonder REIGERS?
Zou natuurlijk zonde zijn van deze Koi.

rob on 26/02/2010 08:54

Zonder reiger Rob, maar wel met een aalscholver....

luc on 26/02/2010 09:21

Ik wou van deze gelegenheid even gebruik maken voor de gene die een tosai showa zoeken met zeer veel toekomst .De tosai showa van de mako bloedlijn staan er om bekend dat het koi zijn met een enorme body en een zeer goede groei .Als je dan kijkt naar de body en lengte van de mako showa,s die ik geselecteerd heb bij mijn laatste koihunt ,dan kan ik daar niet omheen en alleen maar bevestigen dat het enorme dieren zijn voor deze leeftijd.Een beetje vertrouwen wordt hier wel gevraagd,omdat ik altijd koi selecteer die later mooi moeten gaan worden en niet binnen 2 jaar over de top zijn ,zoals wel veel gebeurd, als de mooiste nu gekozen worden en het lijkt dat die beter zijn ,maar eigenlijk al veel te ver af zijn voor de toekomst .Als je een showa zoekt met veel potentie ,voor een hele nete prijs ,raad ik je aan om maar eens goed te kijken en met je ogen een beetje gericht op de toekomst .
Ik heb al plaatsen gezien waar deze koi vele honderden euro,s meer kosten,dus ik zou zeggen bekijk ze nog eens goed ,want ze zijn het meer dan waard .

Ben Doorakkers on 26/02/2010 10:30

Mja, ik zie er al een paar tussen zwemmen, maar ik moet mijn vijver als vol beschouwen :(

Jeroen on 26/02/2010 15:44

Dat er plaatsen zijn waar de identieke kwaliteit duurder is geloof ik haast niet want dit soort mako-jumbo-tossai worden momenteel nauwelijks aangeboden......

Ik heb er wel gezien maar die liggen (op de foto te zien) veelal op een hogere kwaliteit. (met respect natuurlijk)

gr

arie on 26/02/2010 15:44

Knap van jou arie dat je kwaliteit van een foto kunt beoordelen ,want zelfs de kwekers in japan kunnen dit niet .Maar ik zou zeggen ,breng eens een bezoekje dan kunnen we samen eens over koi praten .tot ziens .

Groetjes Ben .

Ben Doorakkers on 26/02/2010 18:04

@ Ben: ik zou eerder voorstellen eerst een bezoek te brengen aan Arie om een mooi verslag te maken van zijn vijver en kois. Iemand met zulke diepgaande kennis van produkten en kois heeft zeker enkele verrassingen in petto. Ik kijk er naar uit.

willy on 26/02/2010 18:21

je hebt gelijk willy...ik heb me versproken....ik ben maar beginner en dacht er wat meer van te weten maar idd...te hoog van de toren geblazen. het spijt me...

arie on 26/02/2010 20:24

ben,

we gaan elkaar deze zomer spreken!!!

tot dan!

gr arie

arieboom on 26/02/2010 20:25

@ Ben, ik zie op julle site niet anders dan bezoekers die de koi vanaf de foto met allerlei superlatieven schijnbaar kunnen beoordelen, ook ik vind dit altijd erg knap, maar dan zie ik deze reactie nooit.
gr Bart

bart on 28/02/2010 11:01

dag bart .
Het is niet aleen op onze site dat mensen koi beoordelen vanaf een foto ,maar dit gebeurt op alle site,s.Het is mooi dat mensen dit zo goed mogelijk vanaf een foto proberen te doen en hier is ook helemaal niets mis mee en zul je van mij ook geen reactie krijgen .Maar als de sitiatie zich voordoet ,dat iemand vanaf een foto kan zeggen dat de kwaliteit van andere koi hoger is dan de koi die hij op onze site gezien heeft ,dan raak je mij persoonlijk en dan kan het gebeuren zoals nu ,dat ik wel reageer ,want dingen die de hogere kwaliteit koi maken ,zoals body teri fucurin atarashi sumi maruzome kiwa totaal uitstraling is van af een foto niet te zien .Het is ook deze kennis ,waardoor je het vertrouwen van je klanten mee opbouwt en waardoor de klanten als ze van een foto een koi kopen altijd een zo hoog mogelijk start kwaliteit kopen in verhouding tot de aankoop prijs .Zo zou je iedereen naar japan kunnen sturen voor koi en met hele mooie koi thuis zien komen ,maar als het dan om kwaliteit gaat voor de toekomst ,dus de betere koi ,dan zal de gene met niet genoeg kennis van zaken
precies de koi meebrengen die je niet moet hebben ,dus koi die nu mooi zijn ,maar weinig te bieden hebben als ze eenmaal 70 cm zijn .

Groetjes Ben.

Ben Doorakkers on 28/02/2010 18:06

sorry hoor ben, maar atarashi sumi en maruzome kiwa is echt wel op een foto te zien hoor....echt onwaar wat je stelt. sorry dat ik je persoonlijk geraakt heb want dat is nooit mijn bedoeling geweest.

gr arie

arie on 28/02/2010 20:23

Ook atarashi sumi en maruzome kiwa moeten aan bepaalde kwaliteiten voldoen.
Normaal gesproken had ik het eventjes onderbouwd waar op te leten ,maar gezien dat het onwaar is wat ik stel heeft dat natuurlijk geen enkele zin .
succes verder met de hobby.

Ben.

Ben Doorakkers on 28/02/2010 20:58

komt het forum gedrag weer op,was eventjes geleden :),lekker annoniem gal spuwen.

johan on 01/03/2010 08:05

ach,

beetje kinderachtig jongens. maar goed. arie eikelenboom, arieboom op de forums.en jij johan?

jullie ook succes met de hobby!

arie on 01/03/2010 15:26