Special clients, special treatment.

Special clients, special treatment.Als je de nieuwsitems van onze japanreis hebt gevolgd, dan heb je misschien ook gelezen dat we 1 koi niet hebben kunnen filmen en fotograferen.

Het ging over een sanke van Sakai FF. Toen we bij Sakai FF bijna klaar waren met ons werk, moesten we nog een belangrijke sanke op de gevoelige plaat vastleggen. Het was echter al laat, en we konden de sanke niet vinden in de vijver waar ze normaal in zat.

Het personeel was helaas al weg, zodat we de volgende dag besloten om terug te komen. Dit was de Taniguchi dag. Helaas was het bij Taniguchi ook een hele zoektocht naar onze koi, waardoor het te laat werd om door te rijden naar de Sakai FF. Bovendien moest ik de dag erop mijn boekhouding in orde brengen en hadden mijn metgezellen een uitstap gepland naar het park van Okayama.

Toen bleek dat de enige dag die nog vrij was, een feestdag bleek te zijn in Japan, was het dus onmogelijk geworden om verder op zoek te gaan naar deze sanke. Ik heb dan ook de machine in werking gezet om achteraf foto's en filmpjes te maken, waarvan hier het resultaat. Tussen haakjes....ik zou dit ook gedaan hebben voor een koitje van 100 euro hoor...

Een heel gedoe om de eigenaar, die op dit ogenblik onbekend wenst te blijven, tevreden te stellen. Het is echter de moeite om deze sanke echter nog eens te laten zien. Als toemaatje was het Kentaro himself die de sanke persoonlijk bowlde zoals je kan zien op dit filmpje . Ik moet zeggen dat ik een goed gevoel krijg bij Sakai FF.

Het commentaar dat Kentaro geeft op deze sanke kan ik niet zo goed horen, maar ik denk dat het gemeend is, en niet voor commerciële doeleinden. Ik geloof dat hij zegt dat als het sumi opkomt, het een goede sanke zal worden met een bijzonder mooi patroon. In het filmpje zie je ook nog enkele andere sansai en yonsai, maar die zijn ook voor klanten die hun naam niet graag op de website zien verschijnen. Je ziet dat we vrij actief zijn momenteel met de Sakai koi.

Ik ben ondertussen de verscheping aan het regelen, en het is een hele bedoening. Nu maar hopen dat alles in orde komt.

Reacties

17 reacties tot nog toe

wow,erg mooie goede sanke!!!!!!!

pascal on 26/03/2014 08:00

Fantastische sanke! Ben benieuwd van wie deze is... Want ben enorm jaloers.. Echt een sanke waarvan ik kan dromen!

Matthijs on 26/03/2014 08:03

Oeps, het nog grotere werk. Einddoel in zicht ? Volgens mij is dit het mooiste wat je ooit hebt aangekocht. Benieuwd wie de gelukkige is.

john on 26/03/2014 08:15

Dit is nu eens een sanke waar je bijna niets aan kan afkeuren, behalve misschien de prijs. Gelukkig weet ik die niet, maar als men deze nog naar de 85 cm krijgt, dan is het laatste van deze sanke nog niet gezien. Schoonheid hoeft geen 90 cm te zijn.

david on 26/03/2014 08:18

Wat een lelijke sanke, dat heb ik nog nooit gezien. Ik zal me opofferen, en hem in mijn vijver zetten, dan is dat probleem ook van de baan.

marc on 26/03/2014 08:28

De eigenaar die nu onbekend wenst te blijven,
maar als de koi er is ook nog...?!

jack on 26/03/2014 10:15

Onbekend :) . Jaja zeker Luc .

Johan on 26/03/2014 12:52

een beauty zoals je ze maar zelden tegenkomt. Dikke proficiat aan de huidige eigenaar.

jeroen on 26/03/2014 13:53

Ja wat kan je nou zeggen over zo een sanke ,4j en 73 is al behoorlijk .
Je ziet zo al de kwaliteit van het beni en de ligging van het hi patroon is geweldig,wat ik ook mooi vind is dat er niet gretig geschilderd is met sumi .
Die wil ik wel eens zien als die bij interkoi zwemt (de koi komt toch naar interkoi he Luc ? )
Voor mij is het een GC want de 50% van de bouw is binnen haha .Het is ook plezierig om zo een koi te beoordelen want er zijn geen negatieve dingen te bespeuren .En de prijs daar zullen we maar NIET over zeveren zeker ! Het totaalplaatje is WAUW :)) .grtjs

paul on 26/03/2014 14:56

Geweldig mooie sanke !!

nico on 26/03/2014 15:09

Idd prachtige sanke. Zijn al de getoonde koi in het filmpje van Interkoi? Ik kan niet alle koi matchen met de koi die op de site staan.

Tom on 26/03/2014 16:19

goed lezen tom...niet voor het algemeen publiek... :(

luc on 26/03/2014 18:07

Pfff . . . pas terug thuis van een ganse dag ha

Martin on 26/03/2014 22:36

Oeps, blijkbaar willen mijn vingers niet zo goed meer mee, maar wat wil je na een dag van hard manueel labeur met hakbijl en kettingzaag.
Wat ik wou zeggen is het volgende, en ik begin hieronder opnieuw.

Pfff . . . pas terug thuis van een ganse dag bomen helpen kappen en verzagen bij mijn oudere broer (geen koifanaat, maar een echte 'houtworm' als het om brandhout gaat), en net dan zo'n nieuwsitem op uw bord gepresenteerd krijgen; opbeurend voor een sanke adept als ik is anders.

Een fantastische sanke inderdaad, echt eentje naar mijn smaak en mijn type, maar frustratie en jaloezie zijn jammer genoeg weer mijn deel, net als bij een vorig, min of meer gelijkaardig exemplaar van SFF van goed een jaar geleden dat ik toen ook gemist heb. Ik heb dan ook zo'n vaag vermoeden wie hiervan weeral de eigenaar is.

Knarsetanden, dat is zeker, maar uit sportiviteit wil ik de nieuwe eigenaar van deze droomsanke er toch een dikke proficiat en veel geluk mee wensen. Hopelijk zien we deze binnen enkele jaren nog eens terug.

Martin on 26/03/2014 23:14

Dan ben ik mis Martin , dacht dat die van jou was .

Johan on 27/03/2014 07:39

Luc, dat de eigenaar niet bekend wil zijn is iets anders dan de koi niet tonen op de website. Als het toch anoniem is dan waarom niet? Kunnen wij (het algemene publiek) ons ook verlekkeren aan al dat moois.

Tom on 27/03/2014 08:43

Ja Tom ik ben het er mee eens en de koi in levende lijve zien dat is NOG meer genieten .

paul on 27/03/2014 14:27