Nieuwe manier van hengelen van Rini

Nieuwe manier van hengelen van RiniRini heeft veel problemen met het ouder worden. Ook heeft hij nu een aangepaste manier gevonden om te gaan hengelen, want het kost hem te veel moeite om aan de waterkant te gaan zitten.

Met zijn privé hengel in de hand toonde hij ons zijn nieuwe methode, maar we hadden er geen hoge hoed van op. Zwak hoor Rini, ga maar vlug terug naar je vijverkantje, want dit soort vissen gaan we bij interkoi absoluut verbieden, en vooral als het vissen op mijn lievelingschagoi gericht is.

Tegelijkertijd zie je ook de aankomst van mijn chagoi, die alle harten kan stelen. Geen enkele koi heeft de allure, charme en vriendelijkheid van deze koi. Uit het oog verloren, maar niet uit het hart. Ik was blij ze terug te zien. Ze was nog flink gegroeid, want toen ze de laatste keer bij mij gemeten was, kwam ik tot een 85 cm. We hebben ze vandaag gemeten, en ze zat tussen de 92-94 cm, en ze zal nog groeien.

Ze zag er goed uit, alhoewel ze veel shimi’s heeft aangemaakt en een zwarte sumiplek op het hoofd, maar daar maak ik me niet druk over. Ik maak me zelfs sterk dat deze in mijn zachte water gaan verdwijnen… we zullen zien.

Deze koi moet je vooral beoordelen op haar karakter, en nergens anders op. Er bestaat in heel Nederland en België geen enkele koi met dit zachtaardige karakter. Ze heeft zoveel meegemaakt, en als ik ze nu nog zou verkopen, moet ik zeker weten dat ze naar een plaats toegaat, waar ze zeker zal kunnen blijven zwemmen tot het einde der tijden, want dat verdient ze.

Het was goed om ook eens s’zondags open te houden, want om 10.00 uur waren er al de eerste bezoekers. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

Meer afbeeldingen

Reacties

12 reacties tot nog toe

Hey Rini, hoeveel moet die hengel kosten ?

Karl on 30/08/2009 19:03

Bij jullie is er ook altijd wat anders te doen he.

Mark on 30/08/2009 19:05

hallo luc rini en ben
wat een kanjer die chakoi
zou hier niet misstaan in de veluwe mudpond
geweldige koi het net als of zij je niet uit het oog is verloren luc
zo tam en toch wel gulzig
pracht van koi

gr. gerrit

gerrit on 30/08/2009 19:17

Dit moet een speciaal gevoel hebben gegeven Luc!

je gaf in je vorige nieuwsitem aan dat je haar op een goed moment verkocht had. heb je haar nu van dezelfde eigenaar terug gekocht alswaar je haar aan verkocht had? of is ze in de tijd nog doorverkocht geweest?

dan is het toch bijzonder dat je haar weer hebt kunnen aankopen.

wel een fijn karakter inderdaad zo snel als ze uit de hand eet.

stephan on 30/08/2009 21:43

Prachtig hoe ze al uit je hand komt eten Luc.
Niks mooier dan een lief en zacht karakter,en dit vrouwke heeft het allemaal.
Zo te zien is Martin serieu onder de indruk van deze verschijning.

Marcel on 30/08/2009 21:55

De koi is via via verkocht. Voor zover ik vernomen heb, heeft ze op 2 plaatsen gezeten, en goed verzorgd zo te zien. Een koi zoals deze moet je houden voor het karakter.

luc on 30/08/2009 23:12

Inderdaad Marcel, een indrukwekkende verschijning, je weet gewoon niet wat je ziet, zo imposant is ze. Toch ben ik van oordeel dat deze jumbo best gedurende minstens een half jaar in Arendonk zou recupereren, vooraleer ze eventueel opnieuw te koop wordt aangeboden. Dat zou naar mijn bescheiden mening deze koi alleen maar ten goede komen en daar zouden we met z'n allen blij om zijn.
Je zou haar eigenlijk moeten gezien hebben om te begrijpen wat ik bedoel: met name een lief en zacht karakter (dat ze onmiskenbaar nu al heeft) in combinatie met een potentiële kwaliteitsverbetering (gezien de aard van Luc's vijverwater) op korte tot halflange termijn.

Martin on 31/08/2009 00:25

Welkom thuis zou ik zeggen tegen de dame :-)
Beetje vlok vissen is altijd leuk he Rini? Maar dan langs de rietkragen toch?

Ton on 31/08/2009 11:53

Niet bang om deze meteen bij andere te zetten Luc,aangezien de Koi al enkele andere vijvers heeft gehad....


Gert-Jan on 31/08/2009 14:40

werd vooraf wel degelijk getest Gert-Jan.

luc on 31/08/2009 15:29

Not for sale, Karl. De hengels zijn later voor mijn kleinzoon bestemd. Maar er zijn er indertijd 100 van gemaakt, dus misschien loop je ze nog eens op een hengelsportbeurs e.d. tegen het lijf.

rini on 31/08/2009 18:09

@ Karl Of over 100 jaar in een antiek winkel... Top item ontworpen door de peetvader van het karpervissen! ;-)

Ton on 31/08/2009 20:11