Oude bekenden en nieuwe gewoonte.

Oude bekenden en nieuwe gewoonte.Onlangs kreeg ik enkele foto's aan van een oude bekende, en dat deed me plezier.

Het was en een tweetal jaar geleden dat ik er iets van gehoord had, en plotseling doken deze foto's onverwacht op. Het doet me plezier om nog eens van Willy te horen, en blijkbaar heeft de tuin de metamorfose goed doorstaan, het ziet er op het eerste gezicht toch wel heel mooi uit. Ik heb nog een foto gevonden in het nieuwsitem uit 2009, dus al een hele tijd geleden....

Vervolgens kreeg ik nog een filmpje aan van Marcel en Anja, met een filmpje waarin je kan zien dat een vijver ook nog een andere bestemming kan hebben.

Heb je plezierige foto's of filmpjes, stuur ze me op...



Meer afbeeldingen

Reacties

11 reacties tot nog toe

Kan je me meer vertellen over die afscheiding Willy ? Kan je me doorsturen waar je deze hebt gekocht, en misschien in welke prijsklasse, het ziet er wel heel goed uit, mijn complimenten. Licht, levendig en mooi aangeplant.

john on 22/07/2013 08:16

Wat een mooie vijver en tuin. Ik wou dat het de mijne was.

marc on 22/07/2013 09:19

De vissen blijven erg rustig met al die activiteit in het water... gewenning?

Arjan on 22/07/2013 15:49

Prachtige tuin van Willy!

Wat zwemt daar tegenwoordig zoal bij jou Willy?

Matthijs on 22/07/2013 19:29

John, dat is de firma BAJ nv in Houthalen. De prijs vorig jaar was ( het is twee meter hoog, alle palen, hars, stabilisatie, transport inbegrepen) een 36 euro de lopende meter.

Matthijs, mijn dochter en ik.

willy on 22/07/2013 19:46

Geen visjes dan ?

johan on 22/07/2013 22:50

Bedankt Willy, niet goedkoop, maar wel heel mooi. Het geeft je fantastische tuin een verlichte aanblik. Begrijp ik het goed dat je op dit ogenblik geen koi hebt zitten in je vijver ?

john on 23/07/2013 08:39

Samen zwemmen met Koi kan ook prima zoals je kan zien Willy! Zonde van je mooie collectie vissen!

Matthijs on 23/07/2013 10:08

Ik denk dat Willy nog wel een herstart zal nemen met een aantal nieuwe Japanse koi. De status van zijn prachtige vernieuwde tuin verplicht hem in zekere zin daartoe. De vijver ziet er in ieder geval lekker groen uit, klaar om een nieuwe selectie op te vangen . . .

Uit wat voor materiaal bestaan die scheidingswanden Willy, ik neem aan een soort veredelde kunststof (vermits je ook spreekt van hars)?
Was de plaatsing ervan ook in de prijs inbegrepen, of heb je dat zelf gedaan? Moet toch een hele klus geweest zijn.
Prachtig geheel in elk geval!

Martin on 23/07/2013 11:38

De wanden zijn van beton, maar er bestaan diverse motieven en kleuren, hiervoor gebruikt men het hars om deze optimaal tot zijn recht te laten komen.
Martin, het plaatsen had een apart kostenplaatje, meer dan het materiaal. Gezien ik dit niet meer zelf kan, moest ik het wel laten doen. Maar ook terecht, dit is werk voor vakmensen.
De vijver is inderdaad lekker groen, momenteel de filterinstallatie nog aan het maken. Toch is het water van een heel goede kwaliteit.
En Martin, een vijver zonder koi....... dat is gelijk ons beiden zonder een glas wijn: onmogelijk.
Trouwens, proficiat met je opvolging. Ook ik heb de microbe meegekregen van mijn grootvader. Een zalige belevenis voor beiden.

willy on 23/07/2013 12:53

Willy, bedankt voor de verdere toelichting omtrent de scheidingswanden. En Willy, uw vierde laatste zin: dat is de spijker op de kop . . .

Hopelijk kunnen we mekaar nog eens ooit ontmoeten in Arendonk om wat bij te praten.

Martin on 23/07/2013 13:59