Nu zaterdag - Hamburger dag.

Nu zaterdag - Hamburger dag.Weer of geen weer, regen of geen regen, ik zorg ervoor dat er hamburgers zijn nu zaterdag.

Ik weet dat er mensen komen die enkele uurtjes moeten rijden met de auto, en ik wil er dan ook voor zorgen dat ze even kunnen verpozen en genieten van een sappige hamburger. Dus Jack, kom maar af...

Ik heb het terrasje klaargemaakt en ik zal ervoor zorgen dat de barbeque opgewarmd is. Het enige probleem is, dat je zelf je hamburger moet bakken. Maar dat zal ook niet het ergste zijn veronderstel ik. Als jullie nu nog een beetje zon meebrengen, dan doen we maar juist of het een stralende dag is. Ik leg 20 hamburgers klaar, en op is op...

Ondertussen zullen ook de nieuwe koi zijn binnengekomen, een 60-tal stuks van behoorlijke kwaltiteit. De verwachtingen hiervan zijn hoog gespannen, en vooral het feit dat er nogal wat showa bijzijn, is een belangrijk gegeven. Ik had namelijk te weinig showa...

Een deel ervan zal naar de groeivijver gaan.. Deze wordt ondertussen bemand door een aantal kohaku, en die voelen zich in hun sas op dit moment. De voedermachine staat klaar, het water moet nog groen worden, en hopelijk duurt dit niet meer te lang, de temperatuur heb ik voorlopig op 18° gehouden totdat de nieuw geselecteerden deze kohaku kunnen vervoegen.

Tevens heb ik een kleine promotie gekoppeld aan deze zaterdag. De foto toont het trio pakket dat kan aangekocht worden, namelijk 5 kg probites, 5 liter melkzuurbacteriën en 5 liter Aloë Vera van Maarten Lammens. Dit wordt zaterdag aangeboden voor 149 euro + flesje vitamine gratis.

Normaal doe ik tegenwoordig ook zondagvoormiddag open voor de mensen die op zaterdag niet kunnen komen. Wil je er rekening mee houden dat ik nu zondag zeker en vast NIET open ben...

Meer afbeeldingen

Reacties

21 reacties tot nog toe

Moest interkoi Arendonk niet zo ver zijn van bij mij , ik was er iedere week present met zulke voorwaarden. Soep, koffie, hamburgers, soms taart en koekjes... Dat wordt smullen! Martin , polleke en Rudy wat hebben jullie geluk...

kurt on 16/05/2013 08:47

Hmmm. Lekker

rudy on 16/05/2013 09:32

Hey ja we hebben geluk en ook met de koi (wat zijn wij verwend met die kwaliteit) en dan nog hamburgers amai dat word weer gezellig .
Als het weer nu ook wat mee wil werken dan is het helemaal af .grtjs

paul on 16/05/2013 10:01

Ook hier even wat te ver rijden om mee te kunnen genieten van al dat lekkers. Wie er wel zullen zijn lekker genieten zou ik zeggen. van de snacks en koi natuurlijk.

johan frentz on 16/05/2013 10:45

ik hoop dat het zaterdag iets beter zal zijn dan vandaag, want ik ben weer serieus nat geworden....

luc on 16/05/2013 14:41

Hey Luc heb je al een nieuw fototoestel in gedachten ,kijk anders maar eens op Fotokonijnenberg en tis niet ver .grtjs

paul on 16/05/2013 17:19

Jongens dat word feest aanstaande Zaterdag!

jack on 16/05/2013 17:33

Jack, ga jij naar Arendonk zaterdag? ik hoop eigenlijk eerst even bij Martin langs te kunnen en vervolgens naar Arendonk...

stephan on 16/05/2013 20:15

@ Stephan, ik ben inderdaad Zaterdag in Arendonk!
Vrij op tijd,20 hamburgers....

jack on 16/05/2013 20:23

Ik zou al beginnen met 1 hamburger Jack ipv 20 .
:) . Leuk initiatief weer , spijtig moet ik naar een feest . Een hamburger gaat er hier steeds in .

Johan on 17/05/2013 08:04

Voor morgen zaterdag hebben ze droog weer voorspeld en tot 19 °C in Vlaanderen. Goed getimed dus, Luc, zodat je voor de verandering ook eens een keer droog kunt blijven :-).

@ Kurt,
Maak toch eens een uitzondering en kom gewoon af, al was het maar voor de gezelligheid (en natuurlijk ook voor de mooie visjes).
Ik weet niet hoe ver jij van Arendonk woont, maar voor mij - vanuit Vlaams Brabant - is het toch ook telkens minstens een uur rijden gezien de minder goede verbinding (voornamelijk secundaire wegen) en ondanks de vele snelheidsovertredingen met mijn 1M Speedo . . .

@ Jack,
Ik kan niet anders dan mij aansluiten bij de (droge) uitspraak van Johan hierboven. 'k Wist echt niet dat jij zo'n gulzigaard bent :-). Vrees dan ook dat 20 hamburgers onvoldoende gaan zijn Luc . . .

@ Stephan,
Mijn advies is om de beoogde volgorde in uw planning gewoon om te keren, op gevaar af dat wij anders onze welverdiende hamburger op onze buik kunnen schrijven. En neem mij hierin zeker maar ernstig!

Martin on 17/05/2013 14:59

Goh Martin, ik kan mij niet altijd vrijmaken als het me past ... Mijn vrouwke zelfstandige, onze 2 kindjes die veel tijd in beslag nemen... en natuurlijk mijn schaapkes niet te vergeten hè.( en de koikes ook) Volgende week zaterdag vertrek ik op reis voor 2 weken... In juli tijdens mijn groot verlof kom ik eens af tot Interkoi , dat is beloofd! Hoop je dan eens te ontmoeten, en de man te horen spreken over de veel besproken 1M! Ben wel niet echt BMW minded!

kurt on 17/05/2013 23:29

Toch 2 uurkes bollen Martin, tis te zien welke voiture ik neem...

kurt on 17/05/2013 23:31

@ Kurt,

Uitvluchten legio om niet af te komen . . . je stelt mij teleur :-).
Maar volgende week zaterdag wel op reis kunnen vertrekken voor 2 weken, da's straf! Toch niet naar het decadente Thailand, Cambodja of Zuid-Korea voor massages hoop ik! En moeten uw schaapkes en koikes dan niet meer verzorgd worden misschien?

Ik neem je op uw woord om mekaar in juli eens te ontmoeten bij Interkoi. Laat ten gepaste tijde maar een concrete datum weten zou ik zeggen, ik zal er zijn, want als echte koihouder laat ik mijn vrouw doorgaans zonder mij op reis gaan . . . een berekend risico.

Niet echt BMW minded, zeg je. Jammer maar helaas, maar ik denk te weten waarom: vooral grote/zware en zo goed als taksvrije terreinwagen minded, nietwaar? En dan met zo'n machien niet eens snel over en weer naar Interkoi kunnen komen . . .

Martin on 18/05/2013 00:10

Hahahahaha, Das een goei, vooral die laatste!
Reis gaat naar Turkije( Antalya) en nog een week Dubai... Thailand is voor November Martin en dan massages a volantè.
Voor mij en de schaapkes is het nu een maandje rustig, de koikes ? Daar wordt top voor gezorgd hoor...
"Een grote/zware en zo goed als taksvrije terreinwagen"?? Wel inderdaad,maar he , mijn terreinwagen 180 pk V6, niet slecht hè nietwaar?
Afspraak in Juli!

kurt on 18/05/2013 13:34

Tja Kurt, als ik dat allemaal zo lees, dan heb ik maar één conclusie.
Jij hebt uw tijdperk op deze aardbol kompleet gemist, jij had moeten geleefd hebben in de tijd van de Romeinen ruim 2000 jaar geleden. Decadentie ten top toen, dat zou pas smullen geweest zijn!
Alleen had je het dan wel moeten stellen zonder uw zware en haast taksvrije terreinwagen V6 van 180 pk, maar een grote ontbering zou dat ook weer niet geweest zijn hoor, althans niet in vergelijking met mijn 6 in lijn biturbo 1M Coupé van 340 pk en 500 Nm maximum koppel (volgens het blad Autogids nog altijd de beste 6 cylinder ter wereld).
Niet alleen niet slecht hé, maar zelfs super(ieur) nietwaar!

Martin on 18/05/2013 22:43

Dat noemt men genieten Martin...
Even een vergelijking maken he: Ik laat de paardjes hun gang gaan op de weide en in het veld, als ik 2.5 ton geladen ben heb ik ze nodig...Dan geniet ik er tenvolle van, daar dient mijn Nissan Navara voor!
Martin, hoe hou jij uw paardjes in gedrang?

kurt on 19/05/2013 07:59

Moet dat geen 230 pk zijn Kurt??

Johan on 19/05/2013 10:01

Voila Johan, this is it!

kurt on 19/05/2013 11:15

Da's nog altijd 110 pk minder dan de mijne Kurt, en ik moet er niet mee door de weide of het veld hossen. Maar ik begrijp je natuurlijk wel, laat dat duidelijk zijn, want ik ben zelf van boerenafkomst . . . :-).

Hoe ik mijn 1M paardjes in gedrang (je bedoelt: in bedwang) houd?
Da's simpel maar voor velen niet evident schat ik: namelijk door af en toe eens een paar uurtjes te gaan vlammen op het Circuit van Zolder of de aartsmoeilijke en verraderlijke Nürburgring (Nordschleife). Op die manier geraken de 1M en zijn bestuurder telkens weer voor een tijdje getemd. En ik kan u verzekeren dat dit nog een heel andere sensatie is dan met 230 pk maar wel 2,5 ton geladen door het veld te crossen/hossen . . .

Maar we zijn intussen te ver afgedwaald Kurt. Let's stick to the core: koi, koi and koi once again, that's what I enjoy these days.

Martin on 19/05/2013 19:07

Ok Martin. Hou u goed, tot later.
Bij ons zegt men ook wel gedrang , of het in gareel houden v/d paarden...Aan alle nog een goede pinksteren ofwel Sinksen...
Proficiat Luc met uw kleindochter haar communie.
Mvg,
Kurt.

kurt on 19/05/2013 22:30