Sanke van Matsue

Sanke van MatsueDeze Sanke van Matsue is door mij en Danny de Pelseneer uitgekozen om samen op te laten groeien.

Wij hebben hoge verwachtingen en hebben besloten om deze speciale sanke uit de collectie van Matsue gedurende een jaar te laten opkweken bij Danny. Hij/Zij komt in verwarmde bakken te zitten. De eerste Matsue die Danny bij mij gekocht heeft, een echt plaatje, zou ondertussen al 5 cm gegroeid zijn. Indien de evolutie positief is zullen wij deze volgend jaar in de shows gaan inzetten. Ik zal in ieder geval proberen om regelmatig een update en een foto van deze koi te geven.

Een toepasselijke naam voor deze koi zou "twister" kunnen zijn. De spiraalvormige tekening doet me denken aan een tornado of een windhoos, die in het Engels twister wordt genoemd. Het is ons nog niet bekend of het een vrouwtje of een mannetje is, maar daar komen we wel achter. (Danny kijk eens goed...) De lengte van de koi is op dit ogenblik ± 28 cm.

Jullie mogen altijd je mening of de beoordeling van deze koi op foto via de reacties geven. Zo blijft de site lekker interactief.

Reacties

12 reacties tot nog toe

Mooie vis hoorde deze vis niet thuis in regio zwolle mvrg bj en j

bert jan en jacqueline on 02/07/2007 21:52

Hoe bedoel je Bert Jan ?

luc borgmans on 02/07/2007 22:59

Ik denk dat die vis in elke regio thuishoort...
dus ook in mijn regio.

Mocht hij willen verhuizen om hier even het water te proeven, is hij steeds welkom.

Winters Werner on 02/07/2007 23:06

Ik weet zeker dat er zo nog een tiental rondzwemmen op dit ogenblik. Je moet alleen heel goed kijken.....en lang.....

Maar als je wil , zal ik deze wel eens selecteren...

luc borgmans on 02/07/2007 23:30

Van dit soort koi krijg je geen genoegen. Een rubriekje met dit soort koi zal je veel mensen eenplezier mee doen.

erwin

Erwin on 03/07/2007 01:11

Heel mooie met een uniek uiterlijk ,omdat je een competitie wilt zou je eens het nieuwe voer van Evolution Aqua moeten proberen ik heb op de show in Hilvarenbeek met de projectleider gesproken en de resultaten zijn heel goed .In het volgende nummer van Koiwijzer wordt het uitvoerig besproken .

Willem on 03/07/2007 10:03

Plaatje!! Kan niet anders zeggen. Heel veel plezier ermee! Kan zeker prijzen gaan winnen als ie goed ontwikkelt.
mvg
Ton

Ton Janssens on 03/07/2007 19:20

Hallo ik bedoelde dat het een zeer mooie en interessante vis is mvrg bert jan

bert jan en jacqueline on 03/07/2007 23:16

Hoi,ben terug bij de levende na een 1 juli,wat een dag.De zon heeft zonder genade op mijn hooft geschenen met als resultaat een zonneslag.'k heb mij dit weekend (7 en 8 juli) nog wat verstopt voor de zon.Het was zeker geen dag om te vergeten,vooral omdat het bij Luc altijd open jachtseizoen is.Telkens ik bij Luc ben zit ik uren in de vijvers te kijken en vind ik het ene na het andere juweeltje.'t is altijd zo moeilijk om te kiezen,alhoewel ik heel kritsch ben en echte top kwaliteit zoek.Zo ook dus die bewuste zondag,zo heb ik Twister gevonden.Echt een zeer speciale sanke van Matseu zoals ik er nog geen ben tegen gekomen.Het sexen van Twister zal voor later zijn.Het belangrijkste is nu absolut geen stres,lekker eten en ontspannend in een warm exotisch(24°)water te zwemmen.Ik wou dat ik een koi was die zo verzorgt werd.Als ik mijn ogen dicht doe zie ik zo een tropisch strand met palmbonen.Groetjes Danny en Lut

De Pelseneer Danny on 09/07/2007 19:07

Hallo Danny en Lut
Hoe gaat het met de groei van Twister,trouwens een geweldige sanke.
De kohaku van ons hebben we Boefje als naam gegeven en een boefje is het.
ze presteeerd het om het voer net voor de neus van de andere koi weg te halen.
ze lust echt alles , of het nu korrels ,brood of garnaaltjes zijn en groeit als kool , nu op 35 cm en een body waar je U tegen zegt.
we spreken elkaar vast op arcen, ik zal dan wat foto's mee brengen .

groetjes Ben en Riny

Ben en Riny on 27/07/2007 22:05

Ben erg nieuwsgierig naar een update van deze schitterende sanke.

groeten
Gerwin

Gerwin on 11/09/2007 08:22

Hoi Luc,

Al wat vernoemen van Danny. Ben benieuwd naar de ontwikkeling.

groeten

Erwin

Erwin on 19/10/2008 01:00