Veiling Momotaro 14 november.

Veiling Momotaro 14 november.Op 14 december is er de laatste veiling dit jaar van Momotaro, waar we natuurlijk niet willen ontbreken.

De prijzen echter op dit ogenblik rijzen helaas de pan uit, zodanig zelfs dat we geen goede koi voor een normale prijs kunnen aangekocht krijgen. Aankopen is niet het probleem, maar we moeten ze ook nog kunnen verkocht krijgen, en dat is niet zo evident.

De kohaku zijn er weer voorbeeldig uit, met enkele uitschieters die door Maeda San aangeduid werden met een kaderversiering. Ik blijf de ginrin geweldig vinden. Moesten er mensen zijn die een bod willen uitbrengen, gelieve me dan te contacteren. Om ze te zien is ook al een plezier op zich:


Meer afbeeldingen

Reacties

10 reacties tot nog toe

Doe mij Ginrin 1 en 2 maar.....
En van de gewone 2 en 16.....

Ton on 08/12/2010 16:48

duidelijk 16 ja en vlak wat mij betreft 14 niet uit,

patrick on 08/12/2010 18:28

1,2 en 14....

matthijs on 08/12/2010 18:42

Als ik zou kunnen kiezen doe dan maar 2 en/of 11
Van de Ginrin nr 2

Jent on 08/12/2010 19:44

mijn eerste keus is 2 en daarna 14.

Johan Frentz on 08/12/2010 19:49

Wat ik me afvraag is hoeveel de prijzen gestegen zijn met bv 5 jaar geleden?

johan on 08/12/2010 20:31

Ik heb de veilingprijzen nog liggen van alle veilingen. Als ik de prijzen van mijn eerste veiling bekijk, november 2007, en ik neem de prijs van de kohaku, dan zijn de gemiddelde inkoopprijzen met 52% gestegen. Reken dan nog eens de stijging van de yen erbij, die van 160 yen voor 1 euro toen, nu naar 110 yen voor 1 euro is gestegen, dan zijn de inkoopprijzen verdubbeld. Tel daar nog de hogere kost van de transport nog eens bij, de BTW en je overheadkosten, dan begrijp je dat een koi die je toen voor 2-3000 euro kon verkopen, nu bijna het dubbele moet kosten.

luc on 09/12/2010 08:32

voor mij 14 en 16.

theo on 09/12/2010 17:03

Luc, Ben, Rini,
Kunnen jullie me eens jullie oordeel geven over de huidkwaliteit + kiwa sashi van kohaku nr 13 aub?
Ik zou graag weten wat het potentieel van deze vis is en waarom Momotaro er voor heeft gekozen om deze in de veiling in te brengen.

Alvast bedankt!
Dirk

Dirk on 10/12/2010 04:53

Dag Dirk, moeilijke vraag om te beantwoorden, maar ik denk dat hier de lengte één van de grote drijfveren is. In Japan bekijken ze koi anders, en ik weet dat lengte en bouw een belangrijke drijfveer zijn. Bovendien zijn niet alle vissen van de veiling topvissen. Ook moet je ze in het echt zien om een goede beoordeling te krijgen, want foto en film zeggen niet genoeg. Daarom dat ik ook steeds de opdracht geef om de vissen voor de veiling even te bekijken, en als ze niet voldoen aan de eisen, te schrappen van mijn lijst, moesten er onregelmatigheden zijn. Het is ook mogelijk dat de koi op het moment van filmen in een slechte conditie was, maar dat Maeda weet dat deze in orde is voor de veiling. Ik zal deze koi opvolgen na de veiling en kijken welk bod hij gekregen heeft. Misschien kunnen we er van leren.

luc on 10/12/2010 07:39