Onze droomsanke is aangekomen.

Onze droomsanke is aangekomen.Normaal zou ze nog een jaarjte in de mudpond blijven, maar we hebben besloten om er zelf van te genieten.

Ze is nu yonsai, 72 cm en ze kwam voortreffelijk aan gisterenavond. Het was precies of ze geen zware reis had doorstaan. Zo kwam ze uit de zak. en zo zwom ze even later vrij rond.

We gaan enorm onze best doen om deze sanke boven de 80 cm te krijgen, hoe moeilijk het ook zal zijn om dit in onze omstandigheden klaar te krijgen, maar het moet. Ze heeft de genen, ze heeft de body, het zou moeten kunnen.

In november 2010 kochten we deze sanke aan. Ze was toen een zeer jonge sansai.. En dit is een filmpje van oktober 2011. Het is een koi die zeer langzaam ontwikkeld, maar waar je ook ontzettend lang plezier van zal hebben om deze op te volgen.

Ze zit nu nog een tijdje binnen om te zien hoe ze de reis heeft verwerkt, maar in de loop van de volgende weken zal ze naar mijn algenrijke vijver gaan, waar we ze zoveel mogelijk zullen gerust laten. De tijd is nu onze bondgenoot...

Reacties

8 reacties tot nog toe

wat een prachtige vis heb je daar Luc!!

Arjan on 26/05/2012 08:16

Ben geen sanke van, maar dit is wel een plaatje Luc! Heel mooi, alles op zen plaats. Deze is toch nog maar 3 jaar Luc?

@ Arjan, u bent er steeds als de kippen bij zie ik!

kurt on 26/05/2012 10:08

Proficiat Luc met deze PRACHTICHE aanwinst (voor mij de mooiste
soort koi ) veel succes hiermee!!!
gr bart

bart v.s on 26/05/2012 10:11

Nu gezien op koi aanbod, wordt 4 jaar. Een hele, hele mooie sanke.

kurt on 26/05/2012 10:11

Tja, Luc wat zal ik ervan zeggen ............
Ok kort dan, is gewoon een geweldige SANKE en dan met hoofdletters.
Als die andere Sankes ook is zo groot worden !!!

Jent on 26/05/2012 13:51

Veel beter gaat het niet worden vrees ik....wat een kwaliteit Sanke !
Deze dame gaat zeker de 80 cm halen,Matsunosuke genen.
Als ze de 95 cm haalt kijk er niet van op,de bouw van de koi kan het hebben.Aandacht en geduld....
Wat is Sanke toch mooi!

Gr.Jack.

jack on 26/05/2012 21:14

Toch wel een verrassing dat deze prachtige en beloftevolle sanke een jaar eerder naar Arendonk is gekomen dan destijds aangekondigd. Maar de naam van de kweker indachtig en gezien het debâcle van zijn transporten van 2 mei jl. is dit wel ergens te begrijpen en denk ik dat je de juiste beslissing genomen hebt, Luc.
Maar het maakt de uitdaging om deze sanke hier in onze omstandigheden verder optimaal te laten ontwikkelen er niet gemakkelijker op, wel integendeel (onze contreien zijn Japan niet).

@ Jack,
deze sanke hier binnen de 2 à 3 jaar naar de 80+ cm brengen, daar kan ik nog ergens inkomen, al zal zelfs dat een hele opgave zijn; naar de 95 cm echter, vergeet het, pure utopie in mijn ogen als je ziet dat zelfs de meeste jumbo koi, eens ingezet in onze (bekrompen) vijvers, niet erg geneigd zijn om nog veel lengtegroei te pakken. Spreek hier toch ook een beetje uit persoonlijke ervaring.
Dus, al is enig optimisme niet uit den boze, laat ons onszelf toch geen blaasjes wijsmaken.

Martin on 29/05/2012 02:27

@ Martin,
Rust , ruimte , topwater, topvoer, Clarity op de rand,temp controlle,
ben ik er niet bang voor! O.k,ook een beetje mazzel,maar vooral tijd!

Gr.Jack.

jack on 29/05/2012 16:50