De vijver van Dennis.

De vijver van Dennis.Eén van mijn eerste klanten toen ik begon, inmiddels weeral enkele jaren geleden, en dat geeft altijd een speciaal gevoel.

Ik moet zeggen dat deze vijver mij bovendien een zeer aangenaam gevoel geeft, met gezonde vissen, een mooie verzameling koi die attent rondzwemmen.

Tuin, vijver en ontspannen zitgedeelte, wat wil je nog meer. Wat meer informatie over de filterinstallatie ? Dat kan hoor..., hier is de uitleg van Dennis:

hoi luc,

Hier wat films en foto's van mijn vijver,

De vijver is volledig van Hpde met een inhoud van 23m3. Het filtersysteem wordt gevoed door twee zijdrains en gaan via een sieve met 20m3 per uur over een trickel-filter (afgevuld met momotaro blokken), dan via de meerkamer filter gevuld met Japanse matten retour naar de vijver.

Op de skimmer staat een 6m3 pomp via statisch bedfilter en 75 watt uv retour naar de vijver. In de zomer nog eens uw Clarity als extra aanvulling. De showa en de kohaku (kleppers) op de foto komen van interkoi. Ook wil ik met trots mijn shiro's tonen, en niet vergeten de stofzuiger van de vijver, de soragoi van rond de 90 cm niet ongemerkt voorbij laten gaan . Ik hoop dat je er wat mee kunt.

mvgr Dennis


Zo Dennis, ik ben blij dat ik heb mogen genieten van je vijver, en ik denk dat meerdere mensen het met mij eens zullen zijn. Zijn er ondertussen nog mensen die ons willen laten meegenieten, stuur maar op die handel, ik zal graag de nodige tijd vrijmaken om het in een zo aangenaam mogelijk geheel te verwerken.



Meer afbeeldingen

Reacties

30 reacties tot nog toe

Mooie vijver,wat een bakbeest zwemt daar rond.daar kan je al wat korrels in kwijt.Een vraag, is dat goed te onderhouden met al die stenen ?

Johan on 07/08/2012 08:18

Mooie vissen sprankelend water... wat kan men zich nog meer wensen! Prachtige shiro en een enorme klepper van een Saragoi... mag je trots op zijn Dennis.

Arjan on 07/08/2012 09:14

Mooi stekkie Dennis.
Ziet er gezond uit allemaal!

Al meer dan 75 maal bekeken,en zo weinig reactie's....toch jammer.
Je moet het maar durven,zo ff alles tonen.

Gr.Jack.

jack on 07/08/2012 18:22

Jack zullen we dan maar aan nemen dat ze allemaal sprakeloos zijn van de vissen en het filmpje?

Arjan on 07/08/2012 18:34

Echt een pracht vijver met een aantal fantastische koi en wat een Soragoi !! klopt was ook even sprakenloos.
Maar wat typen lukte toch nog wel ;) .

Gr Frank.

Frank en Linda on 07/08/2012 19:34

Een mooie vijver
Dat is zeker goed vertoeven rond deze vijver met zijn bewoners
Hoeveel vissen zitten er in deze vijver?

Jent on 07/08/2012 20:23

Inderdaad zeer mooie vijver, ik tel 15 koi, klopt dat ?

Jeroen on 07/08/2012 20:48

Nou, echt wel mega trots, als dennis eenmaal aan het vertellen gaat, gaat hij helemaal op in zijn passie, want zo kan je het wel noemen!!! en allemaal zelf bedacht en aangelegd.... ik ben trots op mijn schatje....

Talleke on 07/08/2012 22:29

hoi alle,

Dank jullie wel voor jullie reakties, de vijver komt zo over omdat luc het natuurlijk heel mooi in elkaar heeft gezet. :-)
Heb weinig onderhoud aan de rand van de vijverkeien, soms een onkruid dat verwijderd moet worden meer niet.

Er zitten een 19 tal koi van 45 tot 90 cm van de Soragoi, ben weer blij met de beursaanbiedingen die her en der gaan komen voor het voer. Deze dame vreet je bijna arm. Wel leuk is om te vermelden dat deze koi de goedkoopste uit de vijver is. Deze is aangekocht op de beurs in Arcen voor 60 gulden alweer 14 jaar geleden.. hahha..lache. Als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik de gehele bak beter kunnen kopen !!!

Verder natuurlijk heel erg trots op deze vijver en ben erg blij dat Talleke me nog net niet heeft opgegeven bij "help mijn man heeft een hobby" daarvoor dank. ;-)

gr dennis



dennis on 08/08/2012 00:01

Top vijvertje zeer mooi aangelegd!
Dan die soragoi helemaal mijn ding ! 60 gulden 14 jaar geleden pfff dat is zeer netjes. Ik denk dat er dat niet veel kunnen zeggen. Een vis van 60 gulden met nu 90 cm, echt top.

Ray on 08/08/2012 09:24

Die soragoi kan het ook in 14 jaar , het is niet nodig om drie zomers in een vijver seizoen te doen. Hopelijk gaat ze nog net zoveel jaren mee, ja dan heb je er veel plezier aan gehad. Help mijn man heeft een hobby , dat kennen we, het wordt een verslaving met zulke mooie vissen.

Marcel D on 08/08/2012 17:02

Hoi papa wat een mooie vijver
Vooral die dikke vis

Groetjes Pien

Pien on 09/08/2012 09:54

Schitterende koi en vijver. Die Soragoi wat een beul.

Heb je ook gegevens hoe oude vis was toen je hem kocht en hoe de lengte zich heeft ontwikkeld in de 14 jaar......

Super ziet het er uit

Groet,

Wim


Wim on 09/08/2012 22:20

hoi wim,

deze soragoi heb ik op de koi show in Arcen gekocht als tosai ...

er was toen een firma uit rotterdam die niet meer bestaat en er zaten toen in een welbekende 600 literbak wel 50 van deze soragoi's.

ze waren toen een 22 cm groot en er werd echt maar lukraak geschept.. en het werd deze..

het was geen zeer snelle groeier zoals de koi van tegenwoordig die in drie jaar vlot 65 cm zijn, maar elk jaar wat centimetertjes erbij en zij groeit nu ook nog elk jaar wat erbij.

het is voor mij dus een heel bijzondere koi..

gr dennis

dennis on 11/08/2012 02:21

Hier is er een mooi voorbeeld dat geduld beloond wordt.we willen allen jumbo koi op 4 jaar tijd.Maar van 12 naar 90 cm op 12 jaar geeft toch een serieuze voldoening .En het laat zien dat een koi op zijn eigen tempo groeit ook op latere leeftijd.

Johan on 11/08/2012 09:47

Even de prut t mijn ogen gedaan .was dus 22 cm 14 jaar geleden.

Johan on 11/08/2012 10:00

Je moet niet vergeten dat het hier gaat over 1 uit de 100 000 gevallen, zoniet meer. En dan nog uit de makkelijkste groep van de koi.

Karel on 11/08/2012 13:24

Prachtige vijver en dito vissen wat een klepper die soragoi!
K had nog een vraagsken hoe diep is de vijver en wat zijn de afmetingen?

frank on 11/08/2012 22:23

nog even over de groei, in de eerste jaren zwom de koi in mijn vijver van maar liefst 3300 liter , toen kreeg al meer ruimte naar 12000 liter vijver, nu de zwemt ie zijn rondjes in ongeveer 5 x 3 x 1.5 meter.. de volgende vijver gaat dan richting de 50m3 hahhah...

dennis on 12/08/2012 08:27

Een vijver wordt als snel te klein hoe groter hoe beter voor de Koi
Mits een goede filterinstallatie aangepast aan de grote van de vijver en de grote van de koi.

Rob on 12/08/2012 09:34

Zeer mooie vijver en mooie Koi´s Dennis.

Ries on 13/08/2012 11:04

Dank voor de info Dennis,

Een karper kan 15 jaar of meer in de lengte groeien. Dus voor de niet showvissen (waarom zo een haast zeg ik altijd).

@ Karel: natuurlijk wordt niet alles zo groot maar 1 op 100.000 onder ideale omstandigheden lijkt me wat weinig. Veel vissen van boven de 10 jaar die ik ken (IDEALE omstandigheden) gaan boven de 80 cm.

Wim on 13/08/2012 15:46

@ Wim

Waarom voor de showvissen wel?
Als je thuis een schoon vrouwke hebt, die wil je binnen de twee jaar toch ook niet naar de140 kg zeker.

Marcel D on 14/08/2012 10:36

Zeker niet Marcel.(Een beetje boddy op hoger niveau mag wel) :)

johan on 14/08/2012 19:00

Interessante topic om te volgen. Ik kan beter geen nieuws meer posten. Blijven we lekker op deze topic. Ik zit nog in Mallorca hoor...ik ben zaterdag wel terug aanwezig.

luc on 14/08/2012 19:10

Interessante topic om te volgen. Ik kan beter geen nieuws meer posten. Blijven we lekker op deze topic. Ik zit nog in Mallorca hoor...ik ben zaterdag wel terug aanwezig.

luc on 14/08/2012 19:10

@wim; ik meen ook dat gemakkelijke soort koi na zoveel jaren toch door kunnen blijven groeien , zie ook hier met de kikoi en de oranji.. vooral de oranji stond nagenoeg "stil" in de vorige vijver en schiet nu weer door bij deze vijver..

dennis on 14/08/2012 23:54

@ Marcel D.
Eens Marcel. Alleen bij sommige vissen kan ik me voorstellen dat je ze op een bepaalde grootte wilt hebben met maximale huidkwaliteit. Dat moet dan weer niet te oud zijn. Net als bij mensen loopt de huidkwaliteit bij het klimmen der jaren terug.

@ Dennis; Kan ik me in vinden. Vissen groeien naar omstandigheden.

Wim on 16/08/2012 11:45

Hallo Dennis,
Wat een prachtige vijver heeft u daar,
Heeft u misschien nog een tekening van de vijver?
Gr, Jeroen

Jeroen on 16/06/2013 21:32

ver dennis keurig plaatje gr van