The battle of the experts

The battle of the expertsVandaag had ik besloten om de shiro's nogmaals te bowlen, vooral om een update te krijgen hoe de shiro's er nu uitzien.

Zoals verwacht zijn het toverballen en met een tussenstand wordt het toch iets makkelijker om ze uit elkaar te houden. Of Ben het geroken heeft of niet, maar hij stuurde me gisteren een mail met de vraag of ik aanwezig was vandaag om even langs te komen. Was ik weer blij....

Nog even vermelden dat de huidkwaliteit zeer goed was geworden, en de groei zeker positief. Ze werden aangekocht tussen 12-16 cm, en nu na een kleine 2 maanden was de kleinste 16 en de grootste (ook de dikste) 23.50 cm.

Ben versus Omosaki_01
Ben versus Omosaki_02

Alle shiro's samen

Ik heb dan nog even de moeite genomen om alle andere shiro's even naast elkaar te zetten, zodat je ze goed kan vergelijken. Plezier ermee, maar bekijk vooral de bijgevoegde filmpjes.

shiro 810038
shiro 810039
shiro 810040
shiro 810041
shiro 810042
shiro 810043
shiro 810044
shiro 810045
shiro 810046
shiro 810047
shiro 810048
shiro 810049
shiro 810050
shiro 810051
shiro 810052
shiro 810053
shiro 810054
shiro 810055
shiro 810056
shiro 810057

Meer afbeeldingen

Reacties

17 reacties tot nog toe

shiro's met nummer:810055 en810056 zijn toch zeer mooi hoor

RUDY on 21/01/2009 20:38

ik hoop dat ben gelijk heeft met de ontwikkeling van 810054
ziet er goed uit!

henri on 21/01/2009 21:31

Mijn complimenten Luc,prachtig in beeld gebracht .
Ik weet dat dit een hoop werk was,maar het mag dan ook gezien worden.
Dit is een stukje kijkplezier voor iedereen.

Ben Doorakkers on 21/01/2009 21:32

Maak je maar niet ongerust Henri, komt dik in orde.

luc on 21/01/2009 21:50

Bedankt Luc, leuk om weer een update te zien.
De shiros zien er goed uit.
En ook nog bedankt voor de dvd wat een prachtige vissen.
Groetjes Jurian

jurian on 21/01/2009 22:13

Bedankt luc en ben ziet er goed uit.
en ook bedankt voor dvd heb stukje gekeken erg mooi.

patrick on 21/01/2009 22:19

hoi luc,

de shiro's zijn net toverballen sommige zijn haast niet te herkennen
weet je toevallig hoe groot mijn nr 43 op dit moment is?

michel

michel on 21/01/2009 22:30

Hallo luc, bedankt voor de update van onze shiro, groeit goed zo te zien.
is absoluut een goede keuze geweest.
groetjes

Geerard on 22/01/2009 00:08

52 en 41 zijn toch zeer mooi hoor
groetjes Ben den Haag

ben du burck on 22/01/2009 00:28

@Michel: Nummerke 43 was de moeilijkste om terug te vinden. Hier hebben we zeker 10 minuten achter moeten zoeken. We hebben hem niet appart gemeten, maar hij behoorde niet tot de grootste, niet tot de kleinste. Ik zou zeggen 17-18 cm.
@Ben du burck: nummerke 52 is uitzonderlijk positief veranderd, een lust voor het oog met een zeer appart patroon en een mooie body.

luc on 22/01/2009 02:08

Je kan goed zien dat ze eerst even aan hun body aan het werken zijn geweest. Er is er geen 1 die magerder is geworden maar allemaal krijgen ze een echte koi body!

Ton on 22/01/2009 07:12

De tosai zijn goed gegroeid in 2 mnd in body en lengte, leuk om dit zo te volgen via de foto's., bedankt Luc..
Moet eerlijk zeggen dat de 2e en 3e keus van Ben, respectievelijk nrs. 56 en 55 ook heel goed geevolueerd zijn, ik vind ze persoonlijk beter dan de 1e keus van Ben, die een beetje gedrongen oogt, wel een super huidkwaliteit!....zo zie je maar dat iedereen een andere benadering heeft vwb. tosai En ik denk dat nr. 48 nog wel eens voor een verassing kan zorgen! nu misschien een lelijk eendje, in de toekomst een hele mooie zwaan...
Luc, komt er ook een update filmpje en foto van nr. 810026?
Groet
Ingrid

Ingrid on 22/01/2009 10:16

@Ingrid: was niet van plan een update te maken van deze koi. Ze doet het bijzonder goed, en wordt alleen maar mooier, maar als je interesse hebt, wil ik dit wel eens doen hoor...Zal er deze namiddag eens aan proberen te denken...

luc on 22/01/2009 10:55

Wacht maar even Luc, misschien komen we as. zaterdag langs bij je..

groetjes

Ingrid on 22/01/2009 11:27

hoi
voor mij favoriet 52 gevolgt door 42 .
leuk om te volgen luc. en ik weet het is echt
een hoop werk.

john de leur on 22/01/2009 19:28

Beiden helaas al verkocht John. Al moet je eens goed naar 810055 kijken, die maakt ook indruk hoor. Het meest verbaasd was ik om de 42 te zien...wat een verandering en wat een prachtige shiro...de moeite om te bowlen.

Wat ons vooral interesseerde was de opkomende of veranderende motoguru bij deze omosakootjes, niet normaal. Ook het opkomen van het sumi is quasi onvoorspelbaar, maar zelfs ook het sumi dat weggaat....

Ik moet ook wel toegeven dat de keuze van Ben serieus indrukwekkend is, terwijl de keuze van Omosako meer de final touch heeft. Ze blijven qua lengte in elkaars buurt, maar ik wil nog even afwachten vooraleer ik er een mening over geef welke ik de beste vind.

luc on 22/01/2009 19:35

hoi
luc heb nog even gekeken naar koi 55. is ondanks dat hij niet verkocht is een
hele goede shiro. als ik zie hoe het sumi terug trekt naar de schubrand toe. is dit voor mij een teken van heel goed sumi. als deze vis buiten komt in een goede vijver komt de body ook weer in normale proportie.waardoor hij alleen nog maar beter wordt.

john de leur on 22/01/2009 21:43