Weer mooi werk verzet.

Weer mooi werk verzet.Wat is er mooier dan uitbreiden, vernieuwen en genieten van het resultaat.

Het besluit om 3 bakken te koppelen, aan te sluiten op de warmtepomp om een constante temperatuur te houden, is een goed besluit geweest.

De twijfel om de 3 bakken niet te koppelen en zodoende meer gelegenheid te hebben om tosai op te vangen en appart te kunnen zetten, weegt niet op tegen het voordeel om de gekoppelde bakken via de warmtepomp te laten lopen.

Het water begint nu al onze zo begeerde zweefalgjes te maken en binnenkort krijg je gewoon geen koi meer te zien. Heerlijk is dat. Als nieuwe klanten dan bij mij komen, kijken ze verwonderd naar de groene soep en begrijpen niet hoe je dan koi kan verkopen.

Ik probeer ze dan uit te leggen waarom wij dit doen en laat dan enkele koi uit de groene soep verrijzen. Als ze dan de blinkende lijfjes zien en de gezondheid die ze uitstralen, zijn ze verkocht, of verklaren ze me voor gek. Dit is echter het domein van Ben, die niet liever doet dan tosai selecteren en beoordelen.

Deze week heb ik alle bakken voorzien van een afvoer en een watertoevoer, zodat ik het voordeel van een continu overloop kan toepassen. Altijd vers water is een zegen en het komt lekker uit de grond vanop 218 m. diep. Om de plaats een afgewerkt uiterlijk te geven, heb ik er hoge borduurs rond geplaatst en gevuld met een soort kiezelachtige steentjes. Ik hoop dat we er net zoals verleden jaar veel plezier aan zullen beleven.

Nog even wat informatie over dit weekeinde. Het is een mooie gelegenheid om je koi te komen ophalen. Ik ben zaterdag open van 11.00 tot 16.00 uur en zondag van 10.00 tot 12.30 uur. Wel zou ik het op prijs stellen indien je me even een seintje geeft als je komt, een kwestie van het aantal dozen klaar te zetten. Ik sta er zaterdag alleen voor, en het is dan ook altijd handig als alles al een beetje voorbereid is. De temperatuur van alle vijvers hier is 14-15°

Voor mensen die op zaterdag 16 april nog willen aanwezig zijn voor de speciale groeivijverdag, je kan je nog altijd aanmelden om erbij te zijn. Zoals gezegd begint dit om 12.00 uur, en geloof me, het is de moeite om erbij te zijn.

Meer afbeeldingen

Reacties

10 reacties tot nog toe

Oei Luc je bent bijna ten einde ,dan kan je niet meer bijbouwen

johan on 06/04/2011 08:12

Die schutting is niet het einde johan...en daarnaast liggen nog begeerlijke gronden te wachten....

luc on 06/04/2011 08:13

dag luc,

is goed dat ik Zaterdag ts 11u en 12u mijn koi kom afhalen?ik ben vol ongeduld!

groetjes alex

vryens Alex on 06/04/2011 13:44

Inderdaad weer fraai werk verricht, Luc, onder het motto "het oog wil ook wat".

@ Johan, en iedereen die het horen of lezen wil: ik heb de eerste 3 jaren als naïef beginnelingske tal van koidealers afgeschuimd (de voorbije 2 jaar niet meer), maar volgens mij is Interkoi Arendonk nu al (en al vrij lang) de koizaak in Vlaanderen met veruit de grootste/uitgebreidste, de mooiste en de meest verzorgde accomodaties om koi op een verantwoorde manier in op te vangen en onder te brengen. De omstandigheden waarin zelfs verkochte koi hier - dikwijls voor meerdere maanden dan nog - hun onderkomen en verzorging krijgen, die kennen hun gelijkenis niet in Vlaanderen en vermoedelijk ook in Nederland nauwelijks of niet.
In elk geval kunnen de twee of drie grote toppers uit Vlaanderen (en ik hoef hier geen namen te noemen) hier meer dan één puntje aan zuigen, zoveel is zeker. Uiteraard hebben ook al die faciliteiten (en de grote investeringsbedragen die erachter zitten), de hieraan gekoppelde mogelijkheden en vrijheidsgraden en de hierbij geboden persoonlijke service een enorme meerwaarde voor de klant/koikoper; al kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat hierbij door klanten soms veel te weinig wordt stilgestaan. Want men vindt het als klant op den duur toch zo gewoon, al is het dat allesbehalve. Dit aspect van Interkoi, in vergelijking met zijn belangrijkste concurrenten, mag ook wel eens danig in het licht gesteld worden, vind ik. Als klant voel ik mij hier alleszins heel goed bij.
En tussen haakjes: versta mij niet verkeerd, dit is een 100% belangeloze getuigenis.

@ Luc, maar wat die gronden naast de schutting betreft, toch weer niet op het jagerspad zeker? Niet doen, zou ik zeggen, op gevaar af dat de koi dan wel eens echt onbetaalbaar zouden kunnen worden (grapje). Hoed u voor overshooting!

Martin on 06/04/2011 14:25

Martin, jongen ik krijg rode wangen, en dat past niet bij mij...je moet nu niet overdrijven he;..ik probeer mijn best voor iedereen te doen, maar ondanks mijn uiterlijk en mijn grote mond, ben ik eigenlijk vrij bescheiden hoor...

mijn oren tintelen nogal...

luc on 06/04/2011 18:17

Ziet er allemaal weer zeer verzorgd uit Luc!
hier gaat toch iedere koiliefhebber met plezier naartoe zou ik zeggen!

Matthijs on 06/04/2011 19:35

@johan ..? nu kan ik even niet volgen Martin ?
De zever die ik neerschrijf is altijd met ironie bedoeld .

johan on 06/04/2011 20:46

Luc nog vergeten,die laatste foto waarom komt de buis naar boven,twee bochten en terug naar beneden of zie ik het verkeerd.

johan on 06/04/2011 20:47

@ johan

ik denk dat dit is gemaakt als overloop?... kan me er in ieder geval niets anders bij bedenken...