Mijn eerste veiling Sakai SFF

Mijn eerste veiling Sakai SFFJa, het is wel iets om de eerste Sakai SFF veilingvis op je site te toveren.

Het zijn trouwens alle drie geweldige koi als je ze zo op het eerste zicht kunt bewonderen. Mijn passie voor Momotaro is er nog steeds, maar mijn voelhorens waren steeds richting Sakai gericht. Ik kon echter geen echte greep krijgen op het gebeuren, want ik viel altijd over enkele struikelblokken.

Op deze manier kan het echter rechtstreeks, via de veiling. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat dit nog niet mijn vissen zijn. Brian heeft ze voorlopig aangekocht en ik presenteer ze nu via hem op de website. Zo hebben jullie de gelegenheid om toch dit soort vissen aan te kopen.

Deze koi zullen dan ook binnen enkele dagen verdwijnen als er geen interesse moest zijn. De koi kunnen nog een jaar in de mudpond blijven zwemmen. De verblijfskosten voor de koi van Sakai is gratis, de Momotaro's tegen een vergoeding. Indien er interesse is voor deze koi, gelieve me dan te contacteren.

Wel nog even zeggen dat ik soortgelijke koi, of nog betere op dit ogenblik in Arendonk heb rondzwemmen. Dit is er niet eentje, maar een heleboel van deze subtoppers uit Japan. Ze zijn nu enkele weken uit quarantaine, vertonen geen problemen en zijn bereid om jullie te bekoren iedere zaterdag tussen 11.00 en 16.00 uur, zo ook morgen.

Sakai nisai van dancing queen
Momotaro Kohaku van Mako
Momotaro Sanke van Ryujin



Reacties

12 reacties tot nog toe

wat een mooie kohaku echt mijn smaak luc .

theo on 17/12/2010 19:40

Die SFF...wat een beauty....

Matthijs on 18/12/2010 10:56

Die SFF Kohaku WoW...... wat een plaatje
nr 16 doet haar tekort nr 1

Johan Frentz on 18/12/2010 20:39

That SFF kohaku . . . what a beauty indeed . . . but also . . . what a lot of money!
In my personal view - forgive me Luc - "a little bit" exaggerated for a nisai koi. But what do you want . . . the hard law of supply and demand at Sakai auctions, you know. Nothing to do about it, unless regret it!

Mr. Nobody on 18/12/2010 21:52

Luc, zie je nu hoezeer een "betere" SFF kohaku hier in de reacties de show steelt, terwijl de Momo's onbesproken blijven? Geloof mij, dat is geen toeval.
Maar wat mij hier bijzonder intrigeert is wel de derdelaatste zin in uw nieuwsitem: " Wel nog even zeggen dat ik soortgelijke koi, of nog betere op dit ogenblik heb rondzwemmen in Arendonk".
Ik kan mij echt niet inbeelden dat deze uitspraak ook geldt ten aanzien van de hier opgevoerde SFF kohaku. Geef mij een tegenvoorbeeld, als ik ongelijk zou hebben. Geen gemakkelijke, hé?
Het was nochtans niet mijn bedoeling je hier schaakmat te zetten hoor :) :) :).

Martin on 18/12/2010 22:18

Ik heb 3 keer gereageerd, maar telkens de reactie verwijderd....hahahah

Heilige Sakai. on 19/12/2010 09:02

Luc, wat een schitterende vissen.
Dit zou ik heel graag in de vijver willen hebben zwemmen, echt top.

@Heilige Sakai - Hoezo 3 x verwijderd??

@ Martin - Jou begrijp ik ook nooit helemaal. Aan de ene kant is het allemaal top wat Interkoi doet en aan de andere kant is bij bijna alle reakties die je plaatst wel een of andere opmerking waarmee je bepaalde zinspelingen maakt. Aan het eind van zo een reaktie maak je je er mee af met de flauwe opmerkingen als "grapje", "geintje".
Als je al kritisch wil zijn doe dat dan maar niet op deze manier door dit soort laatste opmerkingen er nog bij te plaatsen.

Fred on 19/12/2010 09:49

De koi die nu op de site staat onder nieuwe aanwinsten bijvoorbeeld is goedkoper en beter. En zo zijn er nog een aantal. Dit ter info.

luc on 19/12/2010 11:16

Doe mij toch die SFF maar luc ;-)

Matthijs on 19/12/2010 14:30

Dit zou een mooie vierstapper kunnen worden, maar het schijnt niemand te deren dat op drie plaatsen het beni volledig tot aan de buik loopt. Bij het groter worden zullen de patronen omhoog komen, maar op die plaatsen niet. Dan blijft het natuurlijk een goeie en mooie koi, maar zal om die reden enorm in waarde dalen.

harry on 19/12/2010 16:03

@ Fred,

Ik citeer uw uitspraak: "Jou begrijp ik ook nooit helemaal". Tja, ik ben dan ook een vrij complexe persoonlijkheid. Vraag dat maar eens aan Luc, die zal dat meteen beamen, daarbij zeggend: de reacties van de Martin, die moet je vooral tussen of achter de regels lezen!
Niet bestand tegen een vleugje goed bedoelde humor misschien? Jammer toch, want enkel bedoeld om de animo er in te brengen of te houden. Weet dat Luc daar minder aanstoot aan neemt dan jij, omdat hij me nu eenmaal zeer goed kent (wat ik van jou en jij van mij niet kan zeggen, voor zover ik weet).
Overigens beschouw jij de nieuwsitems van Luc met de reacties daarop blijkbaar als een soort koiforum, en met alle respect, maar daarin zit je fout.
Ik ga hier dus niet op mijn blote voeten beloven dat ik het nooit meer zal doen.

@ Heilige Sakai,

Als dat zo is, dan zal je in Luc zijn ogen ook wel 3 keer een "doodzonde" begaan hebben (lees: zwaar over de schreef zijn gegaan). Ik kan mij al inbeelden waarom, ervan uitgaande dat jij wellicht een fervente Sakai-fan (-freak?) bent. De echte vertrouwelingen van Interkoi zullen mij hier ongetwijfeld begrijpen, jij zelf misschien niet.

Martin on 20/12/2010 02:29

Hele, hele mooie koi wat mij betreft!! Ik weet totaal de prijzen niet van SFF koi's... maar ik weet wel de prijzen( euro) van Interkoi!! Op gebied van schoonheid van de koi moet interkoi niet onderdoen . Ik ben dan ook akkoord met luc zijn woorden... Momotaro onbesproken?? Wat ik weet is momotaro niet èèn van de Beste koi breeder van Japan samen met SFF??

kurt on 21/12/2010 16:19