Nog 51 te gaan.

Nog 51 te gaan.Het was te verwachten dat het een drukke dag voor mij zou zijn. Er blijven echter nog 51 koi die moeten opgehaald worden...

De ginrin selectie was een matig succes, maar ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht. In totaal werden er 7 stuks verkocht, ingepakt en mee naar huis genomen. Plezierig was het wel, en wat leuk was om te zien, was hoe de selectie voorspelbaar verliep.

Ik had in Japan zoveel mogelijk showa gekozen met een menware vormige tekening op de kop, en ja hoor...bingo...alle showa met deze tekening op de kop gingen als eerste de deur uit. Ik heb geen individuele filmpjes gemaakt van deze ginrin showa, wegens tijdgebrek en door het feit dat ik slechts 2 handen heb. Waar zou ik nog een stel handen kunnen kopen ?

Vanaf vandaag zit het showageweld allemaal samen in één vijver, en kan je dus zowel de showa van Gerwin, de ginrin showa en de december showa die nog over zijn, rustig komen bekijken in Arendonk. Er zouden veel koi opgehaald worden, en dat heb ik geweten. Ik heb geprobeerd zoveel filmpjes te maken als mogelijk was, en Rudy was gelukkig de helpende hand. Hieronder volgt een overzicht van de koi die weggegaan zijn.

Eerst en vooral een formidabele kohaku van Momotaro, waar ik van het begin een groot zwak voor had, en die in mijn ogen een grote toekomst heeft in de handen van een man met veel vakbekwaamheid:
Momotaro kohaku van Kurt - 20 maanden - 62 cm

Johan kwam zijn showa ophalen, en was ook ontzettend blij met double face, de kohaku die in ongenade was gevallen. Zorg er goed voor Johan, want voor mij heeft deze kohaku nog een bepaalde emotionele waarde.
De showa van Johan * 1212011Double face, toch een monument

Proficiat Gerwin met het opkweken van deze showa van Isa. het is een genot om er iedere dag naar te kijken.
Presentatie showa van Gerwin

Een koi van de opensales, een kohaku van de veiling, en een showa van de december actie. Kristof en Vicky waren blijkbaar in hun nopjes.
Het trio van Kristof en Vicky

Deze koi maken nu deel uit van de nieuwe collectie:
1204053 - nog niet verkocht

Dennis kwam uit regio Hoofddorp - Amsterdam om zijn 2 opensales vissen op te halen. Een actie die ik nogmaals zou willen doen, maar dan zou ik het materiaal ervoor moeten hebben, en dat is niet zo eenvoudig.
Het duo van Dennis

Van deze selectie zijn een aantal ginrin vandaag weggegaan.
De ginrin selectie

Jeroen zit nu vermoedelijk ergens ver weg, maar ik heb beloofd om voor zijn ginrin, alsook voor zijn andere aankopen te zorgen tot hij terug is in Augustus...
De ginrin van Jeroen V.

Deze kohaku van Leo werd als tosai aangekocht en heeft een jaar mudpond achter de rug. Met zijn 60 cm een dierbare aanwinst, en een loupezuivere kohaku. Voor de mensen die graag een update opvolgen hier een filmpje bij aankoop, toen 36 cm. Toen ze aankwam in december was ze 57, en op dit ogenblik heb ik ze een dikke 60 cm gemeten. De sanke is van Sakai SFF.

De kohaku van Leo -1204025
De sanke van Leo

Zijn vriend Hennie is eigenaar geworden van deze mannelijke kohaku van Momotaro. Hier waren veel mensen van onder de indruk.
De kohaku van Hennie

Ook deze showa was aangekocht als tosai, nu zal ze ongeveer 50 cm zijn en is ze klaar om verder te ontwikkelen. De reactie onder het youtube filmpje is veelzeggend....Bovendien namen zij ook de akame kigoi van 72 cm mee naar huis, een juweeltje in de vijver.
De showa van Jos en Lizette - 1204032
De akama kigoi van Jos en Lizette

Tussendoor enkele koi bowlen om aan de mensen te laten zien.
Presentatie enkele koi

Bart zocht al lang een goede showa. Hopelijk heeft hij deze nu gevonden. Verleden week nog bij Gerwin in de vijver, nu nog bij mij, maar binnen 14 dagen verhuisd ze naar Denderhoutem.
De showa van Bart

Naast een ginrin showa namen Jent en Carla ook nog deze sanke van de opensales mee richting Zeeland. Carla was ondertussen verliefd geworden op Kuro ChoCho. Ik hoop dan ook maar dat deze liefde omgezet wordt in echte liefde, en dat ze deze nacht Jent goed verwend heeft...Laat het ons weten Jent.
De sanke van Carla en Jent

Jan was één van de eerste klanten van Interkoi. Lang geleden kwam hij met Raf om naar Interkoi te komen kijken, en heeft toen een kohaku van Yamatoya aangeschaft. Daarna was het een tijdje stil, maar nu heeft hij zich weer laten zien en is eigenaar geworden van dit duo. Zijn er nog woorden voor nodig ? Ik denk het niet.
De shiro en showa van Jan 1211013-1211015

Voor Martin: Martin, ik heb dit nieuwsitem, wat ik zelf wat saai vind, geschreven in een halfuurtje. Kan je eens opsommen hoeveel fouten ik heb gemaakt ? Doe dit via de reacties, zodat iedereen het kan zien. Ik zweer dat ik het niet nagelezen heb, en dat ik geen verbeteringen achteraf heb gedaan.

Wie volgende week zaterdag niets te doen heeft, moet deze zaterdag vrijhouden om te komen kijken naar een speciale dag. Ik ben namelijk 40 jaar getrouwd, en dat kan niet ongemerkt voorbij gaan. Wat ik in ieder geval ga doen, is de koi die binnenzitten, de grote Momotaro's van de veiling, één voor één presenteren en naar hun nieuwe verblijfplaats buiten brengen.

Het zijn een 20-tal koi, en zoals je weet niet van de minste. Ik weet nog niet precies welke actie ik er bij ga plannen, maar dat zal je in de loop van de volgende week wel weten. Hou dus je zaterdag vrij, en als je verliefd bent op Jumbo koi, en een bijzondere aankoop wil doen, dan is het volgende week het moment van de waarheid.


Meer afbeeldingen

Reacties

10 reacties tot nog toe

ow ja ginrin...dammed

Arjan on 21/04/2013 08:27

Ziet er allemaal weer top uit Luc.
Zeker ook de Isa Showa die bij Gerwin vandaan komen.
Maar die hoef je ook niets over koi te vertellen!

Gr.Jack.

jack on 21/04/2013 11:58

Oeps ik had maar 2 tonnetjes besteld he ;)

paul on 21/04/2013 14:28

Slechts 2 tonnetjes Paul, dat is voor uw vijver, met het oog op de verdere groei van uw huidige en toekomstige jumbo's tijdens het hoogseizoen toch amper genoeg voor twee weken, niet.
En daar heeft Luc zo te zien duidelijk rekening mee gehouden!

Martin on 22/04/2013 13:40

Ah zo, Mister Xxx, de geheimzinnige koper van de "in ongenade gevallen" (niet mijn woorden) Double Face ontmaskerd als zijnde onze Johan met de bekende droge humor.

Ondanks - of misschien beter gezegd - omwille van de hoge emotionele waarde ervan, ook voor mij uiteraard, ben ik blij te vernemen dat ze intussen al goed en wel bij jou in de vijver beland is. Zo weet ik dat ze goed zal verzorgd worden en dat ik ze binnen afzienbare tijd hopelijk nog eens kan/mag komen bezoeken . . .
In elk geval nog veel geluk en genoegdoening met deze forse maar "ontaarde" dame!

Martin on 22/04/2013 14:01

Inderdaad ontmaskerd , Martin . Toen ik vernam dat je deze weg deed heb ik geen moment getwijfeld , ik moest die hebben . Ik wist dat ze enorm was , maar toen ik ze zaterdag in de bowl zag moest ik toch even slikken .je mag gerust zijn ik zal ze goed verzorgen en je bent steeds welkom.

Johan on 22/04/2013 21:58

Uw nieuwsitem saai, Luc, zoals je zelf zegt?
Nee, oersaai deze keer als je het mij vraagt :-), afgezien dan wel van al die filmpjes van koi die het nest al of niet verlaten.

En omdat je er zelf zo expliciet en vriendelijk om gevraagd hebt, zal ik hieronder even een opsomming geven van de spellingsfouten die je in het nieuwsitem weer allemaal gemaakt hebt. Ik hanteer hierbij de spellingregels van het wel bekende Groot Dictee der Nederlandse Taal, dat jaarlijks kort voor Kerstmis op de Vlaamse en de Nederlandse TV wordt uitgezonden, toch een objectieve referentie nietwaar.

Hier gaan we dan:
° menware vormige (3de alinea) moet zijn: menwarevormige, dus beide woorden aan mekaar vast;
° double face (6de alinea) moet zijn: Double Face, ook al is ze "in ongenade gevallen", want eigennamen worden met hoofdletters geschreven, ook die van (in ongenade gevallen) dieren;
° het is een genot . . . (7de alinea) moet zijn: Het is . . . , want elke nieuwe zin beginnen we met een hoofdletter;
° opensales (alinea 8, 10 en 18, dus drie keer dezelfde fout) moet zijn: open sales, want in het Engels wordt dit soort samengestelde begrippen niet aan mekaar vast geschreven;
° december actie (alinea 8) moet zijn: decemberactie, want in het Nederlands (in tegenstelling tot het Engels) worden dergelijke samengestelde woorden wel aan mekaar vast geschreven;
° Augustus (alinea 12) moet uiteraard zijn: augustus, want in het Nederlands schrijven we de namen van de maanden zonder hoofdletter;
° Sakai SFF (alinea 13), een fout die jij tot vervelens toe maakt Luc, moet zijn: ofwel Sakai Fish Farm voluit, ofwel de courante afkorting hiervan SFF, maar zeker niet een soort halfslachtige combinatie van de twee;
° akama kigoi van . . . (alinea 15) moet natuurlijk zijn: akame kigoi, althans in foutloos Japans;
° verhuisd ze naar . . . (alinea 17) moet zijn: verhuist ze . . . , dus een kanjer van een dt-fout Luc, waar jij blijkbaar wel een patent op hebt;
° Jumbo koi (laatste alinea) moet zijn: jumbo koi, dus zonder hoofdletter omdat jumbo geen eigennaam is, maar hier gewoon een bijvoeglijk naamwoord.

Ik tel dus niet minder dan 10 dikke spellingsfouten Luc, en dit op een tekstje van ocharme één bladzijde. En dan zwijg ik nog van de verschillende zinsconstructiefouten die ik tussendoor ook ben tegengekomen. Tja, zo zou ik het ook kunnen afhaspelen in een half uurtje tijd . . . :-).

Eén ding weet ik zeker: als ik destijds in mijn schooltijd zoveel fouten opeenstapelde in zo'n korte tekst, dan was ik meteen grandioos gebuisd. Van mij krijg je dan ook maar met grote moeite een score van 2 à 3 op 10, en dan ben ik nog zeer mild hoor.
Sorry, maar dus geen proficiat!

Nu hoop ik maar dat ik voortaan door de andere lezers niet wordt afgeschilderd als een taalpuritein, een pietje precies dat opmerkingen te over heeft die er eigenlijk niet toe doen, WANT JE HAD ER TENSLOTTE ZELF OM GEVRAAGD.
Alle gekheid op een stokje, laat het toch maar bij deze ene keer blijven.

Martin on 23/04/2013 00:41

Met de spikkels op Double Face zal je moeten leren leven, voor de rest een geweldige koi. Ik hoor op het einde van het filmpje iets over ro, laat dat maar weg als je nog lang van haar wil genieten. Ro water is voor een batterij, niet voor een vis, een zeer zware onnatuurlijk manipulatie. Veel plezier ermee Johan.

Marcel D on 23/04/2013 07:16

Hoi Martin,
Hier heb je vermoedelijk 2 uur over gedaan, om tot de vaststelling te komen dat er eigenlijk maar een paar "zeer kleine foutjes" werden begaan. Als je telt dat er 3879 lettertjes werden geschreven, en dat er slechts 10 niet goed waren, dan verdien ik geen 2 op 10, maar logisch geredeneerd, 0,002575 op 10.

De "dt" fout kan als de zwaarste gelden, dus mag je het afronden op 0,003 op 10.

Toch enkele bedenkingen:
Opensales heb ik niet gebruikt als een Engelse uitdrukking, maar als een Nederlands woord. Je kan dan spreken over een neologisme, en beschouw ik dus niet als fout.

Double Face kan je als een naam beschouwen, maar een naam beschouw ik als een eigennaam voor mensen. Of dit voor koi van toepassing is kan ik niet beoordelen, dus geef ik deze het voordeel van de twijfel.

Sakai SFF of SFF of Sakai FF, het kan me in geen van de gevallen bekoren. Hij heeft geweldige koi, en is de beste van Japan, tenminste zijn goede vissen, want het is niet alles goud dat blinkt, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik zal er in de toekomst proberen rekening mee te houden, maar het is in ieder geval een grove fout....toegegeven.

Het valt nogal mee met de foutjes vind ik persoonlijk, en de door jou geuitte kreet van "je schrijft nogal veel DT fouten", is hier in heel het verhaal gereduceerd tot 1 stom klein foutje. Zelfs in het Groot Dictee der Nederlandse Taal worden meer DT fouten gemaakt.

Eigenlijk vind ik de foutenlast behoorlijk meevallen, en ben ik best trots op het feit dat ik zo weinig fouten heb gemaakt. Ik heb je wel een paar uurtjes zoet gehouden, en dat is ook het vermelden waard...

luc on 23/04/2013 08:05

Allemaal uitvluchten die je zoekt, Luc. You loose, en daarmee uit!
Maar laat ons nu ophouden met "zwanzen" hé.

Martin on 24/04/2013 00:20