Weer een Momotaro naar huis.

Weer een Momotaro naar huis.Ditmaal een tosai van de veiling van februari van dit jaar.

Als je bedenkt dat deze tosai in juli pas 1 jaar wordt, en als je bedenkt dat de moeder Red Tiger is, dan begrijp je waarom deze nog zo klein oogt.

In februari op de veiling werd hij 30 cm gemeten, en gisteren was hij minimum 34 cm, als hij al geen 35 cm was. Ik heb er zo nog enkele meer zitten van de veiling die in juli pas 1 jaar worden, en het verschil is duidelijk te zien.

Niettegenstaande had Dirk gebruik gemaakt van de geboden actie met het voer, zodat de aankoop serieus verzacht werd. Deze actie heeft trouwens nogal wat succes gehad, maar ja, dat kan ik niet continue blijven doen. Ik zal mijn hersenen toch eens pijnigen om soortgelijke acties te verzinnen.

Wat ik nog nooit in het nieuws heb gezet, maar waar ik wel heel blij mee was is deze mooie foto van de Momotaro familie met ons. Dit heb ik gekregen van de jongens en ben ik tot hiertoe vergeten te tonen. Je ziet bovenaan van links naar rechts Daisuke, de vrouw van Maeda San en Maeda San zelf.

Het zijn onvergetelijke herinneringen.


Meer afbeeldingen

Reacties

14 reacties tot nog toe

Zeer mooi koi gefeliciteerd voor de eigenaar.
Gaaf zn foto je staat er goed op Luc

Dio on 05/05/2014 10:09

Ja Momotaro doet het goed bij LUC . Ze hebben ook een hoge verwachting bij de mensen en dat is wat wij willen .Succes met de veilingkoi .grtjs

paul on 05/05/2014 12:37

Ben content met het beestje. Zwemt vlot zijn rondjes en werd weer hartelijk verwelkomt door de andere koi. Toch altijd mooi om zien als er een nieuweling wordt uitgezet.

Ik zal mijn best doen er uit te halen wat er in zit.

Groeten,
Dirk

Dirk on 05/05/2014 12:45

Mooie showa weer! Heb bij ons bezoek aan Momotaro een erg goed gevoel over gehouden aan deze kweker, terwijl ik nooit momotaro fan was...

Mooi bedrijf met een supermooie bedrijfsvoering, netjes en opgeruimd!

Matthijs on 05/05/2014 12:57

Wat mij opvalt bij de familiefoto is dat zoon Daisuke een stuk groter is dan zijn vader Maeda San en zelfs een kop groter dan zijn moeder. Zal ook wel aan de Momo power bloedlijn liggen zeker . . . ? :-)

Martin on 05/05/2014 14:32

Deze Showa was uit mijn top 3 ,leuk dat Luc hem bemachtigde.
Zou zomaar een Inazumi van dik Sumi op kunnen verschijnen,word een
hele mooie Showa !
Plezier ervan Dirk , houd ons op de hoogte als je wilt ?!

jack on 05/05/2014 17:55

Nu ben je fout Martin , niet de zoon maar die twee kleppers rechts onderaan .
Matthijs heeft nog enkele jaren mudpond nodig wil hij ze inhalen .

Johan on 05/05/2014 22:24

Die twee kleppers rechts onderaan, Johan, dat soort koi zou ik eerlijk gezegd voor geen geld durven kopen.
De middelste zit/ligt er immers bij met geknepen borstvinnen (waarschijnlijk serieus last van parasieten en dringend aan een afstrijkje toe), terwijl de rechtse duidelijk de slaapziekte heeft en zelfs geen afstrijkje meer zou kunnen verdragen . . . :-)
In geen geval kopen dus, die twee. Geef mij dan maar die linkse onderaan, blijkbaar een frisse en beloftevolle tosai uit een goede bloedlijn :-). Je ziet zo dat die tosai veel geld moet kosten . . .

Martin on 06/05/2014 00:21

Whahahah

Johan H. on 06/05/2014 10:24

hela manneke...dat zal ik onthouden zalle...

luc on 06/05/2014 11:33

Toch weer mooi als Martin terug is :-)

Tom on 06/05/2014 12:12

Hahahihi laat ze maar lachen :BIN THERE DON THAT .

paul on 06/05/2014 15:02

BIN THERE DON THAT.
Verklaar je nader Paul, want ik versta even uw jagerslatijn (euh jagersengels) niet goed (om niet te zeggen helemaal niet :-)).
Maar weet daarbij meteen ook dat je ervan langs gaat krijgen, daar moet je wel rekening mee houden hé . . . :-).

@ Tom: dat zou ik ook denken, animo nietwaar, bedankt voor het compliment.

Martin on 06/05/2014 17:50

Thanks Martin... hier word ik serieus vrolijk van haha!
You're back :) Gelukkig ben ik nog tategoi... haha

Matthijs on 06/05/2014 22:09