Naar huis of niet naar huis.

Naar huis of niet naar huis.Nog enkele showa waarvan ik twijfel of ik ze in Japan moet laten of moet laten overkomen, wil ik je laten tonen.

Hiermee wil ik de mensen die een showa met een toekomstvisie willen aankopen nog de mogelijkheid geven om deze een extra jaar in de mudpond te laten.

Het filmpje is van gisteren

De showa die ik vandaag in het nieuwsitem zet, is volgens ons een showa met veel toekomst. De moeilijkheidsgraad is natuurlijk om "door de showa" te kijken, om het verwachtingspatroon in je beleving naar voor te halen.

Met haar 60 cm als nisai heeft ze nog een hele weg voor de boeg, en het zou wenselijk zijn om deze nog 2 jaar mudpond te geven. Je kan zelf de ontwikkeling zien op de foto en het bijgevoegde filmpje.

Na een veiling en een winter ziet ze er nog voortreffelijk uit, en blijft het een fantastisch dier om je verwachtingspatroon in te vullen, en je fantasie bot te vieren.

Ook wil ik nog even de aandacht vestigen op deze dankbare tosai van Momotaro. Ze zijn de moeite waard om te komen bekijken.

Prijs van deze tosai: 695 euro.

Meer afbeeldingen

Reacties

12 reacties tot nog toe

Daar laten!
Wordt echt een beauty en een beer!

Ton on 07/03/2012 10:41

Mijn keuze: vindt ik persoonlijk zeker niet mijn keuze, geen showa naar mijn hart . Maar wat niet is kan zeker nog komen... Zou ik 1 jaar mudpond nog bijgeven. Dus, daar laten!

kurt on 07/03/2012 11:30

Daar durf ik geen antwoord op te geven......
Wat is de raad van Mr.Momotaro over de koi ?

Gr.Jack.

jack on 07/03/2012 11:32

Je koopt koi die al klaar zijn of je koopt koi om mooi te maken. Deze behoort zeker tot de laatste categorie. Daar laten is de boodschap, het wordt een bjutie.

John on 07/03/2012 12:40

grappig om te zien dat beide foto's precies op dezelfde plek gemaakt zijn. De koi op de rechter foto is ook niet echt groter (langer) geworden, alleen dikker.

betwijfel of deze koi nu echt zo is of dat er sprake is van photshop ?

Gr.

Randy on 07/03/2012 18:45

Knap he Randy, die techniek van tegenwoordig, dat ze ook filmpes kunnen filmshoppen.

ben on 07/03/2012 19:03

Zie foto 2 van 4


Fijne avond

Gr.

Randy on 07/03/2012 19:23

Is gewoon een foto van hoe de koi eruit zou ,dus zou zien indien ze nog 2 jaar modderbad zou hebben.

johan on 07/03/2012 20:20

yep, is dezelfde foto, alleen dan getracht een idee te krijgen van het sumi.
Ook is de koi 2 maal zo breed gemaakt, dat lijkt leuk, ware het niet dat ik inschat dat de ontwikkeling veel beter zal zijn als deze 'verwachting' aangeeft. De kop is nu veels te kort, wat de koi uit proporties trekt.
Het beeld van de body begrijp ik, maar ik denk toch dat ze toch aanzienlijk slanker zal blijven als hier wordt getoond.

Er ook wel wat mindere puntjes, maar ik hoop dat het hoofd de groei zal kunne bijbenen, maw dat de koi niet een te klein hoofd krijgt straks tov de rest van het lichaam.

Desal niettemin een mooie koi die best kan evolueren, zowel in een goede vijver als in japan. Ik zou haar dus naar huis toe halen en zorgen dat ze in een goede omgeving terechtkomt waar de eigenaar er van kan genieten. p.s. een kostenindicatie van deze zou ik waarderen ;-) (mag via mail ook hoor)

gr jan

jan on 07/03/2012 21:04

Iedereen gaat ervan uit dat de koi echt bij een extra jaar ook daadwerkelijk een modderbad krijgt. Maar als je vaak ziet waar de betere koi zwemmen bij Momotaro:1500 kuub indoorpond of iets dergelijks!
Dus....

Gr.Jack.

jack on 07/03/2012 21:11

Ik kan me goed vinden in het verhaal van Jan.:
een mooie koi die nog kan evolueren in een goede vijver. Ik zou haar naar huis toe halen en zorgen dat ze in een goede omgeving terechtkomt waar de eigenaar er van kan genieten.Ze is nu op een mooie lengte waardoor ze nog voor vele vijvers geschikt is.
gr Johan F

Johan Frentz on 07/03/2012 21:47

Om zijn naam in ogen schouwing te nemen zou ik hem nog minimaal een jaar misschien wel twee in het modderbad laten ontwikkelen. Je plukt fruit ook pas als het rijp is, toch?

Carm Kooijman on 08/03/2012 15:11