Tijd is een relatief begrip.

Tijd is een relatief begrip.Gezellige dagen vliegen zo voorbij, zo ook 12 december 2010.

Het is voortaan routinewerk geworden om alles op tijd klaar te hebben, maar toch ben je blij dat alles weer in orde is. Het is trouwens niet Interkoi die het een geslaagde dag moet laten worden, het zijn de mensen die er een gezellige dag van moeten maken.

Ik ben trouwens blij dat er uiteindelijk nog meer dan 80 mensen zijn afgekomen op deze jaarlijkse decemberbijeenkomst. Voor de verrassing had ik ditmaal voor een frituurkotje gezorgd. Blijkbaar een goed idee, want iedereen kon de frietjes met stoofvlees of ander gebak goed smaken. Nadien werd er nog een ijstaart aangesneden die ik speciaal voor dit evenement heb laten maken.

Zoals alle plezierige dagen, is tijd een onbegrijpbaar element, want soms duurt één minuut verschrikkelijk lang, maar vliegen dagen zoals deze voorbij. De mensen die hun koi hebben laten overkomen konden even genieten van hun aanwinst, want voor velen was het de eerste keer dat ze hun koi zagen. Ik denk dat iedereen tevreden was over hun aanwinst, en eerlijk gezegd denk ik niet dat er ook maar één koi tussenzat die het predikaat van betere koi niet verdiende.

Na veel aandringen werd er op het einde besloten om toch nog even enkele koi te bowlen die als nisai door ons werden geselecteerd, en nu als sansai en yonsai thuis kwamen. Ik heb een compilatie gemaakt van de koi die buiten zaten, en je ziet achtereenvolgens een tategoi pur sang van Dainishi, nu sansai en toch bijna 65 cm, volgens mij te zien aan de grootte in de bowl.

Deze koi kwam helaas aan met een staart die beschadigd was en waarvan het bovenste gedeelte één centimeter van boven ingescheurd en naar achter toe verdwenen is. Maarten Lammens echter beweerde dat dit volledig terug in orde komt. Mijn kleindochter Lisse moest zich natuurlijk ook laten zien, en probeert continue de show te stelen. De volgende is een ontzettend mooie Yamatoya kohaku met de naam Yamatenka, een yonsai van 74 cm, en met een body en uitstraling om U tegen te zeggen. Een van mijn absolute lievelingetjes.

Tja, wat dan te zeggen van de onvoorstelbare charmante Wolverine, een yonsai showa van Takigawa. Een juweeltje dat je nog lang mag koesteren en bewonderen. Een koi die ik met volle overtuiging heb gekocht en die iedere verwachting heeft waargemaakt.

Een sansai maruten kohaku van Momotaro steelt nadien de show. Met haar 64 cm op dit ogenblik werd ze verleden jaar aangekocht op de veiling van november. Ze heeft nog geen eigenaar gevonden, maar zo erg vind ik dit zelf niet. De jumbo aspecten zijn zeker aanwezig. Na de maruten kohaku zie je de nidan kohaku met neus van Yamatoya, ook sansai en 64 cm, is dit toch één van onze lievelingsbeestjes die nog niet verkocht zijn. Geef deze nog 2-3 jaar tijd in een goede vijver en dan begrijp je wat Yamatoya kan produceren.

Last but not least en zeker niet de minste, een dijk van een koi, namelijk een Dainishi showa uit de sakura bloedlijn. Sansai en naar schatting ook een 65 cm, wordt dit een showa die velen ambieren. Iedereen was gecharmeerd door haar verschijning, en de tekening van het spinneweb op haar hoofd, toverde een gelukzalige glimlach op ieders mond.

De koi die binnen zaten heb ik niet op film gezet, wegens te veel volk en de beperkte ruimte, maar als er mensen zijn die filmpjes gemaakt hebben van de koi die gebowld zijn, zet ze op youtube, en stuur me even de link door, zodat wij ook kunnen genieten.

Ik hoop dat iedereen tevreden was, en dat ik niemand per toeval genegeerd heb, buiten Barry die blijkbaar telkens van mij ging lopen, maar die ik wel op de foto gespot had. Ik ben blij dat een deel van de veluwe kliek weer aanwezig was, en natuurlijk ook de trouwe klanten van interkoi die mede het succes van interkoi bepalen. En als je denkt dat de mensen zich niet geamuseerd hebben, dan bekijk je nog maar eens deze filmpjes. Als deze je niet overtuigen, dan weet ik het ook niet meer.

De zware jongens deel I
De zware jongens deel II

Meer afbeeldingen

Reacties

20 reacties tot nog toe

Lantaarnplaal vind ik wel een goei :)

johan on 13/12/2010 08:06

Luc; t'was gisteren een fijne dag echt perfect georganiseerd zoals je
al vermelde de dag vloog voorbij bedankt gr Bart

bart on 13/12/2010 08:51

Haha, sorry Luc. Je was ook zo druk met vanalles en nog wat.
En toen wij samen met Ben bij de gebowlde showa stonden te kletsen had ik even geen tijd.
Vooral ook omdat Ben maar bleef vertellen over de showa EN algen, je komt er haast niet tussen....hahaha.

Bedankt voor deze leuke dag Luc en ik wil ook Ben bedanken voor zijn uitleg over de showa en alg. Vond het weer erg leerzaam.

Barry on 13/12/2010 12:30

Ook weer leuk om wat oude/nieuwe bekende tegen te komen, die je normaal alleen via het digitale wereldje (waar ik volgens mij vrouw woon) tegen kom.
Alleen jammer dat je ook mensen tegen kom die je liever niet (meer) wilt zien...maar dat mocht de pret niet drukken. :D

@Ton: leuk je eens een keer in het eggie te spreken, al was het van korte duur...
Is weer eens wat anders dan twitteren de HELE DAG.

Barry on 13/12/2010 12:32

Beste Luc,

Erg leuk om eens de mensen te ontmoeten waar mijn lief het altijd over heeft.
Als support meegegaan, om eens in levende lijve te zien, waar hij altijd zo enthousiast over praat! Het bedrijf én de mensen die erbij horen.
Ook leuk om Rini gezien te hebben.

Heb ook mooie exemplaren gezien, maar we hebben zoveel koi in de vijver zitten, dat we bijna memory (spel) kunnen gaan spelen.

Heel stiekem wel verliefd geworden op de zwarte koi (sorry ik ben geen proffesional)

Dus wie weet ooit??

Groetjes uit Vuren (Marja Slijkoort) Ja ja ja de vrouw van....Rik!

Marja on 13/12/2010 16:08

Luc bedankt voor de geweldige dag.
De tijd is weer om gevlogen.

bj en j on 13/12/2010 16:31

Luc bedankt voor de geweldige dag.
De tijd is weer om gevlogen.

bj en j on 13/12/2010 16:31

Patat fantastisch!
IJstaart heerlijk! (beetje jammer dat Ans de helft al op had)
Gezelligheid zoals altijd top!
Verzorging achter de bar kan niet beter! Gewoon helemaal top!
Koi wonderschoon!

@Barry doen we gewoon nog een keer over! Komend jaar genoeg mogelijkheden, Appeltern, Arendonk, Almere, Arcen... Valt trouwens wel op dat alles wat met topkoi te maken heeft met een A begint :-)
Dan nemen we gewoon rustig de tijd met een biertje!

Ton on 13/12/2010 16:35

he luc het was gisteren weer oudewerts weer beregezellig en ik zie dat mijn vrouw al een bericht geschreven had zelf zij vondt het beregezellig en dat zeg wel wat .ben bedankt voor de antwoorden die je mij gegeven heb en rini jij ook bedankt voor de uitleg en ton bedankt voor de leuke gesprekken .
ps luc ik denk dat ik er ook aan moet geloven die zwarte kumoryu.
mvg rik slijkoort

rik slijkoort on 13/12/2010 17:44

luc bedankt voor de gezelligheid
ook wij hebben ontzettend gelachen en genoeten van al het schoon wat er rond zwom
ook de terugreis (scooter) was weer lachen en genieten
en over auto's raakt men niet uitgepraaat vraag dat maar aan matthijs en bertjan
nogmaals bedankt voor de leuke en gezellige dag in arendonk
gr. vanaf de veluwe

gerrit on 13/12/2010 18:21

luc bedankt voor het natje en het droogje.
petra en ik hebben een geweldige dag gehad.
de vezorging was op en top.

theo on 13/12/2010 18:33

Het is altijd een stukje rijden.
Maar de gezelligheid,de Dainishi's tat.,Wolverine,de kennismaking met
de geheimzinnige mr.Nobody,de patat,de fantastische Sanke's die Ben weer bowlt.
Allemaal fantastisch,met dat in gedachte ben je zo weer thuis!
Volgend jaar weer?!

Gr.Jack

jack on 13/12/2010 18:42

Hallo iedereen,

Het was weer een gezellige dag, geweldig gezelschap.
We hebben lekker gegeten.( Ton de ijstaart was heerlijk:-)
De afterparty is voor herhaling vatbaar.

Bedankt Ben,Rini en Luc en natuurlijk de geweldige catering.

frans en ans on 13/12/2010 19:36

Deze dagen vliegen te snel voorbij ,het was weer tip top in orde .
De zending was super , jongens wat een kwaliteit samen .
Bedankt Interkoi mannen en vrouwen .

Marcel D on 13/12/2010 20:16

Lieve Luc, Ben en Rini, (en natuurlijk de dames)

Heel erg bedankt voor de mooie dag. We hebben heel erg genoten. Alles was weer tot in de puntjes verzorgd, zoals we dit altijd gewend zijn. Dus hierbij nog onze dank voor goede zorg aan de catering en idereen die hier een bijdrage in heeft gespeeld. wat was de patat heerlijk met als toetje een overheerlijke taart.

Het was super om onze koi na de Japanreis van vorig jaar weer in het echt te mogen zien. (wat is ze mooi!)

Groetjes Stephan, Joyce en .....

Joyce on 13/12/2010 22:49

Elke keer als Luc weer iets regelt is het weer TOP voor elkaar.
Genoeg eten en drinken en zeer mooie koi, wat wil een mens nog meer.
De Dainishi showa wat een beauty, in het echt gezien, wat een kwaliteit, straalt ervan af.
Het was weer een ouderwets gezellig koi-dagje uit met de Veluwse Koivrienden.

Bedankt voor de goede zorg.

Wilfred on 13/12/2010 23:05

sem vond het ook weer gezellig in arendonk
de frietjes waren ook erg lekker
hele mooie koi gezien in het bijzonder de showa van danichi...

bedankt en tot een volgende keer

michel en sem

michel en sem on 14/12/2010 20:10

Ik besef dat ik er misschien (te) laat mee ben, maar daarom is het niet minder gemeend. Ook een Nobody kan het soms nog zeer druk hebben, vandaar . . . Woorden schieten mij hier eigenlijk te kort, en daarom zeg ik alleen maar Luc: dik bedankt voor deze fijne en op alle vlakken geslaagde dag, die ik mij nog lang in positieve zin zal herinneren. Ben zondagavond met een heel goed gevoel naar huis gereden (gelukkig zonder te moeten blazen), en dat is toch veel betekenend.
Koihouder zijn betekent zoveel meer dan alleen maar levende Japanse juweeltjes in je vijver hebben rondzwemmen, en dat gevoel ervaar ik alleen maar in de club van Interkoi.

Mr. Nobody on 15/12/2010 00:36

Foto 21: tategoi pur sang!!! Wat een verdere ontwikkelingsmogelijkheden, Frans, als je het mij vraagt!

Foto 30 en 31: begrijp absoluut niet hoe ik dit heb kunnen missen. Het water komt mij nog steeds in de mond, als ik dit zie. Nochtans had ik op dat ogenblik nog maar enkele glaasjes witte wijn op! Hoe is dat toch in godsnaam mogelijk?
Misschien kan de Willy mij hieruit helpen.

Martin on 15/12/2010 00:52

Zeker Martin, je hebt er, samen met ons,zelfs een flink stuk van gegeten. Heerlijke ijstaart en gemaakt door Luc himself. Maar ja, dat is dan ook een snoeper en levensgenieter.
Nogmaals proficiat met je fantastische aanwinsten, en in jouw vijver zullen deze zeker uitgroeien tot echte, zowel qua kleuren,patroon als lengte,topjumbo's.
Wat zeggen we weer in Limburg: goe bezig.

willy on 15/12/2010 18:30