Masami de grootte

Masami de grootteDat het één van de beste sankes is die al ooit in Europa zijn gekomen, dat is bekend. Dat zij zo goed zou evolueren is een opsteker.

Masami, de sanke uit de bloedlijn van Momoko heeft een gouden toekomst voor de boeg. We hebben ze vandaag even gebowld en gemeten, en sinds haar aankomst is ze zo maar eventjes 4 cm gegroeid. Een schitterend resultaat op 2 maanden tijd. Niet alleen de groei is goed, maar ook de bouw en de huidkwaliteit bevallen ons, ondanks de reis van 2 maanden geleden. De zo geroemde fukurin is aanwezig en begint volop in ontwikkeling te komen.

Indien deze niet verkocht wordt, wacht deze een grote toekomst, en als ze niet verkocht wordt zal Ben er alles aan doen om deze koi op topniveau te brengen. Terloops vroeg ik aan Ben waarom hij deze Sanke toch zou verkopen, want dat hij deze kwaliteit bijna nooit meer tegen zou komen. Zijn antwoord was eerlijk en glashelder: "Deze koi verdient een betere vijver dan mijn vijvertje. Ben zou je dan via de reacties ook je enthousiasme om willen zetten in woorden en eventjes jou beoordeling geven van Masami, en waarom je haar zo goed vind ?

Masami de grootte, een sanke voor de toekomst.

De foto's zijn binnen genomen, dus lichtjes bewerkt om beter tot haar recht te laten komen. De filmpjes zeggen iets meer, maar ook binnen gefilmd. Dit komt de kwaliteit niet ten goede. Nog een goede hint voor diegenen die het niet moesten weten. Bij deze filmpjes op YouTube, kan je het beste rechts onderaan het filmpje op "bekijken op kwaliteit" aanklikken.

Masami_01
Masami_01
Masami_01

Verder heb ik nog enkele sfeerimpressies gemaakt van onze jumbo's die zich lekker voelen in deze winterse sauna:
Jumbo_01
Jumbo_02
Jumbo_03

Meer afbeeldingen

Reacties

10 reacties tot nog toe

Ze mag ook wel zolang in mijn vijver hoor Ben ;-) Kan je af en toe komen kijken.... Toch?

Ton on 09/01/2009 09:10

daar bouw ik graag een nieuwe vijver voor,pracht sanke!

henri on 09/01/2009 10:27

Hoi luc,

begin december was ik voor het eerst bij je op de zaak. enkele vissen waren voor mij echte blikvangers. naast 'den appel' viel deze sanke direct op. het patroon is helemaal geweldig en ook de bouw belooft heel wat. een gracieuze koi die op maximale lengte echte top zal worden denk. showtop welteverstaan! nu is de prijs hier ook naar. ik hoop dat ze in handen mag komen van een echte liefhebber die haar de ruimte en liefde geeft die ze nodig heeft om er echt alles uit te halen wat erin zit!

wellicht een puntje terzijde....het hi lijkt in de periode van het binnenzitten toch al wel wat te zijn teruggelopen. jammer maar wel logisch

arie on 09/01/2009 16:37

Toen ik de beslissing genomen heb om deze sanke naar hier te halen,heb ik een fout gemaakt .ik had dit niet moeten doen.Toen we gisteren de sanke gebowld hebben werd dit nog duidelijker. Deze koi heeft zoveel kwaliteit dat ze over 3-4 jaar zelfs in japan aan de grote shows mee had kunnen doen. Ik dacht wel een goede koi in bezit te hebben ,maar zo goed daar durf je niet eens van te dromen.

Nu is het zo dat een koi op alle vlakken moet kloppen om een top koi te mogen worden genoemd.Zoals body kiwa shashi huidkwaliteit teri patroon, algemene uitstraling. Het beni mag zeker nog niet te rood zijn maar wel overal even dik. Het sumi moet goed op strategische plaatsen opkomen ,en in dit geval het vierstapspatroon niet te veel beinvloeden. Nu wil het dat in de vijver waar de sanke nu zwemt het sumi redelijk snel ontwikkelt, en dan hou je bij een sanke al snel je hart vast dat het niet te veel wordt of op de verkeerde plaatsen opkomt. Dit alles gaat bij deze sanke naar wens.

Voor arie zou ik willen zeggen,dat het beni binnen een beetje fletser wordt is normaal en zal eenmaal buiten weer snel herstellen. Maar laat je niet misleiden door de foto,s deze zijn overbelicht en geven absoluut de kwaliteit van het beni niet weer .Als je het filmpje bekijkt zie je een eerlijker beeld. Zo weet je dat een top koi op alle vlakken hoog moet scoren ,masami doorstaat dit met glans. Tot zover geen probleem.

Ik denk dat deze koi in mijn vijver makkelijk 80+ kan worden, hier zit in mijn ogen wel een probleempje, als deze koi in de juiste vijver komt met veel ruimte, en een eigenaar met kennis van zaken dan kan ze ver in de 90 cm belanden. Nu weet ik dat er doorgewinterde koiliefhebbers zijn die speciaal koi aankopen voor de show.Als je een grote kampioen in wording zoekt is dit je kans. De koi is nu 19 maanden oud en 61cm ,ze heeft de reis van japan al achter de rug en is al geaclematiseert.in juni wordt ze twee jaar oud en zal ze al kort tegen de 70 cm aantikken .

Ben Doorakkers on 09/01/2009 17:49

Ben..een sanke zonder woorden..inderdaad had ik haar ook nog langer in japan gelaten..maar kan het me van jou ook heel goed indenken dat je haar graag hier wou hebben!
Deze sanke zou ik ookal kon ik haar betalen nog niet kopen..om precies dezelfde reden dan dat jij haar te koop hebt...deze vis verdient het beste...ik denk dat ze dat bij jou ook kan krijgen..maar misschien bij iemand die veel meer ruimte heeft dat er nog iets meer uit te halen valt..misschien moet je rini eens een keer heel lief aankijken ;-)

Matthijs on 09/01/2009 18:56

Even melden aan de mensen die dit nieuwsitem lezen dat de aerators zijn binnengekomen.

luc on 09/01/2009 19:02

he ben,staat je sanke terug te koop!!!!!! rede,......

rudy on 10/01/2009 16:52

De reden heeft hij zelf al opgegeven Rudy, of heb je zijn reactie niet gelezen ?

Frans on 10/01/2009 20:00

he frans, heb het juist nog eens gelezen en je heb gelijk,het staat er in de rede sorry dat ik het niet goed heb gelezen. maar ik denk wel dat het een topper wordt hoor!!

rudy on 10/01/2009 20:08

Masami....

Ze is een absolute beauty en dan zit er nog zoveel meer in.... Echt wow....

Ik kan me je gedachtengang voorstellen Ben, over ontwikkeling in een grote vijver enzo. Maar toch...

Wow......

Ik ben gewoonweg sprakeloos, iedere keer als ik filmpjes of foto's zie.
Sprakeloos.

En wie mij kent, weet dat dat heel wat wil zeggen! ;-)

Groet,

Noëlle on 10/01/2009 22:09