Rini ontwaakt uit zijn nachtmerrie.

Rini ontwaakt uit zijn nachtmerrie.Na maanden geploeter, gesakker, tegenslagen, constant gemopper en slapeloze nachten is vandaag dan toch het moment aangebroken: Rini is klaar met zijn vijver en kan eindelijk zijn geliefdkoosde visjes loslaten vandaag.

Niet allemaal wel te verstaan, want de vijver is nog niet volledig ingedraaid. Vandaag was het de beurt aan Domino, RinRyu en Bessie om zich in de luxe van een grote uitzwemvijver van 15 m. te laten verwennen. Ik heb een 15 tal filmpjes gedraaid om jullie voldoende informatie te geven zodat je het moment suprème ook zoveel mogelijk zelf mee kunnen beleven.

Nog even vermelden dat er veel discussie was over het meten van de koi op de show in Hilvarenbeek. Alle koi werden veel te klein gemeten, en dit was niet alleen bij ons. Om alles nog eens goed te controleren hebben we alle koi vandaag nog eens nagemeten. Bessie was precies 80 cm, en dit stond ook op het certificaat vermeld. (Hilvarenbeek mat 77 cm). RinRyu was 87 cm, en zij was verleden jaar 85 cm doorgegeven, dus dat klopt. Domino heeft Rini wel 2 keer nagemeten en hij was 93 cm, terwijl ze 87 cm gemeten was in Hilvarenbeek.

De volgende weken zullen er telkens 1 koi bijgezet worden, en na 7 juni zullen de tosai van Momotaro hun gang kunnen gaan in Rini zijn vijver. Er zullen dan in totaal 7 Jumbo en 2 tosai in de vijver rondzwemmen. Eén Jumbo van Yamatoya zal echter in Arendonk blijven totdat de show van Hasselt is afgelopen, want die willen we daar inzetten. Dit maakt op een vijver van 40 m³ dat ze ieder 4-5 m³ ter beschikking hebben. We zullen de tosai goed meten en opvolgen en zien of we er wat van kunnen maken in de loop van dit jaar. Onze grootste aandacht zal naar Domino gaan, want wij willen vooral aan de huidkwaliteit gaan werken en proberen ze naar de 100 cm te begeleiden. We hebben het gevoel dat we dit kunnen….

Om terug te komen op de show in Hasselt… Wij zullen in Hasselt aanwezig zijn, maar zullen onze grote kanonnen niet inzetten. We hebben nog geen selectie gemaakt, maar de koi die we in Hilvarenbeek hebben ingezet, gaan niet naar Hasselt. Of we naar Arcen gaan is nog niet zeker…..

Filmpjes voor de liefhebbers:

Rini's vijver-01
Rini's vijver-02
Rini's vijver-03
Rini's vijver-04
Rini's vijver-05
Rini's vijver-06
Rini's vijver-07
Rini's vijver-08
Rini's vijver-09
Rini's vijver-10
Rini's vijver-11
Rini's vijver-12
Rini's vijver-13
Rini's vijver-14
Rini's vijver-15
Rini's vijver-16


Meer afbeeldingen

Reacties

18 reacties tot nog toe

Wat een genot om te zien zeg...de eerste 3 zijn aangekomen...en wat voor 3...
stuk voor stuk prachtige jumbo's!
wat zal je genieten nu Rini....

Matthijs on 22/05/2009 18:56

Dag Rini,

Ziet er goed uit ,geniet ervan

gr patrick

patrick on 22/05/2009 19:02


Hoi Rini .

Eerst willen mijn vrouw en ik je feliciteren met een prachtig resultaat.
We hebben vanmiddag je paradijsje mogen aanschouwen ,en hebben dit met groot plezier gedaan.
Het geheel is een oase van rust ,en tegelijk zeer volwassen .
De koi stralen gewoon ,maar dat is in deze vijver geen probleem ,omdat alles in evenwicht is .
Ik heb wel eens mijn bedenkingen over ondiepe gedeelte,s in de vijver maar heb vanmiddag gezien dat dit ongegrond is ,wat is het een schitterend gezicht om hier die jumbo,s over heen te zien schuiven .
Ook het hele filter gebeuren is een knap staaltje techniek,en keurig aangelegd .
Wij kunnen niet anders doen dan een groot compliment maken ,en hopen dat we dit prachtige geheel nog eens op volle bezetting mogen aanschouwen .
Nog heel veel mooie koi uurtjes gewenst .

Riny en Ben .

Ben en Riny on 22/05/2009 19:20

Wat een rust straalt hier van uit! En wat zullen de dames zich heerlijk voelen hier! Ziet er fantastisch uit Rini! Het grote genieten kan gaan beginnen!

mvg
Ton

Ton on 22/05/2009 19:42

Hoi Rini, je hebt de max gehaald uit de tuinruimte naar waterpartij toe. Het is als een stromende beek die je laat genieten van al dat moois. Prachtige karperlijven die klieven door de , in mijn ogen, rustieke groene omgeving van je vijver. Een lust om gezapig een heerlijk wijntje te nuttigen bij het aanzicht van een plekje hemel op aarde.
Ja koivrienden, ik ben al 21 ja

willy on 22/05/2009 20:50

Te dikke vingers en sneller willen zijn dan we kunnen heeft onze tekst onderbroken.Al 21 jaar trachten we koi in de beste omstandigheden te verzorgen, en met redelijk succes, maar dit plaatje geeft het gevoel van summum. Ja Rini, zowel naar vijver, als naar installatie, inkadering en natuurlijk koi.... een dikke proficiat.

willy on 22/05/2009 20:54

Watertanden ! :)

Jeroen on 22/05/2009 20:56

Geweldig moment om de eerste jumbo's terug thuis te zien zwemmen .
Ziet er allemaal super uit daar in Hilvarenbeek .
Denk dat de volgende keer wanneer ik naar Breda ga, mijn stuur eerder gaat afdraaien richting Hilvarenbeek .Ben ontzettend benieuwd dit allemaal live te zien .Knap eindresultaat Rini

Marcel on 22/05/2009 21:04

Hoi Rini,

Top geworden die vijver!
Leuk om vandaag de vissen eens live te kunnen zien.
En dan in zo'n vijver terecht komen,komt helemaal goed!
Veel fijne uurtjes toegewenst,en die Domino,wat een kanjer....

mvg Jack en Corina.

jack on 22/05/2009 21:31

he Riny,

Ik heb genoten van de filmpjes en ik vind je vijver prachtig,hoop dat je er veel plezier aan zal beleven.Ben benieuwd of je rustig zal slapen vannacht want de eerste nacht met vis in een nieuwe vijver.Ik vind het altijd spannend.
Welterusten.

marco on 22/05/2009 21:52

Geweldig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

willem on 22/05/2009 22:42

fantastisch echt geweldig
die 3 grote reuzen ziet er perfect uit
geniet er van

gerrit on 22/05/2009 23:13

Hier zijn nauwelijks woorden voor, zo indrukwekkend!
Sluit me dan ook volledig aan bij Willy en al de overigen.
Verduiveld moeilijk om hier niet jaloers op te worden, althans wat mij betreft.
Hopelijk gaan de jumbo's geen last ondervinden van het nieuwe vijver syndroom.

Heel veel geluk en geneugte ermee, Rini.

Martin on 23/05/2009 01:12

zo Rini, het genieten kan beginnen. bedankt voor de foto en filmreportage, op die manier kunnen we een beetje meegenieten. echt een langeafstandbaan voor de koi, welke mooi uitkomt op foto 5.

wat een geweldige vijver en aan het zien genieten de dames er nu al van. succes met het bijvoegen van de overige koi en hou ons op de hoogte.

stephan on 23/05/2009 09:46

Bedankt allemaal voor de complimenten. Ongetwijfeld zal er nog een aantal ups en downs volgen voordat de vijver ingedraaid is. De eerste nacht zijn ze echter goed doorgekomen zonder te springen. Af en toe happen ze lucht en trekken ze luchtbellen, maar dat past in het acclimatiseringsproces. De eerste korrels worden met gretigheid gegeten, maar we houden het voorlopig karig met voeren.

rini on 23/05/2009 22:00

Rini,Luc
helemaal geweldig en een prachtige reportage.
prachtig dat jullie dit alles weer met ons delen.

Geerard on 24/05/2009 15:13

Gefeliciteerd Rini, een werkelijk prachtige vijver. Ik heb even een paar filmpjes op YouTube bekeken. Ik hoop dat je vissen het goed doen en alleen nog zullen winnen in pracht.

Peter on 24/05/2009 18:01

superrrrrrrrrrrrr