De vijver van Marco

De vijver van MarcoWeeral een tijdje geleden dat we een vijver te zien kregen van één van onze klanten...

Deze vijver oogt zeker weer heel fraai. Wat hier duidelijk opvalt is dat je op een niet al te grote ruimte toch een mooi geheel kan bouwen. Het bruggetje is je enige verbinding met het achterste van de tuin, maar straalt één en al Japanse sfeer uit. Dit geeft de koi ook de gelegenheid om te schuilen of zich te verbergen voor de zon.

Het bruggetje is mooi gemaakt trouwens. Ik wou een soortgelijk bruggetje ook over mijn vijvers bouwen om wat meer schaduw te creeëren....

Het water ziet er gezond uit. Ik proef wel een blauwige schijn van ozon, maar ik kan me vergissen uiteraard. De vissen zien er zelfs super uit, en zwemmen goedgehumeurd rond, dat kan je zo zien, In ieder geval, een vijver om trots op te zijn met een mooie collectie koi.
Houden zo, zou ik zeggen....

Wil nog iemand met zijn vijver op de site ? Sturen maar die foto's, wij zijn er blij mee....

Meer afbeeldingen

Reacties

18 reacties tot nog toe

Mooie vijver en vissen. Wat mij zeer opvalt zijn de mooie gevormde bomen! Echt prachtig.
mvg
Ton

Ton on 02/09/2008 11:10

Ziet er echt geweldig uit, Marco. Ik vind vijvers met zulke rotsen toch iets hebben. En mooie vissen ook. Ik zie dat ze al goed met de groep meedoet.

rini on 02/09/2008 12:09

Trouwens, is deze vijver in de buurt van Rotterdam? Dacht dat vanwege het feit dat Erwin al heel snel langs was geweest :-)

Ton on 02/09/2008 13:29

Marco hoe heten deze stenen en waar kun je ze kopen, ik heb ze vaker gezien maar geen idee waar ik ze kan kopen ?

willem on 02/09/2008 14:26

Hoi,

Mooie vijver en idd die rotsen spreken mij ook zeer zeker aan!

Raf on 02/09/2008 14:47

Ik heb ook eens een keer met het idee van dit soort rotsen rondgelopen. Op de site van Universal Rocks heb je van die prachtige namaakrotsen, die een fractie van de echte wegen.
Ik weet niet of die van Marco echte of namaak zijn.

rini on 02/09/2008 15:18

Degene die ik heb, komen ergens uit de Limburg. (buurt van valkenburg):kijk hier als je ze wil zien. . De grootste is toch een kleine 2 m. breed en een dikke meter hoog. De keien zijn voor de helft onder het water ingebouwd, dus kan je ze maar voor de helft boven water zien. Misschien als Marco dit leest dat hij door kan geven waar je ze vandaan haalt. Je hebt in ieder geval een serieuze kraan nodig om ze te leggen.

Naar aanleiding van de informatie van Rini, kom ik op deze site terecht. Hier kan je filmpjes zien van enkele rotsen met prijzen, en wat toch mooi is, de watervallen. Het bedrijf is gevestigd in Schijndel, dus nog niet zo ver weg...

luc on 02/09/2008 16:17

Hallo,
Ik wil iedereen bedanken voor de reacties op mijn vijver en aangekochte koi bij Luc en Rini.De rotsen zijn niet echt maar wel natuurgetrouw.Ben er dan ook zeer tevreden over.Er zijn erbij die 120 kg wegen maar dat is te tillen met 2 man.Ik heb bij de brug wel slijpwerk uitgevoerd om ze 1 met de brug te laten worden.Ook heb ik er een waterval bij voor nog meer zuurstof.Als ik zeg waar ze vandaan komen zullen sommigen onder jullie zeggen oh natuurlijk.Hier de naam : Talpa Rock.Ook kun je onder deze naam hun site vinden.Wel prijzig,maar als je ze wilt aanschaffen neem dan even contact met me op want ik kan inmiddels 10 procent korting voor je regelen.Niet veel maar beter iets dan niets.

Marco on 02/09/2008 16:43

Hoi Marco,

Dank dat je de vijver met ons allen wilt delen. Een prachtige vijver !
De Talpa Rock rotsen hebben een natuurlijke uitstraling en geven het geheel een bijzondere uitstraling.
Snoepen de koi al van de ProBites ?

@ Luc. Water is inderdaad mooi helder, er is een ozon installatie aanwezig maar niet in gebruik. De afschuimer (Fresh Skim) doet natuurlijk ook goed zijn werk.
En de overige (!) filter doen ook goed hun werk. Kwa filterinstallaties vrijwel vergelijkbaar zoals mijn vijver. En dan moet het goed zijn :-)

@ Ton. Inderdaad in de buurt van mij

Erwin on 02/09/2008 23:26

Erwin,ze vinden ze heerlijk,zouden ze weten dat ik ze gehad heb van je.
Heb 2 bakkishowers met 120 kg bacteria house.Freshskim van Sander.Ozongenerator van Estrad 4 gr,staat niet vaak aan alleen in het voorjaar.UV Nexus 39 w.3 estrosieves met2 red devil 16000 l en 1 12500l.Polygeyser df3 werkt perfekt tegen het zweefvuil.Ga nu nog een bak maken bij mijn zwager en zus van 12000 liter,dit moest van Rini want er moeten vissen uit mijn vijver.Ik zou net zulke groeiresultaten willen als sommige van jullie,vooral van Ben was ik uit het veld geslagen met betrekking tot zijn vissen.Sorry van mijn onbenullig reageren t.o.v. jullie maar mijn computerkunde is niet je van het,maar ik begin het te begrijpen

marco on 04/09/2008 00:11

Marco,heb jij goede ervaringen met Red Devil pompen je hoort nogal verschillende berichten .
Met de 16000 hoe grote afstand voer je daar mee op en wat is de diameter van de pijp waar het doorheen gaat je kunt mij ook een pb sturen willemhummel@tiscali.nl

willem on 04/09/2008 16:18

Marco,heb jij goede ervaringen met Red Devil pompen je hoort nogal verschillende berichten .
Met de 16000 hoe grote afstand voer je daar mee op en wat is de diameter van de pijp waar het doorheen gaat je kunt mij ook een pb sturen willemhummel@tiscali.nl

willem on 04/09/2008 16:19

@ Marco Alles wat gratis is smaakt dubbel zo lekker :-)

@ Willem De RD 16 is niet meer leverbaar hiervoor in de plaats is RD 17 gekomen.
Mocht je info wensen stuur me maar een mailtje.

Erwin on 04/09/2008 23:41

Willem ,de RD 16000 is inderdaad niet meer leverbaar maar de 17000 is een goede opvolger.Wel wil ik zeggen dat ik er erg tevreden over ben.Heb ze al 7 jr,kunnen niet doorbranden,zijn nog nooit kapot geweest,weinig energie verbruik.Ik heb op de bakki shower de 2 16000 liters staan en er word genoeg water uitgeperst door 50 mm pijpen maar beter is 63mm want die heb ik op mijn polygeyser en hij kan dan beter zijn water kwijt.Willem je mag altijd langs komen als je in de buurt bent.1 ding staat vast RD en niks anders.

marco on 05/09/2008 18:24

sorry Willem vergeet ik er nog bij te vermelden dat ik 2,3 meter opvoerhoogte heb.

marco on 05/09/2008 18:28

Hallo.
Bij deze wil ik je van harte feliciteren met zo'n prachtige vijver. het is echt iets om trots op te zijn en alles straalt een en al rust uit grandioos. Ik wil zelf al heel lang een vijver met koi's maar deze is echt uniek. En door dat ik deze gezien heb begint het bij mij steeds meer te kriebelen.

Mvg Angelique uit Tilburg.

Angelique on 06/09/2008 14:19

Hallo, Wij zijn ook opzoek naar dergelijke rotsen voor onze vijver.
Bestaat het bedrijf nog? Ik kan er namelijk niks over vinden.
Kennen jullie ook nog andere bedrijven die dit soort rotsen levert?

Alvast vriendelijk dank!

Groeten,
Laura

Laura Schef on 29/04/2012 13:23

Ziet er leuk uit met die stenen en beplanting rond die vijver.
Ik hoop dat het bruggetje stevig genoeg is.
Wij hebben ook een vijver die ligt tussen de rotsen.
Dit kun je zien via rotsvallei Margraten.
groetjes van Jos.

jos pieters on 28/11/2013 09:25