Ook nummerke 21

Ook nummerke 21Toeval of niet, maar vandaag zijn we even de sanke van Ben gaan bekijken, want die scheen ontzettend goed ontwikkeld te zijn. Bij nazicht in mijn gegevens zie ik dat deze sanke ook op nummerke 21 stond.

Dit blijkt dus een een geluksnummertje te zijn. In ieder geval toch aan de ontwikkeling die deze koi heeft gemaakt. Even vermelden dat deze koi op de veiling van verleden jaar november gekocht is op 50 cm, en dat Ben deze koi na minder dan een jaar op 62 cm heeft getoverd. Maar niet alleen de grootte is in deze belangrijk, maar vooral de rest.

"Dit is de beste koi die ik ook gekocht heb" verklaarde Ben. Mijn vraag waar hij die gekocht heeft, werd al lachend weggewuifd. Kijk zelf eventjes naar de foto's en naar het filmpje, dan weet je wat ik bedoel. Trouwens, haar naam is "Raymonda".



Ik heb er ook nog even een foto en filmpje van boefje aan toegevoegd.

Raymonda_01
Raymonda_02
Raymonda_03
Raymonda_04
Raymonda_05
Boefje.mpg

Meer afbeeldingen

Reacties

10 reacties tot nog toe

mooi is dat toch, eerst zal het in vele ogen een niet zoveel zeggende koi zijn maar dan in de handen van kundige Ben ontwikkeld tot een pure schoonheid. Complimenten

rody on 22/09/2008 20:15

Hoe kan dat toch dat Ben altijd de mooiste vissen heeft?.
Volgens mij heeft hij er echt verstand van
Wat een droom van een sanke,geweldig.

Geerard on 22/09/2008 20:30

Wij leveren de basis, de rest moet je zelf doen. Als je dan ziet wat al de koi van dit jaar gedaan hebben, dan is het bewijs toch afdoende geleverd, of zie ik dit nu verkeerd.

luc on 22/09/2008 20:40

Wat een prachtige sanke is dit..ze heeft het echt veel beter gedaan dan ik had verwacht...wat een lakzwart sumi zeg...formidabele sanke ...

Matthijs on 22/09/2008 21:03

Nee dat zie je helemaal goed Luc zoals alle koi zich ontwikkelen (ook de mijne) is geweldig., maar de ene koi ontwikkeld zich beter of sneller dan de andere en om dit goed te kunnen voorspellen blijft een kunst (en Ben is daar wel erg goed in) maar dat maakt de hobby ook zo mooi en je blijf leren en je verbazen.
Het belangrijkste is natuurlijk altijd dat de basis goed moet zijn en dat zit meer dan goed bij Interkoi Arendonk gezien alle resultaten

Geerard on 22/09/2008 23:09

Nog even een reactie van Daisuke: (Momotaro farm)

Hi Luc
It is wonderful development!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
It look great!!!!!!!!
Sumi look super!!!!
Can we use this photo for our website for showing people?(great development)
Anyway congratulation for what you done!!!!!
And please keep her well then get Champion prize!!!!!!
Thank you very much to sending photo.
Best regards,
Daisuke
Momotaro-koi farm

Ik denk dat we dit als een groot compliment mogen zien.

luc on 23/09/2008 07:15

Is echt een pracht! In het echt nog mooier!
Van mijn kant moet ik zeggen dat het zusje van deze koi een jaar met problemen heeft gehad en dat ze nog niet achter de rug zijn. Door een wondje in de binnenkant van de bek is een ontsteking ontstaan en heeft ze een zeg maar dikke kop... Ze zit in de Qbak binnen in de garage dus ze zal volgend jaar een inhaalslag moeten maken om weer een beetje in de buurt te komen van Raymonda! Binnenkort bel ik Sam om een afspraak te maken als ik een beetje overzicht heb van mijn agenda...

Ton on 23/09/2008 08:55

Ben, wat een prachtige meid is Raymonda toch!

Ik vind dat jullie terecht heel trots op haar zijn. Moèten zijn zelfs....

En het commentaar van Daisuke, dat is een verdiend compliment ... echt verdiend...

Groet,

Noëlle on 23/09/2008 17:14

TON niet te lang wachten met sam bellen ze is het meer dan waard .

Ben Doorakkers on 23/09/2008 19:46

Ja super Ben. echt geweldig.

en Noelle, jij hebt er zo ook een zitten hoor !!

wacht maar tot volgend jaar...







Frank Borgmans on 24/09/2008 21:38