Tosai Showa Momotaro veiling

Tosai Showa Momotaro veiling33 stuks worden er deze reis aangeboden. De moeder is de verleidelijke Mako showa van 5 jaar en 90 cm.

De tosai werden geboren in Juli 2012. en zijn dus nu in principe ± 9 maanden. Er zitten zeker enkele interessante showa tussen die op zijn minst gezegd veel toekomstmuziek hebben.
Ik heb aan Daisuke eventjes gevraagd wat het beginbod is voor deze tosai, en ik hoop daar in de loop van de volgende dagen een antwoord op te krijgen. Indien je een bod wil uitbrengen op één van deze tosai, stuur me dan een mail. Ik zal de showa bekijken en je antwoorden of je bod in overweging kan genomen worden.

Ik wil voor deze veilingvissen de laagste winstpercentage incalculeren, om de scoringskansen zo optimaal mogelijk te houden. De prijzen zijn wel alle kosten inbegrepen, zowel het transport, winsten, handling kosten, BTW, quarantaine, noem maar op. Het enigste wat niet ingecalculeerd is, is een eventueel verblijf in de mudpond. Dit komt op 50 000 yen/koi met de garantievoorwaarden zoals door Momotaro bepaald, en die ik al enkele malen heb doorgegeven.

In geval van verblijf in de mudpond, zal het transport "uit" de verkoopprijs worden gefilterd, en zullen deze bij het transport nadien verrekend worden. Dit is afhankelijk, en heeft uiteraard te maken met de grootte van de koi op het moment van transport.

Zie ook de nisai TM Kohaku

Tosai Showa 01
Tosai Showa 02
Tosai Showa 03
Tosai Showa 04
Tosai Showa 05
Tosai Showa 06
Tosai Showa 07
Tosai Showa 08
Tosai Showa 09
Tosai Showa 10
Tosai Showa 11
Tosai Showa 12
Tosai Showa 13
Tosai Showa 14
Tosai Showa 15
Tosai Showa 16
Tosai Showa 17
Tosai Showa 18
Tosai Showa 19
Tosai Showa 20
Tosai Showa 21
Tosai Showa 22
Tosai Showa 23
Tosai Showa 24
Tosai Showa 25
Tosai Showa 26
Tosai Showa 27
Tosai Showa 28
Tosai Showa 29
Tosai Showa 30
Tosai Showa 31
Tosai Showa 32
Tosai Showa 33

Meer afbeeldingen

Reacties

10 reacties tot nog toe

nr.1 voor mij nummer 25
nr.2 voor mij nummer 14
nr.3 voor mij nummer 8

Ton on 26/03/2013 14:22

Nr.8
Nr.12
Nr.13

wesley on 26/03/2013 17:32

Goed sparen jongens en wie weet ?

Rob on 26/03/2013 17:40

4. 5. 10. 14. 16.

ben on 26/03/2013 20:05

zo...

nummer 1 is 14
nummer 2 is 14
nummer 3 is ook 14

wat een mooie vis zeg!!!!!

Arjan on 27/03/2013 08:06

Is het gras op een ander altijd groener ? Ik wil nog even een filmpje tonen van de prachtige...en betaalbare sanke van Momotaro, met een geweldig stappenpatroon die bij Martin op 1-2 jaar zijn ontwikkeld tot een voorbeeld van jumbo koi. Bekijk dit filmpje en geef dan uw mening...

luc on 27/03/2013 11:49

Hola, wat een vissen seg. prachtig filmpje, prachtige vijver, maar vooral geweldige vissen, en wat een bodies. Wat doede gij aan die vijver Martin om uw viskes er zo goed uit te laten zien ? Complimenten zalle.

Joris on 27/03/2013 12:05

Aangaande het Filmpje met de Sanke van Martin.
Complimenten voor het feit dat hij een fantastische Sanke heeft zwemmen
van de beste Sanke kweker ter wereld.
Momopowerrrrrrrrrrrrr.............

De andere Koi zijn natuurlijk ook een natte droom voor de meeste onder ons!

Gr.Jack.

jack on 27/03/2013 19:45

@ Joris,

Bedankt voor de complimenten.
Het bewuste filmpje, waarop overigens niet al mijn koi te zien zijn, dateert van vorige zomer. Na toch heel wat voorjaarsproblemen (parasietenplagen) te hebben gehad, veel meer dan mij lief was, heb ik de UV-lampen van de vijver doelbewust afgezet. Het groene en (zweef)algenrijke water - zonder dit als "erwtensoep" te laten geworden - heeft daarna wonderen verricht: met name een totale metamorfose van de koi in positieve zin, zowel op gebied van gezondheid (geen parasieten meer, minder stress, grotere eetlust) als wat betreft groei/ontwikkeling, huidkwaliteit (teri en fukurin) en algemene uitstraling van de koi.
Voor de rest heb ik er eigenlijk weinig of niets voor gedaan. Als ik mij goed herinner, heb ik vorig seizoen zelfs niet één keer filterbacteriën of klei toegepast, laat staan andere dure en mijns inziens veelal overbodige producten. Enkel wekelijkse waterverversingen van ca. 5% (geen 10% zoals het regeltje voorschrijft), maar mijn vijversysteem incl. filter meet dan ook ca. 80 kuub. Ik ben dan ook vast van plan om dit seizoen dezelfde beleidslijn aan te houden.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vertellen dat ik vele van mijn koi heb aangeschaft en/of bijgezet als sansai, yonsai of zelfs gosai. Dat maakt natuurlijk ook al een verschil, maar de uitdaging blijft er ook dan in bestaan (misschien nog meer dan bij tosai of nisai) om de lievelingsbeestjes zo goed mogelijk te laten gedijen.

@ Jack,

Ook jij bedankt voor de complimenten.
Maar mij niet plagen hé Jack, door mijn innerlijke tweestrijd tussen de twee topkwekers van sanke op de spits te drijven. Het dilemma is zo al groot genoeg, alhoewel . . . Jij begrijpt wel wat ik hiermee bedoel, of dit ook zo is voor de andere lezers weet ik niet.

Maar by the way: waarom spreek jij over "de sanke van Martin" en "dat hij een fantastische sanke heeft zwemmen"? Een beetje ijdelheid kan wellicht geen kwaad, zegt men altijd, en ik zou dan ook graag gezien hebben (samen met Luc ongetwijfeld) dat je hier in het meervoud zou gesproken hebben :-). Momopowerrrrrrrrrrrr ook in kwantiteit!

Martin on 28/03/2013 13:05

mijn keuze is:nr4,5,6,12,32