PipPondPlus wordt op 4 mei te koop aangeboden

PipPondPlus wordt op 4 mei te koop aangebodenNa overleg met de firma Chrisal, is er besloten om de verkoop van PiP te lanceren op onze openingsdag 4 mei. Tevens heeft de firma Chrisal een schenking gedaan van 500 euro om de barbeque mee te helpen sponsoren, waarvoor wij hun zeer dankbaar zijn.

Na onderling overleg en de wens van Interkoi om het produkt zo betaalbaar als mogelijk op de markt te brengen, is er een sterke prijs naar boven gekomen: 14,5 euro/liter. De verpakking is gebaseerd in bussen van 5 liter, ofwel € 72,50 voor een bus van 5 liter.

Op de lancering op 4 mei, heeft interkoi tevens een prachtige promotie kunnen afdwingen in de vorm van een éénmalige korting van zo maar eventjes 10 euro + een dosseerpompje gratis. Deze dosseerpomp zorgt ervoor dat je telkens de juiste hoeveelheid kan toevoegen zonder het produkt te contamineren.

Algemene informatie en gebruik van PIP

1. Wat is PIP – Probiotica In Progress?
De PIP producten zijn een nieuwe generatie onderhoudsproducten, waarbij goede
bacteriën worden gebruikt om het risico op aanwezigheid van slechte micro-organismen te verlagen.

2. Wat zijn probiotica?
Dit is een term die gebruikt wordt voor veilige, goede bacteriën die een gezondheidsbevorderend effect hebben op mens en dier.

3. Hoe werkt PIP Pond Plus?
Via PIP Pond Plus worden goede bacteriën in het water gebracht die onmiddellijk alle overbodige voedingsstoffen wegwerken, die anders ter beschikking staan van ziektekiemen. Aangezien de PIP-bacteriën heel actief zijn, zullen ze het watersysteem domineren en zorgen ze voor een gezonde en stabiele microflora.

4. Is PIP Pond Plus een ontsmettingsmiddel?
Neen, er is geen enkel afdodende werking op andere bacteriën. Zodoende kunnen ze geen aanleiding geven tot resistentie onder de ziektekiemen.

5. Wat doet PIP Pond Plus voor mijn vijver?
Pip Pond Plus zorgt voor een goede microbiële samenstelling van uw vijverwater. De biofilm die in vijvers gevormd wordt en zorgt voor vertroebeling van het water, vervuiling van de filter en ontwikkeling van ziektekiemen, wordt op korte termijn afgebroken. Het resultaat is een heldere en zuivere vijver met een gezonde en hygiënische samenstelling van het water.

6. Moet ik andere bacteriën toevoegen als ik PIP Pond Plus gebruik?
Neen, de beste werking met PIP Pond Plus wordt bekomen wanneer er geen andere toevoeging meer gebeurd. De PIP bacteriën stimuleren bovendien de vereiste stikstofcyclus in de filters. Indien door omstandigheden medicatie toch vereist is, wordt aangeraden meteen na de behandeling PIP Pond PLUS toe te voegen om de microflora snel stabiel te krijgen.

7. Is PIP Pond Plus veilig voor mens en milieu?
PIP Pond Plus is neutraal, onschadelijk, volledig biologisch afbreekbaar, niet corrosief, niet schuimend en niet brandbaar. Het is een volkomen veilig product voor mens en dier.

8. Wat als ik stop met PIP Pond Plus of het gebruik onderbreek?
De probiotische bacteriën in de PIP producten koloniseren de omgeving en zorgen voor een stabiele microflora. Ze vertonen daarbij een nawerking van enkele dagen, maar een frequente aanvoer van nieuwe PIP bacteriën is noodzakelijk om de werking optimaal te houden. Een onderbreking van langer dan 14 dagen wordt niet aangeraden.

9. Wat zijn de gevolgen van een overdosis PIP Pond Plus?
Een te geconcentreerd gebruik van de PIP producten zal enkel aanleiding geven tot een hoger aantal goede bacteriën. Dit heeft enkel positieve gevolgen en zorgt voor een langere nawerking van de producten.

10. Hoe worden de PIP Pond Plus producten best gestockeerd?
Gezien de aanwezigheid van levende probiotische bacteriën in de producten is een opslagplaats met een temperatuur van 10°C tot 30°C aanbevolen. Direct zonlicht wordt afgeraden.

Product informatie:
PIP Pond Plus is ontwikkeld en getest in samenwerking met de Universiteit van Gent. PIP Pond Plus is getest bij:
Interkoi in Arendonk
Marks Koi in Meeuwen

Gebruik van PIP Pond Plus:

Opstart:
Dagelijks 50 ml PIP Pond Plus per 1000 liter water en dit voor 7 opeenvolgende dagen

Onderhoudsdosis :
Bij normaal gebruik: Wekelijks 15 ml PIP Pond Plus per 1000l water
Bij vervuild water : Wekelijks 50 ml PIP Pond Plus per 1000l water
Een frequente toediening van een kleine hoeveelheid PIP Pond Plus zal betere resultaten
met zich meebrengen dan een zeldzame toediening van een groter volume.

Adviesverkoopprijs: € 14,50/liter
Doseerpomp: € 3,00

VERMITS DE PRODUKTIE NOG NIET OPTIMAAL OP GANG IS, WORDT ER GEVRAAGD OM BIJ EVENTUELE INTERESSE REEDS DOOR TE GEVEN OF JE HET PRODUKT WIL MEENEMEN OP 4 MEI. AAN DE HAND VAN DEZE VOORVERKOOP KAN ER REEDS EEN INDICATIE GEGEVEN WORDEN VAN DE HOEVEELHEID DIE ER MOET GEPRODUCEERD WORDEN.

OP 4 MEI KOST EEN BUS VAN 5 LITER SLECHTS 62,50 EURO, INCLUSIEF DE DOSSEERPOMP TER WAARDE VAN 3 EURO


Reacties

23 reacties tot nog toe

Graag 1 bus voor mij,fijne dag gehad gisteren ?



Willem

willem on 28/04/2008 09:49

Hoe lang kun je de inhoud bewaren onder de voorgeschreven condities?

Brian

Brian on 28/04/2008 10:56

Houdbaarheid is onbeperkt. De meer wetenschappelijke ondersteuning wordt later nog beter onderbouwd.

luc on 28/04/2008 13:31

de prijs valt zeer goed mee,voor mij 2 bussen van 5 liter

rudy on 28/04/2008 16:20

Voor mij mag je ook 1 bus noteren Luc

Tot zondag

Bert

bert pocquet on 28/04/2008 17:46

Graag voor mij ook een bus van 5 Liter.

Wim on 28/04/2008 20:39

Beste Luc/rini
1.Hoe reageert PiP in een vijver waarin zout word gebruikt?
2.Hoe te handelen met ozon/u.v. (ik neem aan uit,zo ja hoe lang en hoe te handelen
als je wekelijks een dosis aan je vijver wil toevoegen ? )
complimenten voor de website,de column van rini,en de vissen .
reserveer voor mij vast 1 a 2 bussen afhankelijk van het antwoord , haha
Groeten ,Bart

bart on 28/04/2008 21:10

Wat die zouten betreft, een beperkte hoeveelheid kan geen kwaad, de Bacillus Bacteriestammen kunnen daar wel tegen. Er moet wel opgelet worden dat het geen zouten betreft die vrij chloor afscheiden in water, dan werkt dat als biocide en dat is helemaal niet te combineren met onze producten. Maar dit zou bekend moeten zijn...

luc on 28/04/2008 22:04

De Bacillus Bacteriestammen waarover je spreekt, Luc, zijn dat hoofdzakelijk de Bacillus Stubtilis?

DIRK on 30/04/2008 13:42

Dirk, dit is het geheim van de smid. Er is veel geld en effort gestopt in de ontwikkeling van dit product, zodat er geen mededeling gedaan wordt welke Bacillus stammen dit zijn.

Rini on 30/04/2008 20:26

Ben weer terug from Vegas!!!!!!!!!!!! Helaas Luc niets gewonnen maar doe mij ook maar een bus. Stuur je nog een mailtje met overige wensen!
mvg
Ton

Ton on 01/05/2008 15:18

Hoi Luc,

zeker het proberen waard, graag 2x 5 liter voor mij,

groeten Dennis

Dennis van de wetering on 01/05/2008 20:53

hoi luk, ik heb pip pond gekocht voor mijn koi vijver, ik ben nu 7dagen er mee bezig, de vijver wordt steeds groener is dat normaal??? zie geen vissen meer zwemmen, heb vandaag de uv lamp terug aan gezet, mijn vijver is maar 5000liter heb iedere dag 250 ml te gediend 7 dagen lang maar ik heb nog zeer groen water, graag U oordeel grt uit maastricht.

marcel on 26/06/2008 06:56

Ik gebruik sinds een een week of 3 ook PIP en mijn vijver is super helder geworden. Ik ben dus erg tevreden! Ik zou alleen graag willen weten of je de UV-lamp gewoon altijd aan kan houden, ook bij het toedienen van PIP? Verder ben ik benieuwd of je helemaal geen GH of KH toevoegingen hoeft te doen als je PIP gebruikt en je kraanwater een GH en een KH heeft van ca. 5??

Ik hoor graag van jullie.

Groet Richard.

Richard on 28/06/2008 17:31

Wanneer het een gewone UV betreft kan die aanblijven, indien nodig. De normale UV doet niets met de Bacillus-bacterien. Is het een zware UV, zoals de Bio-UV, dan moet deze uit. Die doodt namelijk 90% van de organismen die langs de lamp gevoerd worden.
Er zijn in de testfase geen invloeden aangetroffen op GH en KH waarden. GH en KH van 5 is trouwens prima, maar niet lager laten zakken.

rini on 28/06/2008 18:14

Beste Luc/Rini,

Bedank voor je reactie hierboven. Wat ik nog wou vragen over het gebruik van PIP, is of je helemaal niks meer hoeft toe te voegen en wanneer je dat wel doet of dat dan nadelig op het PIP werkt? Dus concreet wanneer ik KH en GH poeder toe ga voegen, gaat je PIP dan minder goed werken? Ik heb het idee dat het zwart van mijn showa´s namelijk minder aan het worden is, omdat mijn GH van 7-8 naar 5 is gezakt, omdat ik niks meer toevoeg. Ook lijkt het of mijn planten minder groeien, omdat mijn KH van 7 naar 5 is gezakt? Wat zou je adviseren? En maken deze waarden ook nog veel uit voor de groei van mijn koi?

Groet Richard.

Richard on 30/06/2008 22:37

Algemeen wordt aangenomen, Richard, dat een lage GH positief is voor de ontwikkeling van het hi en voor de groei. Een lage GH is echter minder voor het sumi en het shiroji. Een lage GH (minder mineralen e.d.) is eveneens niet zo goed voor de planten (worden geel ipv groen). KH doet niet meer dan het bufferen van de pH en daarvoor is een KH van 5 voldoende. Zoals gezegd: wij hebben niet vast kunnen stellen dat PIP invloed heeft op deze waarden en ik verwacht niet dat GH toevoegingen kwaad kunnen.

rini on 30/06/2008 23:43

Marcel, in PIP zitten o.a. enzymen die het vuil in de vijver verteren. Waarschijnlijk is dat de reden dat het water kleurt, omdat het vuil nu een opgeloste staat heeft bereikt. De een heeft daar meer last van dan de ander, afhankelijk van het aanwezige vuil in de vijver. Nu je aan de onderhoudsdosis begint, zou het water straks helderder moeten worden.

rini on 30/06/2008 23:50

Hoi met marcel bedankt dat je mij op mijn vraag heb beantwoord, wat ik jou nog graag wilde vragen, ik ben nu 2 weken pip aan het gebruiken, normaal zit mijn filter helemaal vol met muggen en kleine wormpjes nu zie ik helemaal niets is dat normaal??? bij 2 weken pip gebruik.

marcel on 02/07/2008 08:02

Rini bedankt dat je mijn vraag hebt beantwoord, ik zal nog wat geduld moeten hebben, wat ik ook niet kan begrijpen zins ik met pip ben begonnen heb ik in mijn filter geen muggen meer en ook geen kleine wormpjes meer, is dat normaal??? laat mij daar iets over weten, bedankt grt uit Maastricht.

marcel on 03/07/2008 10:14

hoi Marcel. Ik ken uiteraard je vijver niet, dus ik moet een beetje gokken met mijn antwoord. Van muggenlarven e.d. is bekend dat ze slib en modder, zeg maar organisch vuil, nodig hebben om zich te ontwikkelen. De meeste muggenlarven schepten we vroeger voor het vissen altijd bij waterzuiveringsinstallaties en uit zwaar vervuilde beekjes. Hoe smeriger het slib, hoe meer witte en rode muggenlarven er zaten. Ik vermoed dat je vijver nu langzamerhand zuiverder aan het worden is en dat de condities voor muggenlarven achteruit zijn gegaan.
PIP brengt primair de aeromonas en e-coli bacterien van 100% tot 15% terug. De bacteriedruk neemt dus geweldig af. We mogen aannemen dat ook andere pathogene bacterien zoals pseudomonas en colmnaris evenredig afnemen. De enzymen in PIP zorgen voor een versnelde afbraak van organisch vuil, wat de oorzaak is van de vertroebeling van het water. Dit trekt bij. We hebben ook veel reacties gehad dat PIP de algen reduceert.
Inderdaad, eventjes geduld oefenen en het gedrag van de vissen goed monitoren.

rini on 03/07/2008 15:16

Hallo Rini en Luc, sinds 6 dagen gebruik ik pip volgens voorschrift. Ik heb op de verpakking niets gelezen over de UV lamp wat ik dan betreur na het lezen van jouw reactie. Gelukkig heb ik hem uit voorzorg uitgezet. Ik heb een "zware" velda 55 watt lamp en pomp daar 9 m2 langs richting sieve met trickle. Is dat zwaar? Waar ligt de norm? Hoe verhoud het produkt zich met tricklefilters? Wordt het hierbij ook naar verloop van tijd weer helder? Ook bij mij zijn de muggenlarven en wormen verhuisd uit de sieve, daar zijn afstervende algen voor in de plaats gekomen met erg troebel geel/groen water in de vijver. Ook de eerste reactie van mijn vissen was erg schrikken met vervolgens paai gedrag, deze reactie's zie ik normaal in de zeldzame gunstige periodes.. of wanneer ik de vissen behandel met halamid. (Ook dit geeft het water een vettig gevoel en brengt bacterië en o.a. stip om zeep.) Vandaag keken de vissen mij weer aan na het doseren van pip alsof ze willen zeggen: waar ben jij mee bezig.. kan dat komen door de geur van pip? Hebben jullie daar ervaring mee?

Nu zijn ze aan het hangen (staart omhoog) en sommige die altijd levendig waren liggen opeens zorgwekkend op de bodem.
Ik heb pip gebruikt omdat ze last hebben van een terugkerende bacteriële kieuwinfectie en/of ich. En dus wil ik de vissen niet blootstellen aan multibehandelmethoden.Ik geloof in een natuurlijk evenwicht en koop normaal geen toevoegingen maar wil ze wel "van de vlooien af" helpen. Als het inderdaad zo is dat het ziekte verwekkers sterk reduceerd ben ik diep onder de indruk. Het is tenslotte nog gezond voor de vis ook! Maar om er elke maand 100 € aan uit te geven? Daar kan ik een jaar lang het water 40 x 20% voor verversen. Wat nu ook met pip een erg duur geheel gaat worden omdat je naar alle waarschijnlijkheid meer moet nadoseren!? En dan moet het ook nog werken naar mijn verwachting. Een $ proffessor hoop ik niet te treffen wel wonderen. Ik wens ze in ieder geval alle succes toe met het ontwikkelen van een betaalbaar produkt dat watergespuis uitbrand en tevens gezond is voor onze beestjes. Houden we nog wat geld over om die prachtige vis te kopen.

Frans on 09/07/2008 00:35

Hoi Frans. Jouw UV lamp is niet zwaar in de zin van de straling die hij afgeeft. Deze Velda heeft totaal geen invloed op de Bacillus-bacteriën. Je bent nu langzamerhand toe aan de onderhoudsdosering en afhankelijk van de hoeveelheid vuil en algen in je vijver trekt het water straks weer helder. De kleuring komt van het opgeloste vuil en de algen die oplossen. Als vissen hangen zoals je omschrijft, hebben ze in negen van de tien gevallen parasieten. PIP verlaagt de bacteriedruk zodat de kans op gatenziekte door aeromonas sterk verminderd wordt. Bestaande infecties moeten passend behandeld worden. Mogelijk door antibiotica. PIP doet niets aan parasieten, tenminste niet direct. Indirect zorgt de verbeterde microbiologie voor een beter imuunsysteem van de vis, maar dat gaat niet van vandaag op morgen. Witte stip is goed te behandelen met FMG, maar wel ten minste 2x behandelen. Tijdens deze behandeling is het niet verkeerd om even met PIP te stoppen. Ik heb niets van doen met de prijzen en ik weet niet hoe groot je vijver is, maar een gemiddeld vijver van 20 kuub vraagt een nadosering per maand van 4x 300 ml = ongeveer 15 euro per maand.

rini on 09/07/2008 20:25