Sanke nr. 35
DEZE SANKE IS VERKOCHT" />

Sanke Momotaro nr.35-35 cm.

Sanke Momotaro nr.35-35 cm.De sanke van vandaag is helaas een hele dure geworden. Blijkbaar behoorde zij tot de favorieten van meerdere mensen, want er werd serieus op geboden. De beoordeling is ditmaal verzorgd door Ingrid. Indien er nog mensen zijn die zich geroepen voelen om een beoordeling te maken, stuur me dan een mailtje....
Bekijk ook altijd eerst het filmpje: Sanke nr. 35
DEZE SANKE IS VERKOCHT

We gaan van deze auction tosai sanke eerst op zijn Japans de positieve punten beoordelen. We beginnen bij haar mooie torpedovormige body, als je niet zou weten dat dit een tosai is van 8 maanden, zou je haar ook ouder kunnen schatten. Is mij namelijk overkomen toen ik een foto van haar kreeg en aan Luc vroeg of dit een nisai was! Wat mij aan deze tosai opvalt is al haar stevige Ozutsu. Haar mooie langgerekte hoofd en langgerekte kieuwplaten wat duidt op een grote groei in de toekomst. Haar ogen staan mooi geplaatst en wat ik persoonlijk erg mooi vind dat er geen andere kleur op de ogen zit.

Het beni is mooi diep en al veel verder dan menig andere kohaku. Dit ligt puur aan de bloodline en heeft niets te maken met het feit dat zij al "klaar" is, in tegendeel zelfs. Sumi is nu nog in ontwikkeling en moet er later goed dik als natte zwarte lakklodders op komen te liggen. En is nu nog niet op zijn mooist, zou ook niet goed zijn als dit wel het geval zou zijn. Het sumi ligt voor het grootste gedeelte op het shiroji en dan spreken we van tsubo sumi en dat is een pré voor een sanke. Ik ben bijna zeker dat zij een net eender sumi patroon krijgen als haar moeder.
Kiwa ziet er al prima uit en sashi is nog niet helemaal klaar, maar dat komt zeker goed. Het patroon is zeer aantrekkelijk met haar mooie maruten vlek op het hoofd, de hi patronen zijn mooi evenredig op het lichaam geplaatst. Odome is zeer goed, niet te groot en niet te krap tot de staartaanzet.

Misschien het enige kleine minpuntje is wellicht het iets kleinere hipatroon wat nu rechtsvoor wat "rommelig" toont, maar ik verwacht eigenlijk, je kan het eigenlijk al zien, dat daar een lakzwart sumi plek tegen aan gaat liggen.

Geef deze nu nog kleine tategoi dame een of twee jaar een zomer in de mudpond dan zal je niet weten wat je overkomt als zij vanuit Japan aankomt. Ja, voor mij is zij een mooie waardige offspring van haar MOMOKO moeder....

Beoordeling: ingrid

DEZE SANKE IS VERKOCHT

Meer afbeeldingen

Reacties

17 reacties tot nog toe

SuperSanke. Goede beoordeling Ingrid.

rody on 04/04/2008 07:39

Dank je Rody, was ook niet zo moeilijk met dit prachtige exemplaar, ze heeft een overvloed aan positieve punten en ik ben natuurlijk puur een sanke fan!!!

Ingrid on 04/04/2008 08:52

Ik ben niet puur een sanke-fan, maar elke showa of sanke waar je een fraai kohakuptroon in terugvindt, spreekt mij aan, zeker als het gaat om een klassiek vierstapspatroon, zoals bij deze sanke. Helemaal met Rody eens: leerzame en prima beschrijving Ingrid!

rini on 04/04/2008 11:43

Top gesproken Ingrid!
Geen woord is hiervan onwaar. Wat een pracht, en bedenk dat deze koi over een half jaar 55 cm. minimaal is en dan nog een jaar als er ruimte is in Japan... Wauw.. dan koop je een vis die op dat moment een winnaar is op diverse shows en zeker een prijs gaat voeren van rond de 15000-20000 euro als het niet meer is!
Is bijna een zekere investering!
mvg
Ton

Ton on 04/04/2008 17:15

Zeer nette omschrijving Ingrid. Bedankt alvast, zo krijgen de mensen niet steeds andere beoordelingen. Dit wordt inderdaad een goede sanke, en diegene die hem ondertussen gekocht heeft is de juiste man om deze op de goede manier groot te krijgen.

luc on 04/04/2008 17:53

Geen dank Luc, en van harte gefeliciteerd aan diegene die deze prachige sanke heeft aangekocht...een hele goede inverstering voor de toekomst zoals Ton als bewoordde..
We krijgen denkelijk toch wel van tijd tot tijd prachtige updates van haar te zien op de site Luc?

mvg,
Ingrid

Ingrid on 04/04/2008 18:58

Ik denk het wel Ingrid, want de persoon die hem gekocht heeft, ken jij ook. Maar hij moet zichzelf maar bekendmaken aan jou.

luc on 04/04/2008 20:44

She's a beauty...echt een sublieme sanke..ook hier sankeliefhebber in hart en nieren..en erg moeilijk om zo'n goede sanke te vinden!
Ingrid...hele goede beschrijving! jij mag dit vaker doen ;-)

Matthijs[interkoi zwolle] on 04/04/2008 21:13

Ik weet al dat het een plaatje wordt in de toekomst! De nieuwe eigenaar is een liefhebber in hart en nieren... p.s. ik ben het niet (de nieuwe eigenaar dus) :-)

Ton on 04/04/2008 21:19



Ja ja , mijn eigenwijze ventje kon het weer eens niet laten.
Hemel en aarde bewogen om zijn zin te krijgen, als Ben ergens voor gaat is hij niet te stoppen.
En als ik heel eerlijk ben , moet ik zeggen dat ik er ook heel blij mee ben met zo'n beauty.
Nu is het mijn beurt , dus de volgende word zeker een showa :-)


Ingrid
Bedankt voor de lovende woorden , zeker zullen we alle koi lovers op de hoogte houden over de ontwikkeling.

Ton
De nieuwe eigenaar is inderdaad een liefhebber in hart en nieren en heeft er dan ook veel voor over om zijn dromen te verwezenlijken.

Met vriendelijke groeten Riny (ook namens Ben)

Riny en Ben D on 04/04/2008 22:09

Alweer een zeer goede kwaliteit koi voor Ben en Riny.
Ingrid,mijn complimenten je beoordeling klopt tot in de puntjes.

Willy on 04/04/2008 22:36

Haha, muntje valt Ben & Riny, van harte gefeliciteerd jongens, ze komt zeker goed terecht bij 2 van die fanaten, eentje iets erger als de ander....mag je raden wie?

Ben je hebt zeker net als ik voor onze aankoop van Big Rose moeten praten als brugman voor zo'n exemplaar, we mogen onze handen dichtknijpen met zulke partners.....ik ben dat zeker, meestal ben ik de animator voor een nieuwe koi.....dus volgende keer mag Riny kiezen.SMILE!


gr,
Ingrid



Ingrid on 05/04/2008 09:42

Wat is dat toch op deze site en bij deze dealer, Riny1, Riny2, Rini..... pfff Vermoeiend hoor :-)

Ton on 05/04/2008 11:31

Ton, Rini in dit verhaal, is de vrouw van Ben. Niet te verwarren met de Rini van Interkoi. Dan valt normaal alles op zijn plooitjes.

luc on 05/04/2008 18:43

Het is ook verwarrend hoor Ton,

Het is Rini met een i van Interkoi en het is Riny met een y van Ben Doorakkers, eentje lettertje verschil maar....!

gr,
Ingrid

Ingrid on 05/04/2008 19:27

Ja gelukkig weet ik dat wel maar kan me voostellen dat sommige mensen aardig in de war raken :-)

Ton on 05/04/2008 19:59

Haar naam word MASAMI 成美
From Japanese 成 (masa) "become" and 美 (mi) "beautiful".

Ben en Riny on 06/04/2008 14:14