Slechts 1 koi te pakken kunnen krijgen.

Slechts 1 koi te pakken kunnen krijgen.Het is wel niet de minste, maar ook niet de goedkoopste, want ik had Brian een vrijgeleide gegeven om deze te kopen.

Het is sanke nummerke 63 geworden. Ze is wel top of the bill, en voor mensen die van deze kwaliteit houden, moet dit een lekkernij zijn. Ik hoop dat Ben en Rini even hun afzonderlijke mening willen geven via de reacties, maar een vijfstapper zoals deze kom je zelden tegen. Dit soort koi moet je nog 2 of 3 jaar in de mudpond laten. De Oyakoi is de door mij geliefde Momoko.

Volgens de informatie van Brian, was de veiling verschrikkellijk lang en duur. De bedragen waren ontzettend hoog en je kan je plezier wel op met deze prijzen. Van de crisis hebben ze blijkbaar voor dit soort vissen niet gehoord. Ik ben nog wel aan het onderhandelen over showa nr. 14 die door Brian is aangekocht voor een Chinese klant, maar of dit tot de mogelijkheden behoort, weet ik nog niet.

Graag uw mening of reacties op deze Sanke nr. 63 van Momotaro

De duurste koi waren
van de kohaku: nr. 3 dan nr. 22 en dan nr. 1
van de showa: nr. 3 dan nr. 1 en dan nr. 2 en 4 (zelfde prijs)
van de sanke: nr. 14 dan nr. 1 en dan nr. 4

Reacties

14 reacties tot nog toe

Hebben ze daar in Japan nog niet gehoord dat er een wereldwijde financiele crisis is? Een mooie aankoop Luc! Schitterend patroon, mooie brede kop, schone rugvin en gelukkig nog niet zo wit als op de foto... Op het filmpje kun je beter kijken als je een oordeel over deze koi wilt geven dan naar de foto.
Wel jammer dat er niet meer naar Interkoi hebben kunnen komen. Dit was wel een mooie serie!
mvg
Ton

Ton on 01/10/2009 12:41

hoi,

een schitterend patroon en fabuleuze huidkwaliteit heeft deze sanke. Volledig mijn smaak!! ik zou hem ,indien financieel mogelijk, ook zo kopen. Er is echter wel 1 ding;kan een kenner mij vertellen waarom het hoofd van deze koi als het ware lijkt te zijn opgeplakt alsof het een bouwpakket betreft? Het oogt erg vreemd namelijk.

veel geluk met deze vis gewenst aan de toekomstig eigenaar!!

arieboom on 01/10/2009 15:15

Hoi Luc .

Niet verkopen is mijn advies. 3jaar in de mudpond laten,en dan naar hier halen voor de show, tenminste,als je een grand champion wil.

Groetjes Ben.

Ben Doorakkers on 01/10/2009 18:17

Wat jij vooral ziet volgens mij Arie is de stand van de vinnen en de grootte van het hoofd. Door de stand van de vinnen en de ogen kan je zien dat deze koi de potentie heeft om echt groot te worden. De vinnen zijn als het ware in het midden van de koi geplaatst. Dit heeft betrekking op de lengtegroei. Een bouwpakket is veel gezegd, maar ik kan begrijpen wat je bedoelt. De ogen staan ook heel breed, wat erop duid dat de groeiverwachting heel hoog is.

luc on 01/10/2009 19:31

In welke doe het zelf zaak verkopen ze deze bouwpakketten ?

Frans on 01/10/2009 19:32

Hoi Arie .

Wat in jou ogen vreemd lijkt ,is het grote mooi rond gevormde hoofd .
Dit is gelijk waarom deze koi hoog scoort.Zeer vele koi hebben een te klein hoofd ten opzichte van het lichaam,bij sommige komt dat later goed omdat de beenderstructuur van het hoofd meestal langzamer ontwikkeld.als een koi dat op zo,n jonge leeftijd al heeft ,dan gaat men op zeker ,dat wil zeggen dat de kans dat het lichaam en hoofd later in evenwicht zullen zijn,vele malen groter is.
Maak daarbij de combinatie van de prachtbody die ze nu al heeft ,en een schitterende staartaanzet ,dan weet je zeker dat dit een zeer grote koi gaat worden 90+ .
Als je dan de aflijning bekijkt van het patroon dat op het hoofd zit,dit is zo scherp alsof het door een schilder met penseel aangesneden is,dit samen met beni dat van voor naar achter zo egaal en dik is ,dan kan het niet anders dat dit een koi is met zeer hoge toekomst verwachting.
Het was ook deze koi die per direct mijn hart had gestolen naar het zien van haar foto. soms moet je voorzichtig zijn met voorspellingen ,maar hier zou ik mijn centjes met een gerust hart op zetten .

Groetjes Ben.

Ben Doorakkers on 01/10/2009 20:11

Crisis kunnen ze niet de laatste tijd tijdens een veiling bij Momotaro
Het word elke keer gekker lijkt wel,onderschat de groeiende chinese markt niet.
Maar ja,jammer.Als we die kwaliteit willen,moeten we bereid zijn meer te gaan betalen.
Compliment met deze Sanke Luc!
Volgens mij heb je de toekomstige Grand Ghampion.Nog even geduld,komt goed!
Geloof niet dat ik ooit eerder zo'n nisai gezien heb met zo'n body,staartaanzet,en dan de grootte van dat hoofd.
Dit is wel echt Momoko,word wel heel groot.Heb het filmpje wel 10 gekeken...
zeer indrukwekkend.
Wat ik mij alleen afvraag,het hi lijkt erg dik erop te liggen.Het sumi komt gewoon op de juiste plaatsen op.Deze vis word gewoon erg groot,blijven het niet in verhouding te kleine hi platen als de vis zo'n slordige 95 cm word.Als hij niet mischien de 100cm grens passeert!?
Kan alleen maar hopen dat we haar in de toekomst vaker gaan zien.

gr.Jack




jack on 01/10/2009 21:10

hoi luc,

een zeer bijzondere aankoop !!!!
heel veel geluk ermee

michel

michel on 01/10/2009 22:05

hoi
aller eerst gefeliciteerd met deze fantastische nieuwe aanwinst.
geweldige lengte voor deze leeftijd van deze koi.
deze vis straalt macht maar toch tevens de elegantie van een sanke uit.
mooi aan de transparante vinnen is te zien wat een lange weg deze vis nog heeft
te gaan in zijn ontwikkeling. maar zoals bij alle vissen zit er ook bij een topper
wel een min puntje.zeker voor MIJ.ik vindt het hoofd te kort voor mij bestaat een goed hoofd uit.dat de lengte van het hoofd gelijk moet zijn aan de breedte van schouders.ik moet het deze foto doen en als ik dat zo op de film en foto bekijk is dit niet zo.nou ben ik natuurlijk wel een hollander he. die hebben altijd wat te z..ken.nogmaals mijn complimenten met deze fantastische vis. jammer dat ik maar stucadoor ben zonder bonussen anders had ik het wel geweten.
gr john

john de leur on 01/10/2009 23:33

Hoi Luc,

Slechts 1 koi (op een totaal van 113) te pakken gekregen, zoals je zelf zegt. Ik had rechtuit gezegd ook niet veel meer verwacht, gezien de kennelijk enorm groeiende Aziatische afzetmarkt van "nieuwe rijken"; crisis of geen crisis, dat voelen die gasten daar niet.
Vandaar ook dat ik me bij het kiezen van een top 3 of top 5 op basis van de fotoreeksen, die ik wel kwijlend heb zitten bekijken, nuchterweg onthouden heb (onder het motto, zoals reeds gezegd: dromen kan, maar dromen zijn bedrog); het had toch allemaal niet veel zin.
Niettemin van harte gefeliciteerd met deze superaankoop! Een hoogst uitzonderlijke sanke (vijfstapper met groot potentieel en subtiel sumi!), moet ik zeggen. Vraag mij op dit ogenblik alleen af wat je met deze koi op korte tot halflange termijn van plan bent. Ga je het advies van Ben misschien volgen?

Martin on 02/10/2009 00:08

Mijn hart zegt verkopen, mijn gevoel zegt houden. Ik zou hem ook kunnen verkopen in aandelen en er een interkoi Champion van maken, zodat we hem in eigen bezit kunnen houden, opvolgen en van genieten. Ik heb in ieder geval nog niet beslist.

luc on 02/10/2009 06:50

Luc, Wat je ook beslist: ik hoop dat deze sanke als ze er klaar voor is, naar België zal komen en dat wij haar allemaal in 't echt kunnen zien.

Ik vind 'r subliem. Zeer aansprekend en het enige wat ik kan denken is dat ik haar heel graag wil zien als ze 90 cm is. Want deze koi schreeuwt haar groeipotentie bijna de wereld in.

Gefeliciteerd!

Noëlle on 02/10/2009 07:36

bedankt voor de uitleg luc en ben. nogmaals...dit is een hele beste!!

arie on 03/10/2009 15:00

Bij mijn weten licht het breedste punt van een koi net achter de kieuwplaat,en dat is bij deze koi meer dan in orde .Wat sommige opvalt is het enorme hoofd op deze leeftijd,gezien dat zeer vele koi een te klein hoofd hebben als ze uitgegroeid zijn,vind ik dit een fantastiche kop ,sterker nog ,dit word een beul van een koi.
Zeker gezien het fijt dat deze koi enorm gaat worden is het maar goed dat het hoofd hier al op voorbereid is anders zou dit later ook aan de kleine kant zijn .
Als alles aan deze koi volgroeid is zal dit een geweldige verschijning zijn .

Groetjes Ben .

Ben Doorakkers on 03/10/2009 17:05