Peppi en Kokki stonden ons op te wachten.

Peppi en Kokki stonden ons op te wachten.Alles is vlot en soepel verlopen. Het vliegtuig zat maar halfvol, dus hadden we alledrie voldoende plaats om de reis te doorstaan. We hadden ieder 3 stoelen tot onze beschikking, wat een luxe.

Om 14.30 uur locale tijd steeg het vliegtuig op en om ± 9.00 uur in de morgen (de volgende dag) kwamen we In Kansai airport aan. Totale reisduur dus ± 11 uur. Dan is het echter nog niet gedaan, want dan moeten we nog tickets kopen voor de trein. Eerst met de Haruka naan Shin Osaka, ± 50 min. Overstappen op de Shinkansen (hogesnelheidstrein) en dan nog eens 50 minuten tot Okayama.

Alles verliep buitengewoon vlot, we kwamen om 12 uur aan in Okayama. Van daaruit omiddellijk naar Momotaro. Dat is ongeveer een 20 min. rijden met de auto, maar onderweg hebben we nog even onze lange reis verteerd door een bord gele rijst met kerry waarin wat vlees is gemengd. Lekker hoor...

Rond 2 uur kwamen we ter plaatse bij Momotaro, waar Adam ons stond op te wachten. Alles wordt goed voorbereid, maar niet alles verloopt altijd zoals het moet. De mudpondvissen waren wel uit de mudpond, maar een aantal vissen zaten in de 1500 kuub vijver. Langs de ene kant is dit mooi, maar langs de andere kant, kunnnen deze vissen niet gebowld worden.

Het ging slechts over 4 vissen, waarvan er 2 nog niet verkocht waren, en diegene die niet konden gebowld worden waren van Stefan en van Alex. Sorry....maar binnenkort zijn ze in Arendonk. Degene die wel konden gebowld worden heb ik op foto en filmp gezet. Ik geef je dan ook graag een overzicht van de gemaakte films.

Mijn persoonlijk favoriete showa kwam als eerst aan de beurt. Deze was ondertussen 70 cm.
SH-V9-1105_01
SH-V9-1105_02

Onze godan sanke, had een geweldig jaar achter de rug. Met zijn 79 cm een serieuze jumbo aan het worden als jonge yonsai, en de fukurin en de huidkwaliteit spatten er vanaf.
SA-V9-1063_01
SA-V9-1063_02

Deze showa, nu jongen gosai was de grootste met zijn 80 cm.
SH-V8-507_01
SH-V8-507_02
SH-V8-507_03

Een zeer interessante kohaku die een zeer apart patroon heeft, waar ik erg van hou is deze. Met zijn 64 cm wist deze ons zeker te imponeren.
KO-V10-1215_01
KO-V10-1215_02
KO-V10-1215_03

Een sanke van de jongte veiling:
SA-V11-912_01
SA-V11-912_02

Een maruten kohaku
1111001_01
Daarna hebben we nog een 3-tal uurtjes vrijgemaakt om tosai te selecteren. Uit een aantal bakken hebben we 24 tosai geselecteerd. Wil je zien hoe dit in zijn werk gaat, dan bekijk even volgende filmpjes.
selectie tosai_01
selectie tosai_02
selectie tosai_03
selectie tosai_04

Meer afbeeldingen

Reacties

17 reacties tot nog toe

De kop is eraf, de (koi)debatten zijn geopend. Bedankt alvast voor dit eerste huzarenstukje, Luc.
Beeldmateriaal om duimen en vingers bij af te likken, maar vooral . . . wat een ontwikkeling van de koi die uit de mudpond zijn gekomen. En de respectieve eigenaars van de verkochte koi mogen hun pollekes kussen, zoals wij Vlamingen dat plegen te zeggen.

Martin on 03/11/2011 16:38

geweldige foto's en filmpjes Luc van geweldige vissen altijd fijn om naar te kijken.

pieter on 03/11/2011 17:14

Wauw Luc wat een ontwikkeling... jouw favoriet is de showa maar de mijne toch echt de sanke....wat een beauty!
Maar de rest ziet er zeker ook prachtig uit! Als ik het zo zie allemaal dan denk ik weer een paar jaar terug....... Heel veel succes morgen! Ben benieuwd wat dat ons weer brengt!

Ton on 03/11/2011 17:16

blij dat de reis goed is verlopen en fijn dat er zo veel ruimte vrij was in the plane ( dat heb jij wel nodig) kus

Raymonda on 03/11/2011 18:35

Dit belooft wat voor de komende dagen... voor mij de Godan Sanke...maar toch ook de eerstgenoemde showa... wat een jumbogeweld...

Matthijs on 03/11/2011 18:36

ja hoor Ben heeft weer een netje gevonden :-)
en nu zijn ze in dromenland ( waar zullen ze over dromen)
nog een paar uurtjes en dan is het daar al vrijdag.
veel plezier en kijk alweer uit naar de volgende update.

groetjessss

Riny on 03/11/2011 19:00

Nou de kwaliteit is zo te zien weer goed
Wat een mooie showa's
Nog veel succes

Groeten

Jent on 03/11/2011 19:16

Beste Kohaku geselecteerd Ben!
Allemaal nieuwe Mako Kohaku bloedlijn ?
Doe je best!

Gr.Jack.

jack on 03/11/2011 20:27

Allez Martin, ge zult u pollekes nogal kunnen kussen...
Trouwens mooie vissen, vooral de showa kan me wel bekoren.

MVG Chris

CHRIS on 03/11/2011 22:12

wat een geweldige sanke

Geerard on 03/11/2011 22:24

Geweldige showa!

Henk on 03/11/2011 23:26

Ja Chris, tot mijn eigen vreugde heb ik ze vandaag al ettelijke keren gekust!
En die geweldige showa, die kan me niet alleen bekoren, die steekt me zelfs de ogen uit. What a beauty reeds, en nog zo ver te gaan!

Martin on 03/11/2011 23:58

mannen, goed om te horen dat de reis voorspoedig is verlopen. wat een luxe gebruik kunnen maken van 3 stoelen per persoon.

nou het was wel even een binnenkomer dit nieuwsitem, wat een kleppers.

hou ons op de hoogte het is weer een genot om alle verhalen te lezen en foto's te bekijken. iets om elke dag weer naar uit te kijken. wat kan het leven toch mooi zijn...

Stephan on 04/11/2011 13:46

Fijn, goeie reis en geniet er wat van.

Robby on 04/11/2011 17:09

beste Luc,
Ben enorm teleurgesteld en ook wel kwaad.De afspraak was dat ook ik op de hoogte gehouden zou worden van de evolutie van mijn koi en dat ik van daaruit zou kunnen kiezen voor een langer verblijf in Japan.Ik heb de hele tijd vol spanning zitten afwachten .Er wordt met fierheid en affiniteit gespreken over de andere koi's ,de mijne is er niet bij wat moet ik hier nu van denken.Is die van mij van ondergeschikte kwaliteit? Het is een betaalde koi!!! bedankt momotaro!
Ben enorm teleurgesteld

vryens Alex on 04/11/2011 17:35

Dag Alex. Ik lees met spijt dat we je teleurstellen. Ik kan me enkel maar verontschuldigen, maar...ik heb duidelijk gesteld dat er enkele koi nog in de grote 1500 kuub vijver zwommen, waaronder helaas de jouwe. Dit is eigenlijk de grootste eer die je kan krijgen. Maar in die grote vijver kan je echt geen koi scheppen, ik stuur je een filmpje vandeze supervijver als ik tijd heb. Er is al beloofd dat er foto's en filmpjes zullen gemaakt worden van de overblijvende vissen, en dit vermoedelijk woensdag. Ik moet het dus zelf even afwachten.
Ik ben zelf van s'morgens 5 uur bezig tot s'nachts 2 uur om jullie te informeren, dus ik doe echt wel mijn best. Van alles wat ik gezien en gefilmd heb, is alles reeds naar de klanten gestuurd. Misschien dat ik het persoonlijk had moeten melden aan jou dat ik nog geen info had, want ik heb echt moeite gedaan om jou koi in de grote vijver te spotten. Dit is ook zo voor jou Stefan....

Je mag er zeker van zijn dat de info nog komt, zij het wat later.

Luc

luc on 05/11/2011 10:07

Dat is jammer Alex,ergens begrijpelijk dat je teleugesteld ben.
Daar in tegen,zeg eens tien keer tegen jezelf dat JIJ een koi in bezit hebt,die in de 1500 kuub vijver van Momotaro zwemt.
Jongens,dan kan je toch niet gelukkiger worden!

Gr.Jack.

jack on 05/11/2011 18:56