Veiling Momotaro 14 december.

Veiling Momotaro 14 december.Na de kohaku zijn er natuurlijk ook nog de showa.

De shiro bloedlijn en de mako bloedlijn zijn de grote troeven van Momotaro. Het is en blijft een moeilijke keuzen. Natuurlijk ben je nog bezeten van de shiro bloedlijn, die zoveel plezier gebracht heeft met de brede lichamen, de sympathieke uitstraling, en vooral hun geweldig karakter, tenminste dat zijn mijn ervaringen, maar als je je echt verdiept in de betere koi uit de mako bloedlijn, dan moet ie toch passen, onze shiro.

Wat ik toch mooi vind is dat je soms een combinatie terugvind uit beide bloedlijnen. Misschien heb ik het wel verkeerd, maar deze Mako Showa lijkt me een perfecte combinatie te zijn. Het is een mako showa, maar toch proef ik hier een shiro achtige body. De koi werd verleden jaar op de veiling gekocht, maar heb ik ondertussen nog niet terug gezien. Ik hoop dat ze ondertussen uit de mudpond zijn, zodat ik filmpjes mag verwachten van deze absolute favoriet van mij, samen met haar zusje.

Meer afbeeldingen

Reacties

14 reacties tot nog toe

Ik heb ze nog niet allemaal bekeken, maar nummerke 46 is voor mij de allerbeste showa. Helaas zal ik ze niet in mijn bezit kunnen krijgen.

luc on 09/12/2010 18:07

Ja een Maruten !!!!

willem on 09/12/2010 19:43

Oke Luc,als jij 46 neemt ,doe mij een plezier en doe 38 er ook bij .

groejes ben.

Ben en Riny on 09/12/2010 19:49

de showa die mij het meest aanspreekt is nr 24
echt heel jammer dat de prijzen mijn budget ruim overschrijden....

grt michel

michel on 09/12/2010 19:55

Ik vind nummer 5 wel een hééééle mooie .

willem on 09/12/2010 19:56

nummer 35 vind ik erg mooi,
en nummer 19 ook het is alleen jammer van het staartstuk.
Om z'n mooie koi in mijn vijver te kunnen verwelkomen moet ik me helaas bij Michel aansluiten.
De vissen zullen ook ver boven mijn budget zijn.
Maar mooi zijn ze zeker.

Johan Frentz on 09/12/2010 20:30

een maruten kan mij ook steeds bekoren,en dan droom ik verder van al dat moois.

johan on 09/12/2010 21:30

please doe mij 38 of 45 maar..... Schitterend....

Ton on 09/12/2010 21:43

nummer 31...over huidkwaliteit gesproken...

Matthijs on 09/12/2010 21:48

nr46 zie je gewoon een rand om de schubben blinken jongejonge

ron on 09/12/2010 23:21

Luc, Ben, Rini,
Wat vinden jullie van showa nr 39... body ?

Dirk on 10/12/2010 04:58

15 maanden en 60 cm, dat zijn reuzen. Het staarteinde doet me een beetje denken aan het staarteinde van Virgin, maar dan zou ik de hoogte etc ook moeten kunnen zien, en dat kan ik niet bij deze koi. Deze zou ik in het echt moeten zien om beter te kunnen beoordelen. Het hi van het eerste gedeelte lijkt me perfect te zijn, het tweede patroon iets minder. Het grote witte gedeelte na het eerste hi patroon is opvallend, maar stoort minder erg als de koi 85 cm+ zal zijn. Het zal dan misschien zelfs een aantrekkingskracht vormen. Ik heb al meerdere lookalike showa gehad, en ik weet uit ervaring dat dit niet altijd commercieel aanspreekt. De uitstraling op dit moment doet bij mij geen belletje rinkelen, maar als de prijs niet te hoog zou zijn, mag ze altijd naar Arendonk komen. Ik heb reeds veel slechtere gehad en er zwemmen nog veel slechtere op zeer veel plaatsen.

luc on 10/12/2010 07:56

Dag Dirk.
een mooie koi ,die normaal gesproken op mijn lijsje zou staan.maar als het filmpje niet bedriegd zou ik op dit moment de koi niet durven aankopen ,omdat het lange staartstuk niet in orde is ,hier zit een kromming die niet in orde is en bij het uitgroeien alleen maar erger wordt.

groetjes Ben.

Ben en Riny on 10/12/2010 08:48

Raak toch het een beetje kwijt met de nieuwe Mako lijn.
Word wel heel rond/breed allemaal op die leeftijd.
Je ziet bijna de lengte in de body niet meer?!
Vind nr 22 en 37 (koromo showa) positieve uitzonderingen.
Koi 46,Shiro genen.Blijft wat mij betreft mooiere koi.

De Sanke's krijgen steeds meer mijn persoonlijke voorkeur.
En de veiling die eraan komt,ben bang dat daar prijsrecord's gebroken gaan worden.Pareltjes........

jack on 10/12/2010 11:08